Gå til innhold

Kjøpte hund i sverige

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte en omplasseringshund i sverige med stamtavle, men var så dum å ikke tegne kjøpskontrakt. Vi skrev bare under på eierskifte som eieren skulle sende inn til SKK .

Har ringt til SKK men enda etter 2,5 uker står ikke jeg registrert som eier!

Hva skjer om det aldri skjer og jeg ikke får tak i forrige eier?

Angrer på at jeg ikke skrev kontrakt :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så du har vært en av dem som er lurt ja? Hvilken rase var det? Det er ikke mangel på de som selger hunder /valper fra sverige over finn.no til lavere pris enn norske opprettere. Du burde kontaktet Svensk kennel club før du kjøpte hvis du er opptatt av registering, eller opptatt av å ikke støtte smugling av hunder fra øst-europa.

Nå kan du gjøre en ting og det er å være glad i den lille valpen du har fått.

Skrevet

Så du har vært en av dem som er lurt ja? Hvilken rase var det? Det er ikke mangel på de som selger hunder /valper fra sverige over finn.no til lavere pris enn norske opprettere. Du burde kontaktet Svensk kennel club før du kjøpte hvis du er opptatt av registering, eller opptatt av å ikke støtte smugling av hunder fra øst-europa.

Nå kan du gjøre en ting og det er å være glad i den lille valpen du har fått.

Du leser jammen noe helt annet enn det TS skriver... Hun skriver omplasseringshund, du leser "liten valp", for alt vi vet kan det være en voksen hund. Hun trenger ikke ha funnet hunden på finn, jeg sjekker stadig blocket for moro skyld, men da for rasekatter. I tillegg har hun fått stamtavle, og det får man vel ikke på innsmuglede hunder fra Øst-Europa?

Til TS; Det kan helt sikkert ta litt tid med omregistreringen. Jeg er bare kjent med katteverdenen, og i rasekattforeningen sitter det ETT menneske som har med stamtavler å gjøre... I tillegg er det ferietid, så ikke føl deg svindlet riktig ennå:)

Skrevet

Venninna mi ble "lurt" når hun kjøpte valp i Sverige, hun fikk kun en lapp om at kjøpet var fullført. Ikke stamtavle eller noe som helst. "Oppdretterne" påsto at det var blanding mellom chihuahua, papillon og kinesisk/meksikansk nakenhund. Han ble 10 kg og ser mer ut som en staffordshire bullterrier. Overtok han for 3 år siden og kunne ikke ha vært mer fornøyd, men lurer jo veldig på hvordan blanding han er.

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Det tok nesten fire måneder fra jeg sente papirene på hunden min til NKK og til hun faktisk ble registrert, ting tar tid.

Gjest uAnonymBruker
Skrevet
kinesisk/meksikansk nakenhund

Det er to forskjellige raser som ser helt ulike ut, xoloen er halvveis stor og muskulløs, kan godt bli 10kg så det kan godt hende det er den som gjør det.

Og blandinger får man vel ytterst sjeldent stamtavle på, med så mange forskjellige raser ville den jo vært som en telefonbok *ler*

Skrevet

Nå er hun registrert på meg heldigvis, men NKK ville ha kjøpskontrakt sammen med stamtavla , noe jeg ikke har , for å kunne registrer meg. Men har fått tak i selgeren og hun skulle sende kjøpskontrakt, så håper det ordner seg.

Så henne på blocket altså, ikke finn.

4 mnd??? Det kan vel ikke stemme?

Skal du ikke bare sende inn stamtavle og kjøpskontrakt så blir det i orden etter du har betalt ?

Skrevet

Venninna mi ble "lurt" når hun kjøpte valp i Sverige, hun fikk kun en lapp om at kjøpet var fullført. Ikke stamtavle eller noe som helst. "Oppdretterne" påsto at det var blanding mellom chihuahua, papillon og kinesisk/meksikansk nakenhund. Han ble 10 kg og ser mer ut som en staffordshire bullterrier. Overtok han for 3 år siden og kunne ikke ha vært mer fornøyd, men lurer jo veldig på hvordan blanding han er.

Venninna di er neppe særlig lur, om hun har blitt lurt er et annet spørsmål... Kjøper man en blandingshund så får man for det første ikke noen stamtavle, de er forbeholdt raserene hunder. For det andre, man kan jo aldri vite hvordan den voksne hunden blir, når det er en miks av ørten forskjellige raser... Det er derfor jeg holder meg til raserene katter og ikke blandinger, jeg vet hva jeg betaler for, og jeg får stamtavle...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...