Gjest ab Skrevet 10. august 2011 #1 Skrevet 10. august 2011 Hei alle småbarnfamilier Hvordan opplever dere hverdagen, opplever dere ofte tidsklemme, hvor dere sjonglerer mellom jobb, barn, familie, fritidsaktiviteter osv. Eller går det veldig bra med familielivet?
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #2 Skrevet 13. oktober 2015 Som et helvete. Det er barnebursdager nesten flere ganger i måneden, ulike arbeidstider på meg og mannen, opplegg i barnehagen, sosialt samvær med både voksne og barn på fritiden. Hus og hjem står med voksende oppvask og klesvask fram til helgen (når vi egentlig skulle ha hentet krefter!)..Anonymous poster hash: 55bb0...b08
Gjest Magnifiq Skrevet 14. oktober 2015 #3 Skrevet 14. oktober 2015 Med barnehagebarn syns jeg ting var ganske rolig. Med skolebarn derimot.... Er glad vi er to foreldre.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2015 #4 Skrevet 14. oktober 2015 Jeg venter barn nå. Er det mye greier som skjer i barnehagen som de voksne må være med på? En på jobben måtte på "fest" med de andre foreldene i barnehagen. Er det normalt? Anonymous poster hash: 669b7...abc
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2015 #5 Skrevet 16. oktober 2015 Kjenner ikke til tidsklemma. Vi har 4 barn og Jonny Anonymous poster hash: 0282c...cc9
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2015 #6 Skrevet 16. oktober 2015 Kjenner ikke til tidsklemma. Vi har 4 barn og Jonny Anonymous poster hash: 0282c...cc9 Jonny er jobb 😄Anonymous poster hash: 0282c...cc9 5
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2015 #7 Skrevet 17. oktober 2015 Jeg venter barn nå. Er det mye greier som skjer i barnehagen som de voksne må være med på? En på jobben måtte på "fest" med de andre foreldene i barnehagen. Er det normalt? Anonymous poster hash: 669b7...abc Ja, det er vanlig - "bli kjent" - fest av noe slag. Det er jo for å bedre forholdene mellom foreldre så de kan avtale playdates, og samarbeide godt i FAU, SAU og i foreldrerådet. Anonymous poster hash: f5a29...8bb
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2015 #8 Skrevet 17. oktober 2015 Fritidsaktiviteter er til for at barna skal ha det kjekt og utvikle interesser og vennskap. Men blir det så mye at det bare blir stressing fra det ene til det andre, så er det for mye. Det ER lov å ha noen frikvelder i uka Akkurat nå når de minste trenger å følges til det ene og det andre, har jeg valgt bort å finne meg arrangerte fritidsaktiviteter til meg selv. Da tar jeg heller ting på sparket med venner når det måtte passe. Mannen har en arrangert fritidsaktivitet sammen med eldstesønnen, så slår vi to fluer i én smekk der. Og så bytter vi på hvem som drar på hva, setter opp i kalenderen så vi ser hvor mye det er. Blir det hektisk en periode, så "skulker" vi gjerne aktiviteten en dag om ikke barnet absolutt vil (det er ikke aktiviteter som det er ulempe for barnet eller andre om de uteblir av og til) Anonymous poster hash: eea44...b7b
Stinelin Skrevet 17. oktober 2015 #9 Skrevet 17. oktober 2015 Vi har 2 barnehagebarn, venter nr. 3, og jobber begge. Jeg har redusert stilling pga små barn, men så driver vi gård i tillegg. Masse jobb, men ganske fleksibelt. Vi prioriterer tid med ungene og har ingen fritidsaktiviteter selv. Ungene er foreløpig ikke med på noe på kveldstid og jeg er litt spent på hvordan det vil bli når den tid kommer. Vi har tenkt å begrense aktivitetene slik at vi har minst en frikveld i uka, men har fått høre at det fungerer kun i teorien. Er det så vanskelig å begrense aktivitetene?
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2015 #10 Skrevet 17. oktober 2015 Vi slet oss ut i en periode. Men så hadde min mor en alvorsprat med meg om at tidsklemma er et nytt begrep, ergo selvskapt. Og hun avsluttet sin alvorsprat med noe a la "hvor mye tid bruker du og mannen på å surfe på nett og se på TV i løpet av en uke? Finn ut det, så vil jeg tro du ser hvor tidsklemma kommer fra". Og hun hadde helt rett. Mannen og jeg inngikk en prøveperiode uten Internettid og TV-tid for oss voksne før kl 9 på hverdager. Og vips, så hadde vi veldig mye mer tid tilgjengelig. Ungene i skolealder får være med på de fritidsaktivitetene de ønsker, men de kan ikke regne med å bli kjørt til og fra treninger, øvelser etc., de får komme seg til og fra selv. Vi stiller naturligvis opp på kamper, konserter og dugnader. Både mannen og jeg trener på treningsstudio to ganger per uke, dette skjer mens ungene er på fritidsaktiviteter eller ute med venner. De begynner også å bli såpass store at de gjerne er hjemme alene noen timer. Anonymous poster hash: ae77c...114 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2015 #11 Skrevet 17. oktober 2015 Jonny er jobb 😄Anonymous poster hash: 0282c...cc9 Lurte på on Jonny var bikkje eller en innpåsliten nabo 😄Anonymous poster hash: 774ca...991 1
Pingting Skrevet 17. oktober 2015 #12 Skrevet 17. oktober 2015 Som et helvete. Det er barnebursdager nesten flere ganger i måneden, ulike arbeidstider på meg og mannen, opplegg i barnehagen, sosialt samvær med både voksne og barn på fritiden. Hus og hjem står med voksende oppvask og klesvask fram til helgen (når vi egentlig skulle ha hentet krefter!)..Anonymous poster hash: 55bb0...b08 Svarer på over fire år gammelt innlegg. Hvor ille er egentlig den tidsklemma deres!? 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2015 #13 Skrevet 17. oktober 2015 Det er ikke alle som sjekker dato på HI før man svarer, og uansett er vel temaet aktuelt ser det ut til.Anonymous poster hash: 27a4d...4d0
Christina82 Skrevet 17. oktober 2015 #14 Skrevet 17. oktober 2015 Jeg jobber kun natt, så har mye fri, bedre betalt og er aldri borte. Har god tid hver morgen, og trenger jeg sove ekstra mellom vakter så hjelper far til:) Jeg har virkelig funnet ut hva som fungerer her. Var et mareritt når jeg jobbet dag/kveld. ( er sykepleier) 1
Gravity Skrevet 17. oktober 2015 #15 Skrevet 17. oktober 2015 Litt usikker på kva eg tenker om ordet "tidsklemme". Det er tidvis veldig travelt å ha småbarn, det er mykje logistikk og dei minste barna forstår ikkje at det er jobbar som skal rekkast og tog som går. Hadde me stått opp ein halvtime tidlegare hadde me nok fått rolegare morgonar. Det vert ofte stress på morgonen fordi me (spesielt eg) er for treig . Nokon ettermiddagar er det logistikk frå me kjem heim og til me skal legga oss. Andre ettermiddagar er det ingen som skal på aktivitetar, så me kan sosa heime. Me sit og kopar for mykje med PC og mobil. Hadde me latt det vera, kunne me sikkert ha vaska heile huset tre gonger i løpet av ei veke . Men det er ei slags avkopling i det, trur eg. Familieliv og jobb er krevande, og ein orkar vel ikkje alltid vera så effektiv. 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2015 #16 Skrevet 17. oktober 2015 Lurte på on Jonny var bikkje eller en innpåsliten nabo 😄Anonymous poster hash: 774ca...991 Sjefen er innpåsliten da 😂😂Anonymous poster hash: 0282c...cc9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå