Gå til innhold

Vask av bilstol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt usikker hvilket forum som er rett, men regner med at her inne er flest småbarnsforeldre.

Jeg lånte vekk vår hts besafe combi x3 bilstol, og den ble kasta opp i.

Den som lånte den sa den skulle vaske trekket i maskin, men dette er ikke blitt gjort... bare vaska utenpå trekke med klut. Dette har stått et par dager før vi fikk den igjen, så trekket er nå i vaskemaskina, men det lukter fortsatt sterkt oppkast av "puta" (av en slags skumgummi?) som ligger under trekket.

Noen som har erfaringer med å vaske denne? Evt. vet om det lar seg gjøre?

Takk for alle svar!

(Trenger vel ikke legge til at jeg er rimelig forbanna nå!)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har ingen tips å komme med desverre. JEg hadde nok krevd at de som lånte det ordnet det, eller skaffet meg nytt sete.

Skrevet

Det hadde jeg også i utgangspunktet gjort, men var mitt stebarn som brukte setet, og bm som sa hun skulle vaske det. Og der er spent nok stemning mellom oss fra før av..

Skrevet

Vil tro der står en vaskelapp/vaskeanvisning på trekket? Les den du.... (og det høres ut som noen har spydd i setet ditt med vilje, stakkars barn som har sittet i det og blitt bilsjuk, kan vel ikke noe for det?)

Skrevet

Dette gjaldt puten som er under trekket. Trekket vart kasta i maskina med det samme jeg fikk det.

Poenget var at det ble stående flere dager, luktende spy, når det vart sagt at det skulle vsakes med en gang..

Barn spyr, sånt skjer, men trenger setet å bli stående uvaska av den grunn?

Det er jo hennes barn som evt blir sittende i spylukta.

Skrevet

Kan du ta det løst? Putt det i såfall i en bøtte med vann med vaskemiddel i, og vips så har du ren pute :-)

Skrevet

Vi har besafe x2 combi og har lang erfaring i å vaske setet etter spying :fnise: Vi slenger alle løse deler i vaskemaskina, altså også den skumgummien, og de ulike tøystykkene.

I tillegg blir det innimellom liggende oppkast nede i hullet der "beltespennen" stikker opp, og også nede på sidene. Det er vanskelig å få vasket skikkelig hvis det kommer ting der, men q-tips er et tips.

Lykke til!

Vårt sete er som sagt vasket mange ganger, og såklart blitt litt matt i fargen, men det funker helt fint fortsatt :)

Skrevet

Takker for svar :)

Orket ikke vente lenger, så tok skumgummien og vaska på finvask 30 grader. Lukter ikke lenger spy :D

Men takk for tips, skal sjekke nedimellom sprekkene godt :)

Skrevet

30 grader finvask :sjenert: Her kjører vi 60 grader hardvask med en gang

Men hvis du får bort spylukta er det jo finfint! Den skumgummien har ikke krympet hos oss, men trekket må gjerne strekkes litt for å få det på igjen.

Skrevet

Godt å vite, da slipper jeg hvertfall flere bekymringer om hvor mye det egentlig tåler :)

Skrevet

Vi har et par ulike seter, samtlige har blitt spydd i...

Alle tøydeler, og annet mykt går i vaskemaskinen. Resten vaskes enten med klut/egen oppvaskkost eller så drar jeg hele setet inn i dusjen og spyler vel og lenge. Ikke alltid at man får tørket opp så godt med en gang nedi sprekker og sånn og da er det greit med store mengder vann ;)

Tenk om en bilseteprodusent kan ta tak i dette da? Og lage seter uten kriker og kroker og som er superlette å vaske av. Og uten dustete åpninger der oppkast kan finne veien til hemmelige steder langt nedi setet. Usj.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...