Gå til innhold

Hvordan finne en kvinne for varig forhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

På et annet forum var det en som lagde følgende liste over hva man skal se etter hvis man leter etter en å dele livet med, og ikke bare en seng i noen uker.

Denne er rettet mot "amerikanske forhold", men jeg tror mye av det passer også her:

1. She'll have her own plans/a career. Serious ones. Not just 'biding my time til the next fun thing/new guy'.

2. She won't be in/fresh out of college. College is a joke. We all know that. She's yet to confront serious life issues like paying bills etc and being well balanced enough to get thru them without help from others.

3. She'll be financially solvent. Let me say this again. She will be financially solvent. She doesn't have to not be in debt but if she's complaining about lack of money and getting her boobs done/going out every night this is NOT a road you want to go down.

4. She'll know what she wants. Damn near right away. If she likes you she's not going to fuck around. She'll let you know.

5. She commits to things. Like plans. The last thing you want is for some girl to call you only when SHE's available. (This goes both ways assholes).

6. She'll be busy enough that she HAS to commit to plans. IE her calendar isn't wide open. This is good because she has her own friggin life.

7. She has no miscellaneous ex boyfriend baggage. If they dated 10 years ago in high school and he's married now with a wife - he still wants to fuck her but it isn't like oh my ex from 6 months ago we're still friends tee hee.

8. She is comfortable with herself and being herself is the most important thing to her. If she says shit you dont agree with ie if a movie sucked or a political opinion and you tell her she doesn't back off. The last thing you need is someone without their own brain.

9. She smiles/laughs. It sounds obvious, but you'd be surprised.

10. She can make decisions without calling 14 of her 'closest' friends.

Tanker? :-)

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

10. She can make decisions without calling 14 of her 'closest' friends.

Denne er åpenbart en utfordring for kvinnfolk hehe

7. She has no miscellaneous ex boyfriend baggage. If they dated 10 years ago in high school and he's married now with a wife - he still wants to fuck her but it isn't like oh my ex from 6 months ago we're still friends tee hee.

Og pkt 7. har jo åpenbart blitt en ny folkesykdom også her i Norge. Det er åpenbart om å gjøre å ha flest mulig kompisser ;)

Rimelig sykt egentlig.

Skrevet

Det er bra at kvinner har planer som også involverer deg (mannen), forutsatt at hun klarer å gjennomføre dem.

Det er imidlertid ikke like positivt når alle planene hennes først og fremst går ut på alt du (mannen) skal gjøre og bidra med, og heller lite om henne selv.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Interessant liste !

Den passer "som hånd i hanske" :biggrin:

- om de den passer på muuuligens er litt i tøffeste laget for den gjennomsnittlige Norske mann er jo en helt annen sak..... :klo:

Den tror jeg at vi lar Steinar & Co få ta videre :lur:

• Liker 1
Skrevet

Det er også en amerikaner som har skrevet en bok som heter "Act like a lady think like a man", Steve Harvey heter han. Han har følgende råd til kvinner - at de skal stille seg disse 5 spørsmålene før de inngår et forhold til en mann:

1)What are your short-term goals?Steve says this is a question you need to ask on the first date. "That's important. You want to know what a guy's working on," he says. "You listen very intently. You use your investigative skills. You be smart."

2)What are your long-term goals?

Every man needs to have a plan, Steve says. "They have to be different from the short-term goals," he says. "If they're not different, you have a guy that's not really planning."

Once you're armed with this information, Steve says you can decide whether you want to attach yourself to his plan and take the relationship to the next level.

3)What are your views on relationships?

Family, friends, God…find out if these bonds are strong. Steve says a man's relationship with his mother is the most critical. "If it's nonexistent, that's a red flag. If that bond has been tainted or broken, please know he has no problem tainting or breaking yours," he says. "If you can't love your mother, please know he is incapable of loving you."

If you're spiritual—and he's not—Steve says you probably won't be able to change him. "Your cookie is not that good to make him go to church. He's had cookie before," he says. "He still ain't with the church."

4)What do you think about me?

Steve says women should listen carefully to how a man answers this question. It may reveal a lot about the impression you're making.

"He'll gladly tell you this. 'I think that you're great. I think you would make a great mother. I think you would be a terrific homemaker. I think you're very independent. I think you're very worthy,'" Steve says. "He's going to tell you all of this stuff."

5)What do you feel about me?

Once you have the answer to the fourth question, immediately ask the last one on Steve's list. In most cases, how a man feels about you will be very different from what he thinks of you.

"A man that has been thinking about you seriously has an answer for that," Steve says. "[He might say:] 'How do I feel about you? I feel like when I'm not with you, I ain't going to make it. I feel like you're the one for me. I feel like finally I've met somebody who I can share my hopes and dreams with.' … You may even find these words: 'You know what? I'm in love with you.' Which is what you're all looking for."

Skrevet

Det er også en amerikaner som har skrevet en bok som heter "Act like a lady think like a man", Steve Harvey heter han. Han har følgende råd til kvinner - at de skal stille seg disse 5 spørsmålene før de inngår et forhold til en mann:

Vi lever i en komplisert verden. Det er helt sikkert.

• Liker 1
Skrevet

På et annet forum var det en som lagde følgende liste over hva man skal se etter hvis man leter etter en å dele livet med, og ikke bare en seng i noen uker.

Denne er rettet mot "amerikanske forhold", men jeg tror mye av det passer også her:

Tanker? :-)

Fin liste det, tror mye av det stemmer ja, og at det er universelle ting det her, uavhengig av nasjonalitet.

Tror mye av det her gjelder menn også, når vi damer vil forsikre oss om at han er seriøs og vil noe mer, noe langsiktig og at han vil satse på nettopp bare meg.

• Liker 1
Skrevet

Vi lever i en komplisert verden. Det er helt sikkert.

Jo, det er vel obvious, men hva synes du om hans punkt her (amerikaner eller ikke, han er faktisk mann!):

Once you have the answer to the fourth question, immediately ask the last one on Steve's list. In most cases, how a man feels about you will be very different from what he thinks of you.

"A man that has been thinking about you seriously has an answer for that," Steve says. "[He might say:] 'How do I feel about you? I feel like when I'm not with you, I ain't going to make it. I feel like you're the one for me. I feel like finally I've met somebody who I can share my hopes and dreams with.' … You may even find these words: 'You know what? I'm in love with you.' Which is what you're all looking for."

Er det greit og ok i følge deg og andre menn som leser her å stille dette spørsmålet til dere menn?

Skrevet

Som nordmann og staut og stum kar tenkes det nok om punkt 4) og 5): -"For ei krevande jente, eg stikker!".

• Liker 1
Skrevet

Interessant liste !

Den passer "som hånd i hanske" :biggrin:

- om de den passer på muuuligens er litt i tøffeste laget for den gjennomsnittlige Norske mann er jo en helt annen sak..... :klo:

Den tror jeg at vi lar Steinar & Co få ta videre :lur:

Det meste innen den verdenen av forhold, følelser og bekrkeftelse, samt ta forholdet videre, er for sterkt og skremmende for den norske gutten (eh, mannen), ja.

Norske gutter og menn er vokst opp i Kardemomeby og vet ikke hva det vil si å leve ute i verden som en mann. Derfor er han puslete. Så listen ville bare ha fått nordmenn til å steile og bli skremt unna. De tåler ikke noe.

Skrevet

Det er åpenbart om å gjøre å ha flest mulig kompisser ;)

Rimelig sykt egentlig.

Sykt at kvinner liksom, skal ha mannlige "venner". Alle vet at det der bare blir tull.

Gjest Cuntzilla
Skrevet

Ganske greier punkter som passer de fleste norske kvinner over 25, eller?

Men som en som de punktene har stemt på lenge så kan jeg skrive under på at det ikke akkurat er en vanntett liste når det gjelder hva som er godt kjærestemateriale :fnise:

Skrevet

Jeg synes det er skummelt med folk som lever livet sitt eller tar viktige avgjørelser ut fra sånne lister. Du finner en kvinne til et varig forhold når du finner en kvinne som passer godt sammen med deg, som ønsker å leve livet sitt sammen med deg, og som er villig til å jobbe for å få det til.

• Liker 2
Skrevet

Jo, det er vel obvious, men hva synes du om hans punkt her (amerikaner eller ikke, han er faktisk mann!):

Er det greit og ok i følge deg og andre menn som leser her å stille dette spørsmålet til dere menn?

Jeg syns man skal være forsiktig med å være altfor kravstor. Ellers kommer man aldri i mål. Det gjelder like mye for begge kjønn.

Men det er klart at det må finnes følelser tilstede. Fra begges sider. Og klarer man da ikke å uttrykke dem, så blir det naturligvis et problem, ettersom den andre parten blir usikker av det.

Skrevet

Hvis en mann hadde svart "How do I feel about you? I feel like when I'm not with you, I ain't going to make it." så hadde jeg blitt litt skeptisk jeg. I ain't going to make it....????

Jeg forstår årsaken til spørsmålene - hva tenker du om meg og hva føler du for meg. Svarene man får kan fortelle en mye. Men eksemplene på svar man får synes jeg er litt hysteriske....

Skrevet

Tanker? Jeg kjenner jeg blir stresset av all overanalyseringen.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 1
Skrevet

Tanker? Jeg kjenner jeg blir stresset av all overanalyseringen.

Jeg og... og utover det så tenker jeg at hvis jenta/gutten/mannen/dama er forelska nok eller liker deg godt nok, så vil h*n ha et forhold, uansett hva h*n svarer på disse spørsmålene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...