Gjest Kommende romantiker Skrevet 24. november 2003 #1 Skrevet 24. november 2003 Hei Jeg har lyst til å finne på noe romantisk til kjæresten min og vil gjerne ha noen ideer. Forslag ? Hva liker dere? Alt er interessant: gaver, opplevelser innenfor og utenfor huset, reiser etc. Bakgrunn: Jeg er mann (og kjæresten er kvinne). Vi har småbarn og trenger å organisere litt hvis vi skal forlate huset (men det kan jeg få til).
~sikka~ Skrevet 24. november 2003 #2 Skrevet 24. november 2003 En langweekend til Paris eller Roma el.liknende hadde ihvertfall falt i smak hos meg
ehu Skrevet 24. november 2003 #3 Skrevet 24. november 2003 Om dere har badekar: Fyll badekaret med boblebad,forførende oljer e.l. Løse roseblader. Slukk lyset og sett tente stearinlys rundt omkring hele badet. Et lite bord/krakk ved siden av badekaret med evt rødvin, snacks,frukt e.l. Dempet rolig musikk. Og inviter så din kjære til et fellesbad med deg! :D
Gjest Anonymous Skrevet 24. november 2003 #4 Skrevet 24. november 2003 Weekend-reise slik sikka forslår syns jeg er fint, men det ehu forslår syns jeg bare blir teit og komisk.
Gjest Kommende romantiker Skrevet 24. november 2003 #5 Skrevet 24. november 2003 Weekend-reise slik sikka forslår syns jeg er fint, men det ehu forslår syns jeg bare blir teit og komisk. Jeg tar imot alle forslag. Det er greit for meg at ikke alle liker alt. Hvis man skal gjøre noe hjemme en kveld: Hva foreslår DU gjest? Kommende romantiker
Isiselin Skrevet 24. november 2003 #6 Skrevet 24. november 2003 Lag en god middag til henne, dull med henne en hel dag og bare konsentrer deg om å gjøre dagen mest behagelig for henne. Om dere er småbarnsforeldre vil en slik avslapningsdag være velkommen. Gi henne et oljebad, fortell henne hvor mye hun betyr for deg. Dewt trenger ikke være de aller største tingene du gir henne eller gjør for henne; bare hun skjønnher at du bryr deg om henne og er glad i henne. Lykke til! (Koselig med slike tråder)
Gjest Anonymous Skrevet 1. desember 2003 #7 Skrevet 1. desember 2003 Jeg må innrømme at jeg er litt skuffet over responsen på mitt innlegg. Det er mange som skriver om problemer i forholdet, og om de bør gå fra hverandre, etc. Men det er nesten ingen som har noen positive tanker om hvordan man kan styrke romantikken og gjøre forholdet bedre! Tror dere ikke på romantikken? Er romantikken død? Eller går det ikke ann å skape romantikk? Eller er det slik at hvis romantikken er der så er den der og hvis den ikke er der så er den ikke der? Og hvis den ikke er der så kan man ikke skape den?
Gjest lmari Skrevet 1. desember 2003 #8 Skrevet 1. desember 2003 Romantikken er i hvert fall ikke død!! Men jeg tror kanskje dagens "moderne kvinner" ikke nødvendigvis må ha full pakke med stearinlys og roseblader for at det skal være romantisk. For mange blir det kanskje litt "klisjeaktig"?? I hvert fall er det sånn for meg. At det mest romantisk samboeren min kan gjøre for meg, det er sånne ting som er "umulig" å forklare og ikke minst "oversette" til andre forhold. Det er ikke sånne ting som er allment oppfattet som romantisk, men sånne ting som viser at han virkelig bryr seg om meg. Som at han kjøper favorittmiddagen min, som er fiskeboller, selv om vi egentlig skulle hatt tomatsuppe. Eller at han lar meg sove ti minutter lenger, fordi han vet at jeg hater å stå opp når klokka ringer. At han står ytterst mot dusjforhenget når vi dusjer sammen, fordi han vet at jeg hater å få det klamme dusjforhenget mot meg. Eller at han overrasker med kinobilletter til den filmen som jeg virkelig har lyst til å se. Eller kanskje har kjøpt en dvd som jeg har lyst til å se og har laget ferdig middag når jeg kommer hjem. Småting i hverdagen, liksom. Klart det er stas å bli tatt med ut på fin restaurant eller gå tur i stjernenatten. Men de virkelig romantiske tingene er de som kanskje bare betyr noe for oss to.. Kanskje litt klønete forklart, men jeg håper du forstår hva jeg mener! Lykke til!
frosken Skrevet 2. desember 2003 #9 Skrevet 2. desember 2003 Hva jeg liker at han gjør? At han noen dager når jeg kommer sliten hjem fra skolen sier at "nå tror jeg du trenger å slappe av litt." Så får jeg sove litt, våkner til et kyss og tilbud om litt massasje. Så lager han kanskje middag mens jeg får sitte å slappe av i sofaen. Og at han gjør andre spesielle ting for meg som blomster en vanlig dag, kinobesøk, en flaske vin osv. At han i det daglige viser at han tenker på meg. Ved å spørre om jeg vil ha te og en god armkrok når jeg er litt kald om kvelden, ved å gå i dusjen først på morran fordi jeg er så skrekkelig trøtt, ved å vaske opp - selv om det egentlig er min tur. Det er så mange ting, men det aller viktigste for meg er de daglige tingene. Alltid nattakyss, alltid et kyss før en av oss skal gå ut. Det at han stadig viser ved det han gjør at han alltid har meg og det beste for meg i sine tanker.
la Flaca Skrevet 2. desember 2003 #10 Skrevet 2. desember 2003 Det er ikke sånne ting som er allment oppfattet som romantisk, men sånne ting som viser at han virkelig bryr seg om meg. Som at han kjøper favorittmiddagen min, som er fiskeboller, selv om vi egentlig skulle hatt tomatsuppe. Eller at han lar meg sove ti minutter lenger, fordi han vet at jeg hater å stå opp når klokka ringer. At han står ytterst mot dusjforhenget når vi dusjer sammen, fordi han vet at jeg hater å få det klamme dusjforhenget mot meg. Eller at han overrasker med kinobilletter til den filmen som jeg virkelig har lyst til å se. Eller kanskje har kjøpt en dvd som jeg har lyst til å se og har laget ferdig middag når jeg kommer hjem. Småting i hverdagen, liksom. Klart det er stas å bli tatt med ut på fin restaurant eller gå tur i stjernenatten. Men de virkelig romantiske tingene er de som kanskje bare betyr noe for oss to.. *rørt* Du tok det på kornet Imari! Kunsten er å sette pris på de små tingene du beskriver der, for de er definisjonen på Kjærlighet.
Gjest gjest1 Skrevet 2. desember 2003 #11 Skrevet 2. desember 2003 For meg er toppen av lykke en fisketur. ( fikeribiologer er litt sære og glade i fisk) Hvor han har forberedt lunch/kvelds av fangsten gjerne tilberdt på brygga eller ved naustet. Er ikke særlig begeistret for sånne klassiske romantikk greier. Roser, smykker ol. er, æsj for meg. Det viktigste er at vi gjør noe, bare for oss. Det trenger heller ikke å ta hele dagen. Romantikk i det små. Hva med en tur i et galleri, og kos dere med lunch på en koselig kafe etterpå. Dette kan gjøres på en vanlig lørdag, mens barna er på bytur med tante.
Gjest Kane Skrevet 2. desember 2003 #12 Skrevet 2. desember 2003 Jeg likte virkelig tanken på det badet med vin, lys og deilige oljer jeg da.. Og for å toppe det hele - å komme hjem til strøkent hus, ryddet, vasket og barna ute av huset.... Hmm - deilig!!
Gjest gjest1 Skrevet 2. desember 2003 #13 Skrevet 2. desember 2003 Og for å toppe det hele - å komme hjem til strøkent hus, ryddet, vasket og barna ute av huset.... Hmm - deilig!! Og vi har en vinner!
Gjest Primula Skrevet 2. desember 2003 #14 Skrevet 2. desember 2003 Heeelt enig...det hadde vært toppen.. :D Men jeg er også en romantiker som setter pris på stearinlys, en flaske vin, rolig musikk og massasje. Eller hva med å sette dere ned med alle de gamle bildene dere ikke har fått limt inn i album. Klipp, lim og le over gamle minner. Det er koslig det :D
Tusenfryd Skrevet 3. desember 2003 #15 Skrevet 3. desember 2003 Og at han tar oppvasken når det er min tur. Og at han sitter en hel kveld og pakker inn små pakker til advenstkalenderen min... hverdagsromanikk er supert. Hadde jeg blitt overrasket av en tur til Roma, hadde jeg reagert med spenning og glede (og litt bekymring over kostnadene...) mens en adventskalende får meg myk i knærne og klam i hakket... for å si det på pent... For eksempel.
Jelly Skrevet 4. desember 2003 #16 Skrevet 4. desember 2003 Jeg har en utrolig kjæreste. Han lager mat og gjør meg tjenester, gir meg massasje og gjør alle de små tingene som egentlig er ramset opp. For noen helger siden tente han stearinlys over hele stua og overrasket meg meg yndlingsmiddagen min da jeg kom hjem, sliten og trøtt, fra jobb. Fotsoneterapi fant jeg også ut at han kunne. Og GUD så dårlig samvittighet jeg fikk. For jeg gjør jo aldri noe sånt for han! Ikke klager han på det heller, men bortsett fra å si søte ting og spandere på han (jeg jobber, han tjener ingenting), så er jeg ikke søt. Det var nesten så jeg grein, og dagen etter skulka jeg skolen for å lage julekalender til han. Jeg forstår ikke meg selv.
ringblomst Skrevet 4. desember 2003 #17 Skrevet 4. desember 2003 Send et romantisk håndskrevet brev/kort i posten til henne og invitèr henne ut på en date. Feks gi henne flotte blomster, spandèr middag på henne og se en kino sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå