Momseguri Skrevet 10. august 2011 #1 Skrevet 10. august 2011 Hei! Etter å ha sett filmen Caramel fikk jeg veldig lyst å prøve den typen hårfjerning Jeg har søkt litt rundt på internett, og det virker som om teknikken kalles sugaring. Altså at man på en måte smelter sukker og bruker det til å "vokse". Har også hørt at det kan gjøres med honning. Problemet er at jeg ikke finner en ordentlig oppskrift med fremgangsmåte! Jeg er sikker på at jeg har lest om det her på forumet også, men finner det ikke nå Noen som kan hjelpe?
Momseguri Skrevet 10. august 2011 Forfatter #2 Skrevet 10. august 2011 Vel nå prøvde jeg selv, løst etter denne og denne oppskriften. Den første viste seg å ha alt for mye vann i, så jeg måtte spe på med ganske mye sukker. Ett eller annet sted er det gått galt, for det eneste jeg endte opp med er en paiform full av stivnet karamel Blandingen festet seg rett og slett ikke til hverken hud eller hår!
Gjest Skjeggapen Skrevet 25. juni 2012 #3 Skrevet 25. juni 2012 Dette trenger du: 1 liten kopp sukker( for eks en liten kaffikopp) 1/2 sitron 1 og 1/2 ss vann Aliminiums/stålbenk/plate ( sånn som der du tørker oppvasken etter å ha vasket den, noe som tåler varme ) Litt olivenolje Bland sukker, saften fra sitron og vannet. Ta dette i en stekeplate og fyr opp i full varme. Dette kommer til å boble slik som sukker bobler når det koker. La det boble slik til du ser at det er litt brunt. Nå tar du og smører litt olivenolje utover denne benken som tåler varme. Deretter heller du sukkerblandingen oppå denne benken. Ikke ta på det, det er skiiiit varmt, men ta en skje og dytt blandingen sakte men sikkert sammen, slik at den blir mer og mer pakket sammen. Når du har fått den til å bli en slags klump og ikke bare en deig som har sklidd utover hele benken, da kan du begynne å bearbeide blandingen. Ta litt vann på hendene og ta opp massen. Pass deg for at det ikke er for varmt, da er det ikke klart enda. Det skal være varmt og litt vondt å ta i, men kjenn din egen begrensning. Nå tar du massen i hendene og drar den fra hverandre og presser den sammen. Du skal bare kna elte og bearbeide. bruk litt krefter. Er den veldig vanskelig å jobbe med, tar du litt mer vann på hendene og fortsetter. Du vil se at den endrer farge. Du er ikke ferdig før den er en del enklere å jobbe med og har en lys beige farge. Da kan du enten bruke den med en gang, eller legge den i en plastikkpose i kjøleskapet. Når du skal bruke den bruker du tomlene for å presse den nedover med hårretning, og deretter river du den opp igjen Med hårretning vel å merke. Har massen ligget i kjøleskapet må den ligge på benkn litt før du kan kna den litt og jobbe litt med den før du bruker den på kroppen.
Mei88 Skrevet 2. desember 2018 #4 Skrevet 2. desember 2018 For noe kliss og styr for noe som kun tar tak i 1 og 1 hårstrå 🙄
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå