Gå til innhold

Personnummer ved bestilling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bestilte en dvd på nettet i går. Det som undret meg var at de ville ha personummeret mitt. Det var vell kanskje for å sikre seg at ikke en annen person bestilte i denne personens navn, men synes allikevel det var rart. Er dette normalt?

Visste forresten ikke hvor jeg skulle plassere dette innlegget, men tok en sjans og det havnet her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke normalt. Kortnummer, cvc-kode og navnet på kortet, pluss evt en nettbank-kode (sånn digital som byttes for hver gang) er det vanlige/det som skal være nødvendig.

Gjest Solsmil
Skrevet

Hvor bestilte du? Jeg bestiller av og til på nelly.com, og der er det samme praksis. Har forstått det med at det er en svensk side, og det er vistnok ikke uvanlig i sverige. Eller noe...

Skrevet

Det er ofte normalt hvis man vil betale med faktura. Hvis du betaler med kort, er det mange som ikke etterspør personnummer.

Gjest Thessie!
Skrevet

Hvor bestilte du? Jeg bestiller av og til på nelly.com, og der er det samme praksis. Har forstått det med at det er en svensk side, og det er vistnok ikke uvanlig i sverige. Eller noe...

Jeg bestilte på dvdstrax.com/

Skrevet

Det er ofte normalt hvis man vil betale med faktura. Hvis du betaler med kort, er det mange som ikke etterspør personnummer.

Åja, okei. Jeg betaler med faktura, så da forklarer kanskje det saken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...