AnonymBruker Skrevet 10. august 2011 #1 Skrevet 10. august 2011 Jeg var på nærbutikken i går og selv om jeg hadde sjekket saldo, viste det seg at kortet ikke hadde dekning for beløpet. Jeg spurte om jeg kunne komme i dag, da måtte hun ringe sjefen og jeg la igjen en blå resept som en garanti på at jeg kommer. Det er snakk om to hundre kroner. I dag skal bostøtta komme inn på konto og jeg gruer meg til å ringe banken for å sjekke saldo. Hva gjør jeg hvis jeg ikke kan betale i dag? Har nettopp stått opp og har angst for å ringe. Nettbanken ligger nede. Jeg kan låne penger, men det er ikke populært. Men bostøtta skal være inne den 10. hver måned eller kan det gå til i morgen? Jeg lovte å komme før kl. 14 i dag, da samme person ville være på jobb. Det er en nærbutikk og jeg bor i en av landets største byer, jeg kjenner altså ikke de som driver butikken personlig, men er ofte der og småhandler ting som toalettpapir, melk, egg, brød osv. Hva skal jeg gjøre hvis pengene mot alle odds ikke er kommet inn? Kan jeg ringe da og si at jeg kommer i morgen, eller er det best å gå bort og prate med dem?
AnonymBruker Skrevet 10. august 2011 #2 Skrevet 10. august 2011 Bostøtta kommer nok inn i dag, skal du se. I verste fall ville jeg gått tilbake til butikken og forklart situasjonen, de har lettere å tro deg hvis du stiller opp selv.
Gjest NozMonster Skrevet 10. august 2011 #3 Skrevet 10. august 2011 det er ingen du kan låne en 200lapp av om det ikke har kommet inn da?
AnonymBruker Skrevet 10. august 2011 #4 Skrevet 10. august 2011 Bostøtta er kommet inn. Takk for svar, jeg fikk angst av å ikke vite hva jeg gjør hvis ikke. Rene katastrofetenking.. Jeg ville sikkert gått bort til butikken hvis jeg ikke kunne betale i dag, da ville de sett at jeg har tenkt å betale. Synes det er fint å ha en nærbutikk der de er så greie og jeg setter pris på at jeg fikk med meg varene hjem i går selv om de ikke kjenner meg. De har sett meg par ganger i uka, men jeg har bare bodd her noen uker. Egentlig ville kassadamen ha legitimasjonen min, men jeg sa at visakortet er min eneste leg, og da godtok hun en resept. Men står ikke personnummer og alt på en resept? Jeg er vel nødt til å stole på at de er skikkelige mennesker. De som driver butikken og jobber der er pakistanske og er alltid hyggelige.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2011 #5 Skrevet 10. august 2011 Så trivelige folk! Bra at det ordnet seg. Tror ikke du trenger å bekymre deg for at de har sett personnummeret ditt. Fint at folk kan stole på hverandre i 2011 også 3
SmallTalk Skrevet 10. august 2011 #6 Skrevet 10. august 2011 Egentlig ville kassadamen ha legitimasjonen min, men jeg sa at visakortet er min eneste leg, og da godtok hun en resept. Men står ikke personnummer og alt på en resept? Jeg er vel nødt til å stole på at de er skikkelige mennesker. De som driver butikken og jobber der er pakistanske og er alltid hyggelige. Alt dette står på bankkortet ditt også, så det ville i bunn og grunn blitt det samme. Godt det ordnet seg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå