AnonymBruker Skrevet 10. august 2011 #1 Del Skrevet 10. august 2011 har funnet noen fine papirduker i creme farge på nettet. disser er i papir og voks under. er dette for lite pent i bryllup? må man kjøre tøyduk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 10. august 2011 #2 Del Skrevet 10. august 2011 Man må jo ingenting i et bryllup. Søstra mi hadde papirduk mens vi skal ha tøyduker. Kjøper de forresten på Sparkjøp, tror de koster 69 kr per stk eller noe. Vi syns det er verdt det, da har vi duker vi kan bruke til barndåp senere. Kan jo leie også. Men en fin papirduk fungerer jo bra det. Eneste som ble litt tungvint hos søstra mi var at de hadde lagt duken over langbordene så når de skulle deles opp i småbord måtte man ta vekk duk og pynt. Det ble litt styr i forhold til å bare flytte bordene. Så klipp opp duken sånn at den passer til ett bord hvis de skal sette de sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2011 #3 Del Skrevet 10. august 2011 Man må jo ingenting i et bryllup. Søstra mi hadde papirduk mens vi skal ha tøyduker. Kjøper de forresten på Sparkjøp, tror de koster 69 kr per stk eller noe. Vi syns det er verdt det, da har vi duker vi kan bruke til barndåp senere. Kan jo leie også. Men en fin papirduk fungerer jo bra det. Eneste som ble litt tungvint hos søstra mi var at de hadde lagt duken over langbordene så når de skulle deles opp i småbord måtte man ta vekk duk og pynt. Det ble litt styr i forhold til å bare flytte bordene. Så klipp opp duken sånn at den passer til ett bord hvis de skal sette de sammen husker du om de hadde kremet hvit farge på sparkjøp? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss summer Skrevet 10. august 2011 #4 Del Skrevet 10. august 2011 jeg tenker på det samme til mitt bryllup. svigerinnen min hadde papirduker og tenkte det var rimelig og greit. men det viste seg at de måtte ut med 500kr per rull med papirduk. husker ikke hvor mange meter det var per gull men det ble penger ut av det. hun har nå sagt til meg at jeg bør vurdere tøyduker, papir er ikke rimelig det heller. Jeg vurderer nå å gå på stoffbutikk å kjøpe metervare med hvit nervøs fløyel :)har også hørt at vaskerier ofte leier ut hvite duker. Det er jo ganske kjekt å leie duker man kan levere tilbake rett etter bruk uten å måtte vaske eller gjøre noe med de.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 10. august 2011 #5 Del Skrevet 10. august 2011 Ser desverre ut som om de bare har hvite: http://www.sparkjop.no/Sparkjop/Products/cat_23/PID-581173(SparBase).aspx Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2011 #6 Del Skrevet 10. august 2011 papirduk i et vanlig bryllup, er trashy. blir man viet i skogen og har utendør bbq, ok... Men ikke i selskap. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 10. august 2011 #7 Del Skrevet 10. august 2011 papirduk i et vanlig bryllup, er trashy. blir man viet i skogen og har utendør bbq, ok... Men ikke i selskap. Åh, ta deg en bolle........ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charleene Skrevet 10. august 2011 #8 Del Skrevet 10. august 2011 Papirduker skal jeg definitivt ikke ha Satser heller på enten å leie eller å kjøpe billig metervare som jeg syr kanter på selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fridr Skrevet 10. august 2011 #9 Del Skrevet 10. august 2011 Vi skal ha papirduker til middagen, rett og slett fordi det er masse barn, og voksne også er ganske flinke til å grise saus og diverse Når det blir ordnet til kakebord, har vi på tøyduker. Her er jeg så heldig at mamma har en god del fra før, og ellers av gamle slektninger og venninner av mamma har hvite duker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2011 #10 Del Skrevet 10. august 2011 Vi leier duker av lokalet og det synes jeg er supert. Hadde vi ikke kunne leie duker hadde vi nok godt for en eller annen form for papirduker da jeg ikke er interessert i å ha mange meter med duker lagret hjemme. Er ikke enig i at det er trashy med papirduk da det finnes mange flotte papirduker, alle er faktisk ikke "barneselskap" kvalitet (ikke at det er noe galt i det heller forsåvidt) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 10. august 2011 #11 Del Skrevet 10. august 2011 har funnet noen fine papirduker i creme farge på nettet. disser er i papir og voks under. er dette for lite pent i bryllup? må man kjøre tøyduk? Det er helt ok. Det er deres bryllup. Det er ingen som legger merke til om det er papirduker hvis festen og vetskapet er bra. Ville ikke brydd meg om duken. Man må ikke kjøpe tøyduk for å ha det fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amarinda Skrevet 10. august 2011 #12 Del Skrevet 10. august 2011 Jeg ville ikke hatt det i mitt bryllup, men det er ditt bryllup og da er det du som bestemmer Det er faktisk en god del papirduker å få som ser veldig ut som stoffduker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bobbi Skrevet 10. august 2011 #13 Del Skrevet 10. august 2011 Hvis man leier et lokale, feks restaurant eller annet selskapslokale har de ofte duker der man kan låne, så slipper man å kjøpe. Der vi leier lokaler tilbyr de duker i ønsket farge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 10. august 2011 #14 Del Skrevet 10. august 2011 Jeg ville ikke valgt det selv, men det er deres bryllup, dermed er det dere som bestemmer. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinkerbell Skrevet 10. august 2011 #15 Del Skrevet 10. august 2011 Jeg ville aldri i verden ha dekket til en treretters bryllupsmiddag på papirduker. I et enklere, mer uformelt bryllup, f.eks med telt og tapas, behøver det ikke se feil ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Golde Skrevet 11. august 2011 #16 Del Skrevet 11. august 2011 Ser det er noen her som nevner at grunnen til å ha papirduker er at de er redde for søl osv. Da ville jeg heller gått for voksduker. Det finnes mye pent i hvit voks, det er rimelig, praktisk, enkelt å tørke av, kan brukes igjen senere og ikke minst ser det mye mer "ordentlig" ut enn papirduker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betty84 Skrevet 11. august 2011 #17 Del Skrevet 11. august 2011 Hvis du legger noen kroner i papirduken så er dem tykke og likner helt på vanlig duk. Ei venninne leide duker hos et renseri og måtte ut med 4000kr. Jeg kjøpte 2 ruller med kvalitets papirduk og betalte 1000kr for 50 meter. La først duk på et og et bord, så tok jeg full lengde over alt. Da var det bare å ta av 1.laget etter middagen, så var det ren og pen duk til resten av kvelden. Og alt gikk i søppla etterpå. Det skal også legges til at dette var ikke noe superfansy bryllup, og jeg mener at hvis du har leid et slott og har galla tema burde du gå for skikkelige duker. Om ikke så er det tommelen opp for papirduker fra meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lisja Skrevet 14. august 2011 #18 Del Skrevet 14. august 2011 Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å kjøpe en litt "finere" papirduk til bryllupet mitt. Fikk hakeslepp når jeg så prisene, og endte heller opp med å kjøpe ivory velourduk på Jysk som var mye blilligere, og kan brukes igjen senere hvis det er ønske. I ettertid så har jeg funnt ut at dette var mye mer praktisk ifht papirduk, vannkarafler lager gjerne fort merke på papirduker så de revner, en rødvinsskvett spret seg fortere utover på en papirduk osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2011 #19 Del Skrevet 15. august 2011 Vi kjøpte flere ruller med metervarestoff på ikea, som var kjempefin som duk. Et litt grovt bomullsstoff til 15 kr meteren, med et annet, nesten gjennomsiktig, florlett hvitt stoff oppå (5 kr per meter). Har senere brukt resten av duken til dåp. Fungerte veldig bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 15. august 2011 #20 Del Skrevet 15. august 2011 Jeg ville valgt tøyduker, og hvis tøyduker er billigere enn de litt "skikkelige" papirdukene, burde det ikke være noen tvil. At en sitter med mer duk enn en noensinne kommer til å trenge i ettekant er det vitterlig ikke vanskelig å gjøre noe med, all den tid man kan gi dukene til nærmeste bruktbutikk eller loppis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå