Llise Skrevet 10. august 2011 #1 Skrevet 10. august 2011 Hei, dere! Jeg vet det er fy-fy, men jeg tok altså piercing i helix hos frisøren igår. Derfor har jeg noen ting jeg lurer på - Fikk beskjed om at jeg ikke kan bytte øredobb før om seks uker, og det er greit nok. Men jeg lurte på om jeg kan bruke vanlige øredobber der? Jeg trenger vel ikke noen spesielle greier? - Rensing. Er det greit nok å rense med pyrisept? Og hvor ofte? Eller kan dere gjerne komme med tips og erfaringer rundt helix-piercing
Gjest snoopy_93 Skrevet 10. august 2011 #2 Skrevet 10. august 2011 Hei, dere! Jeg vet det er fy-fy, men jeg tok altså piercing i helix hos frisøren igår. Derfor har jeg noen ting jeg lurer på - Fikk beskjed om at jeg ikke kan bytte øredobb før om seks uker, og det er greit nok. Men jeg lurte på om jeg kan bruke vanlige øredobber der? Jeg trenger vel ikke noen spesielle greier? - Rensing. Er det greit nok å rense med pyrisept? Og hvor ofte? Eller kan dere gjerne komme med tips og erfaringer rundt helix-piercing Hadde du tatt turen til et piercing studio hadde du fått all denne informasjonen med en gang, men gjort er gjort.. Om du kan bruke vanlige øredobber kommer ann på hvor tykk stanga i den du tok er. Du skal IKKE rense med pyrisept, men med Klorhexidin. (Fra apotek.)
DesertRose Skrevet 10. august 2011 #3 Skrevet 10. august 2011 Du skal ikke rense med verken pyrisept eller klorhexidin, men med sterilt saltvann. Rens med sterilt saltvann (enten lag selv eller kjøp på apotek) 2-3 ganger hver dag. Q-tips gjør det lettere å vaske rundt smykket på hver side. Alltid vær ren på hendene og ikke rør utenom når du renser. 1
Gjest snoopy_93 Skrevet 11. august 2011 #4 Skrevet 11. august 2011 Klorhexidin er sterilt saltvann, er det ikke? :o
DysterPytten Skrevet 11. august 2011 #5 Skrevet 11. august 2011 Anbefaler vel å IKKE bruke nytt smykke FØR piercingen er grodd. Og ja, du kan bruke vanlige øredobber (jeg har et piercingsmykke som er flatt og 1,2mm tykt), så lenge du får dem inn. Rensing, her strides de lærde. De bedrevitende påstår saltvann, vi andre greier oss med klorhexidin. Jeg har rensa _alle_ mine piercinger og hull med klorhexidin og aldri vært plaga med å få dem til å gro. Verken da jeg tok dem, eller om jeg skulle bli betent i dem siden.
nattsvermer Skrevet 11. august 2011 #6 Skrevet 11. august 2011 Jeg tok også hull i helix hos frisøren, ung og dum som jeg var. I starten hadde jeg vanlige øreringer, men det tålte jeg ikke og fikk en svær verkeklump på baksiden av hullet. Dette forsvant helt da jeg satte inn en ring av kirurgisk stål. Vil anbefale dette 1
DesertRose Skrevet 11. august 2011 #7 Skrevet 11. august 2011 Unødvendig å slenge inn bedreviter kommentar. Grunnen jeg sier sterilt saltvann er ikke bare pga egne erfaringer og interesse, men også fordi de fleste erfarne piercere anbefaler det. Dette gjør og de fleste som er meget interessert i bodymods og tatt en del selv. 1
Gjest snoopy_93 Skrevet 12. august 2011 #9 Skrevet 12. august 2011 Min lenke floorboxsocket :rodmer: Hva har dette med saken å gjøre?
AnonymBruker Skrevet 12. august 2011 #10 Skrevet 12. august 2011 Klorhexidin er sterilt saltvann, er det ikke? :o Nei, det er noe helt annet. I helsevesenet har vi også gått helt bort fra klorheksidin, det ses på som gammeldags. Vi bruker bare saltvann på sår nå, store eller små. Så det er nok en grunn til det.. Etter min piercing fikk jeg beskjed om å rense med sterilt saltvann en gang per dag. Ørepiercinger bruker ofte litt mer tid på å gro pga friksjon, så jeg ville ventet så lenge som mulig med å skifte smykket. Kan bli stygt og klump. Det ble det i min ene, men den forsvant heldigvis tilslutt. Du bør også bruke smykker i kirurgisk stål nå i starten, for det er det kroppen reagerer minst på. 1
-ajla Skrevet 12. august 2011 #11 Skrevet 12. august 2011 Nå vet jeg ikke hvor tykk nåla er på pistolene som frisøren bruker, men om den er 1.1 mm, 1.2 mm eller 1.6 mm i diameter (tror dette er størrelsene som er mest brukt) så vil en vanlig øredobb med vanlig tykkelse på stanga passe fint. Pyrisept er kanskje ikke det beste til å bruke på nystukne piercinger, men det funker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå