Niennas Skrevet 10. august 2011 #1 Skrevet 10. august 2011 Jeg har hatt et ganske stort lerret som var noget mislykket fra en kreativ kveld jeg hadde, og nå har jeg tenkt å male over det, og lage et koselig lerret til barnet som kommer i desember. Jeg har så langt malt det beige/grått, og funnet et glansbildehefte fra når jeg var liten, valgt ut mange flotte glansbilder, og tenkte å lime de på litt forskjellige steder, gjerne med noen stamps og annet lurt også. Jeg vil også gjerne ha noen fine quotes på lerretet, noe som passer til et barn. Altså, den kommer jo forhåpentligvis ikke ut lesende ( ), men når den blir eldre så spør den jo sikkert hva som står der. Er det noen som vet om noen fine quotes, gjerne fra Disney, eller en kjent barnebok (om det så er Harry Potter, Narnia, Ole Brumm osv) eller en nattaregle/nattasang. Det er også nødt til å være et poeng i quoten, sånn at du ikke bare har et forhold til den hvis du har lest boka. Det kan også være både på engelsk, svensk og norsk. Har noen noen gode ideer?
Gjest Candide Skrevet 10. august 2011 #2 Skrevet 10. august 2011 If you keep on believing, the dreams that you wish will come true. - Askepott A dream is a wish your heart makes. - Askepott When you wish upon a star, your dreams come true. - Pinocchio Every day may not be good, but there's something good in every day The best way to cheer yourself up is to try to cheer somebody else up. Det var noen Jeg vet du spurte etter quotes, men jeg synes dette diktet av Henrik Wergeland også er veldig fint God natt! God natt! Kryp under ditt dekken, med nelliker stukket, med roser besatt, med sølvhvite blader fra bringebær-hekken! I morgen igjen, hvis Gud så vil, vekkes du opp av fuglenes spill.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2011 #3 Skrevet 10. august 2011 The more that you read, the more things you will know. The more that you learn, the more places you'll go - Dr. Seuss All that is gold does not glitter, Not all those who wander are lost; The old that is strong does not wither, Deep roots are not reached by the frost. From the ashes a fire shall be woken, A light from the shadows shall spring; Renewed shall be blade that was broken, The crownless again shall be king. - The Lord of the Rings
Gjest Sjokoladebolle Skrevet 10. august 2011 #4 Skrevet 10. august 2011 Mauren Liten? Jeg? Langtifra. Jeg er akkurat stor nok. Fyller meg selv helt på langs og på tvers fra øverst til nederst. Er du større enn deg selv kanskje? Inger Hagerup
dreia Skrevet 11. august 2011 #5 Skrevet 11. august 2011 *peker i signaturen* Sitat fra Kung Fu Panda.
Niennas Skrevet 11. august 2011 Forfatter #6 Skrevet 11. august 2011 Tusen hjertelig takk! Synes plutselig at lerret er kjempelite, for mange av disse vil jeg gjerne bruke!
Gjest Nebula Skrevet 12. august 2011 #7 Skrevet 12. august 2011 Synes denne er litt søt og kanskje etterhvert litt beskrivende: So many toys, so little time... Before you were conceived I wanted you Before you were born I loved you Before you were here an hour I would give my life for you This is the miracle of life. Og så elsker jeg dette, men passer kanskje best ved siden av et avtrykk av hånden (men er jo et tips til senere) Det hender du blir lei deg fordi jeg er så liten. Jeg setter avtrykk alle steder og gjør deg ganske sliten. Men hver dag blir jeg større, ja en dag blir jeg stor. Og alle mine avtrykk blir bare svake spor. Her er mitt første avtrykk, så du kan huske og forstå, hvor søte hender jeg hadde den gangen de var små.
Xaphan Skrevet 16. august 2011 #8 Skrevet 16. august 2011 Dette er noen sitater jeg syns er vakre og meningsfulle: You don't have a soul. You are a soul. You have a body. (C.S Lewis) Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end. A bird doesn't sing because it has an answer, it sings because it has a song (Maya Angelou) Eller, kanskje disse er litt for kompliserte/svevende så det er vanskelig for barn å forstå.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2011 #9 Skrevet 17. august 2011 Mandagsbarn får vakre øyne. Tirsdagsbarn blir lett på tå. Onsdagsbarn får perletårer. Torsdagsbarn får langt å gå. Fredagsbarn gjør alle glade. Lørdagsbarn blir sjelden trett. Søndagsbarn får største gaven.. - alle dyder under ett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå