Gå til innhold

Hvordan får jeg til det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan får jeg til det?

Zip-filen du lastet opp inneholder ikke en xml-fil

Takk om noen kan svare...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du si noe om hva det er du forsøker å gjøre?

Skrevet

Kan du si noe om hva det er du forsøker å gjøre?

Hei,

Ja, vil laste opp en CV til et rekrutteringsselskap på nett, og min CV er i Word. Men systemet hos de godtar kun CV som en zip-fil.

Derfor høyreklikket jeg på Worddokumentet, og laget en zip fil.

Når jeg så klikket "browse" og upload igjen i rekrutteringsselskapets system, så er svaret: "Zip-filen du lastet opp inneholder ikke en xml-fil".

Hvordan gjør jeg nå det? Xml? Hva da zip med xml?

Skrevet

Vel, jeg vet faktisk ikke hva som har skjedd her, men noe må ha gått galt når du laga den mappa. Hva bruker du for å lage zips?

Gjest Nedfall
Skrevet

Hei,

Ja, vil laste opp en CV til et rekrutteringsselskap på nett, og min CV er i Word. Men systemet hos de godtar kun CV som en zip-fil.

Derfor høyreklikket jeg på Worddokumentet, og laget en zip fil.

Når jeg så klikket "browse" og upload igjen i rekrutteringsselskapets system, så er svaret: "Zip-filen du lastet opp inneholder ikke en xml-fil".

Hvordan gjør jeg nå det? Xml? Hva da zip med xml?

Kan se ut som selskapet vil ha CVen i DOCX format, XML heter vel egentlig DOCX når man lagrer det i nyere versjoner av Word. Kanskje du har en for gammel versjon? AbiWord (freeware) skal kunne ekportere til XML format, du kan kanskje prøve det? Tror ikke det er noe galt med zip fila.

Skrevet

Er Word 2007 eller 2010 for gammelt?

Jeg forstår ikke...har jo "send to compressed folder" og har fått en zippet mappe.

Er det ikke noe jeg kan klikke/trykke på for å føye til noe "XML"?

Takk for svarene :-)

Gjest Nedfall
Skrevet

Er Word 2007 eller 2010 for gammelt?

Jeg forstår ikke...har jo "send to compressed folder" og har fått en zippet mappe.

Er det ikke noe jeg kan klikke/trykke på for å føye til noe "XML"?

Takk for svarene :-)

Det var da snodig? XML/DOCX har vært standard filformat fra Word 2007 og utover. Det er Word 2007 du bruker? Det er ikke noe rart med zip fila. Det hadde ikke kommet opp melding om at zipfila ikke inneholdt en xml fil, om det var noe feil på den.

Konsentrer deg om hva du gjør med dokumentet ditt. Hva heter fila du lagret fra word? doc eller docx? Heter den doc, tipper jeg du har lagret som "vanlig" doc fil, ikke som XML (docx). Velg å lagre som XML eller DOCX (litt usikker på hvilke valg du får opp i word).

Hvis Word ikke vil lagre noen doc fil som blir godtatt, kan du prøve å åpne den i Abiword, og lagre som XML derifra (lagre som "Open Office XML").

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...