Aloeman Skrevet 10. august 2011 #1 Skrevet 10. august 2011 Hei. Jeg jeg har tenkt å kjøpe meg en fleece jakke men usikker på hvilken. Er det stor forskjell i kvalitet? Vil ha kvalitet men hvilken . . . en som kan brukes på de kaldeste vinterdagene kom gjerne med linker. Takker for svar.
Llise Skrevet 10. august 2011 #2 Skrevet 10. august 2011 (endret) Kjøp deg en fleece fra Bergans! De er fantastiske LINK Endret 10. august 2011 av Llise
Jamme Skrevet 11. august 2011 #3 Skrevet 11. august 2011 Synes Stormberg har noen veldig gode. Jeg bruker ullundertøy med en mikrofleece fra Stormberg og en skalljakke over om vinteren, og er man i bittelitt aktivitet holder det nesten hva som helst av temperaturer.
Gjest Spinell Skrevet 12. august 2011 #5 Skrevet 12. august 2011 Det er ganske stor forskjell i kvalitet fra merke til merke, både på stoff, sømmer, glidelåser osv. Om du skal ha en tynn mikrofleece, en "standard" tykkelse eller en skikkelig polarfleece får du nesten vurdere selv. Jeg er mest glad i de tynneste utgavene, da jeg synes de gir mest valgfrihet ift hva annet jeg skal kle meg i, antall lag osv. Synes mange av billigmerkene er litt "løse" i stoffet, i tillegg til at sømmene oftere er dårligere. Slikt stoff nupper lettere, også. Jeg ville derfor valgt en jakke med litt fastere stoff og solide sømmer (se etter begynnelsen og avslutninhen av sømmene). Ofte får man det man betaler for, men man kan være heldig med billigmerker også. Det er milevid kvalitetsforskjell mellom min Stormbergjakke til noen få hundrelapper og Bergansjakken som kostet litt mer.
kaprifolen Skrevet 12. august 2011 #6 Skrevet 12. august 2011 Jeg har den tykkeste modellen fra Bergans, og elsker den! Tror den kostet ca 1000kr. Uansett hva du velger, er det viktigste å huske på at du ikke bruker skyllemiddel under vask. Dette dreper enhver fleecejakke over tid, da den vil bli "glatt" og tett på en måte som gjør at det blir mer kondens inni jakken. Som et tynt mellomlag er Haglöfs polartec absolutt å anbefale. Kjøpte den til min mann i gave for 3 år siden, og han bruker den omtrent hver dag fra høst til vår, og en del i mellom der også, med de norske somrene. Han er en aktiv friluftsmann som også jobber ute store deler av vinteren, og bruker den både til jobb og fritid. Den blir dermed også vasket ofte, og har selvsagt fått litt nupper, men er fortsatt veldig fin. Spesielt bruken tatt i betraktning! Ca. 400kr. Tror den kun fås kjøpt på G-sport. Selv har jeg også en Head windstopper fleece. God jakke som mellomlag under skalljakke eller regnjakke, egner seg bedre til å holde varmen enn de helt store fysiske anstrengelsene, da den viser tegn til kondens. Ca 800kr. Tror dette også er G-sport merke. Er også veldig fornøyd med Fjällräven sine produkter. Passform, kvalitet og utvalg i forhold til bruksområde er godt. Eneste er at noen av unisex-modellene er litt korte i jakkene for meg som er lang. http://fjellrevenshop.no/produkter/fleece-gensere/
Gjest Spinell Skrevet 12. august 2011 #7 Skrevet 12. august 2011 Ja, det med skyllemiddel er et viktig poeng, selv om det er fristende pga den antistatiske effekten!
cellar Skrevet 13. august 2011 #8 Skrevet 13. august 2011 OI, den Bergans Bryggen-jakken var kjempefin! Handletur neste uke jaa..
AnonymBruker Skrevet 13. august 2011 #9 Skrevet 13. august 2011 eg kjøpte en kari traa jakke på outlet som ikke ligger så langt før svenskegrensa.den hadde kosta 800 kr før men eg betalte bare 100 kr for den.er kjempefornøyd
Gjest Survival Skrevet 16. august 2011 #11 Skrevet 16. august 2011 Jeg har en fleece fra Kari Traa og en fleece fra Stormberg. Begge er like gode, men den fra Stormberg koster en stor andel mindre enn både Kari Traa, Bergans og andre merker. Vet ikke helt hva årsaken til det er, for kvaliteten er like god. Jeg har flere andre klær fra Stormberg som jeg er fornøyd med. Jeg er dame forresten, men det fins jo samme utvalg til herrer. Skal du ha fleece kan du dra på en sportsbutikk, men du kan også dra på en friluftsbutikk som selger klær hvis du har det i nærheten. På villmarksbutikker selger de som oftest klær av høy kvalitet som er spesielt egnet for forskjellige typer vær og vind.
Envy Skrevet 17. august 2011 #12 Skrevet 17. august 2011 Tykkeste fleecen fra Bergans til rundt 1000 lappen er noe av det beste jeg ifører meg, anbefales!
AnonymBruker Skrevet 20. august 2011 #13 Skrevet 20. august 2011 apropos! det heter hvilken fleece jakke ikke hva fleece jakke.. 1
Aloeman Skrevet 21. august 2011 Forfatter #14 Skrevet 21. august 2011 apropos! det heter hvilken fleece jakke ikke hva fleece jakke.. Kverulant ! hehe
Gjest Best Skrevet 21. august 2011 #15 Skrevet 21. august 2011 Kverulant ! hehe Jeg synes ikke ab kverulerer. Håper du lærte noe, for altfor mange bruker feil spørreord når de skriver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå