Gå til innhold

Hvordan kan jeg be foreldrene mine reise på hytta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får besøk i helgen,noe som er greit for foreldrene mine. Jeg er 19 og bor hjemme. Problemet er at de vil være hjemme, mens jeg vil ha huset for meg selv.. Det er en potensiel kjæreste som kommer,og jeg vil gjerne være alene med ham. Da jeg spurte om jeg kunne ha enten hytta eller huset, regnte jeg med at jeg fikk låne den plassen de ikke skulle være på. Hytta er 15 min fra huset. Vi fikk ikke låne hytta,så jeg regnte med de skulle der.

Hvordan kan jeg be dem på en fin måte å få være alene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørre pent?

• Liker 5
Skrevet

Det er vel bare å si at dere gjerne vil bo der de ikke bor (husk på å fortelle dem at det ikke dermed er sagt at dere ikke vil komme innom og hilse på dem).

Hvis de nekter å låne bort hytta eller huset (altså at de vil ha dere der de bor selv), så kan ingen av dem hindre dere i å ta inn på hotell for helga. Når du sier at dere kommer til å gjøre det, så kan det hende de ombestemmer seg likevel, fordi det tross alt er enklere for dem å "passe på" hvis dere holder dere til huset eller hytta.

Selv om du er myndig vil de nok gjerne passe på deg litt, og da spesielt hvis de ikke kjenner til fyren fra før.

Gjest Candide
Skrevet

Kan du ikke bare si det slik du skriver her? At du ønsker å være alene den helgen fordi du får besøk, og håpe de respekterer det? Om du ikke har som vane å okkupere huset for deg selv, kan det jo være de går med på å reise på hytta akkurat den helgen. Men jeg forstår problemet ditt, siden du fortsatt bor hjemme kan du ikke akkurat "kaste ut" foreldrene dine heller ;)

Skrevet

Krev hyttenøklene hvis de ikke skal være på hytta. Si at du har invitert en gjest med deg og at det faktisk er en mann og at de kan hilse på han en annen dag.

• Liker 1
Skrevet

Siden dere ikke fikk bruke hytta, får dere neppe være hjemme alene, heller. Vil dere være alene, så får dere ta inn på hotell. Er ikke verre enn det!

• Liker 3
Skrevet

Krev hyttenøklene hvis de ikke skal være på hytta. Si at du har invitert en gjest med deg og at det faktisk er en mann og at de kan hilse på han en annen dag.

Det er vel foreldrene som eier både hytte og hus, så TS kan faktisk ikke kreve noe som helst. Så lenge hun bor hos foreldrene sine må hun innrette seg etter det foreldrene bestemmer angående foreldrenes eiendeler.

• Liker 7
Skrevet

Ts, du får bare ta han med deg hjem, presentere de og etterpå spørre om nøklen til hytten. Det er jo viktig at foreldrenes syn er det gjeldende. Anbefaler deg å si at dere allerede har gjort det, slik at de ikke skal føle at de har skylden. Du kan jo bli gravid og alle fremtidsplaner vil bli borte. Er du odelsjente har du et problem.

Gjest "gjest"
Skrevet

Enn om du låner hytten og tar i mot besøk der i stedet?

Skrevet

Forklar foreldrene dine at du gjerne ønsker å ha besøk av han alene enten på hytten eller hjemme og spør om du enten kan få være alene hjemme eller på hytten.

Skrevet

Kan hende foreldrene vil ha en viss kontroll på hvem som skal være i huset eller hytta deres, å hvis de ikke har møtt typen før så kan det være at de vil møte han før de overlater hus eller hytte til de unge.

• Liker 2
Skrevet

Du har vel ikke så mye annet valg enn å spørre pent så lenge det er dine foreldre som eier både hus og hytte. Jeg synes det er greit å spørre, men du må selvsagt også godta et nei.

• Liker 1
Skrevet

Gi dem et sett ørepropper hver, og be dem om å ikke banke på døra om de hører merkelige lyder.

Hvem vet, kanskje det virker.

• Liker 1
Gjest Sjokoladebolle
Skrevet

Gi dem et sett ørepropper hver, og be dem om å ikke banke på døra om de hører merkelige lyder.

Hvem vet, kanskje det virker.

Ja, gjør det. Også må du komme tilbake til oss i tråden og fortelle hvordan det gikk :gjeiper:

• Liker 1
Skrevet
Da jeg spurte om jeg kunne ha enten hytta eller huset, regnte jeg med at jeg fikk låne den plassen de ikke skulle være på. Hytta er 15 min fra huset. Vi fikk ikke låne hytta,så jeg regnte med de skulle der.

Hvordan kan jeg be dem på en fin måte å få være alene?

Synes de på en måte har svart nei på det allerede? Går ut i fra at dem ikke er dumme, og virker som at her vil de ikke innrette seg etter hva du ønsker.

Jeg ville ha leid en hytte på camping evt lånt hytte/leilighet av en venn hvis du har mulighet til det.

Skrevet

Du har vel ikke så mye annet valg enn å spørre pent så lenge det er dine foreldre som eier både hus og hytte. Jeg synes det er greit å spørre, men du må selvsagt også godta et nei.

Akkurat det jeg tenkte også, vanskelig å kreve at foreldrene skal ut av sitt eget hus syns jeg. Men spør pent og se hva som skjer.

Skrevet

SI det samme til foreldrene dine som du skriver her.

Spør pent om enten at dere fåt låne hytta eller at de reiser dit, slik at dere får være alene. Ellers får dere rett og slett ta inn på hotell e.l.

Skrevet (endret)

Det er jo bare å spørre pent. Det er deres hus/hytte, så sier de nei, så sier de nei. Å få være "hjemme alene" er en av fordelene med å flytte for seg selv.

Endret av Jade
  • Liker 2
Skrevet

Siden de ikke vil låne bort hytta så er det lite sannsynelig at de låner bort huset.

Siden du fortsatt bor hjemme kan du ikke forlange noe som helst. Sånt må du vente med til du får et eget sted å bo.

Skjønner dem godt hvis de ikke finner seg i å bli forvist fra sitt eget hus.......

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...