AnonymBruker Skrevet 10. august 2011 #1 Skrevet 10. august 2011 Har akkurat fått meg en ny fantastisk kjæreste. Problemet er at han klikker av brennevin.. Jeg spurte hva han mente med det, og da sa han at det skjedde svært sjelden, men at han kunne begynne å sloss osv pga spriten.. Han sa han ikke lager bråk, men hvis det er noe og han drikker sprit så kan han klikke.. Er dette grunn nok til å trekke meg tilbake? Er livredd for slossing, og synes det er helt tragisk. Kan selvfølgelig be han holde seg borte fra spriten, men synes det er vanskelig så tidlig i forholdet..
katt1 Skrevet 10. august 2011 #2 Skrevet 10. august 2011 Har akkurat fått meg en ny fantastisk kjæreste. Problemet er at han klikker av brennevin.. Jeg spurte hva han mente med det, og da sa han at det skjedde svært sjelden, men at han kunne begynne å sloss osv pga spriten.. Han sa han ikke lager bråk, men hvis det er noe og han drikker sprit så kan han klikke.. Er dette grunn nok til å trekke meg tilbake? Er livredd for slossing, og synes det er helt tragisk. Kan selvfølgelig be han holde seg borte fra spriten, men synes det er vanskelig så tidlig i forholdet.. Kjære vakre vene.... Kvitt deg med han nå du,han kan love og ikke røre sprit mere men jeg lover deg at det ikke skjer. Gammel er han da???
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2011 #3 Skrevet 10. august 2011 Har også vært borti den typen der.. Og så lenge de vet at de kan bli voldelige av sprit, og fortsatt drikker det så er det et bevist valg. Og da beklager jeg å måtte si det til deg, men da tar han nok en del andre dårlige valg også. Det er fryktelig lett for en del med atferdsproblemer å skylde på alkohol. Men så lenge de velger å fortsette å drikke det, så er det jo noe de velger å gjøre. Og da kan en ikke skylde på noe annet enn egen dårlige dømmekraft. 1
daemonia Skrevet 10. august 2011 #4 Skrevet 10. august 2011 Har akkurat fått meg en ny fantastisk kjæreste. Problemet er at han klikker av brennevin.. Jeg spurte hva han mente med det, og da sa han at det skjedde svært sjelden, men at han kunne begynne å sloss osv pga spriten.. Han sa han ikke lager bråk, men hvis det er noe og han drikker sprit så kan han klikke.. Er dette grunn nok til å trekke meg tilbake? Er livredd for slossing, og synes det er helt tragisk. Kan selvfølgelig be han holde seg borte fra spriten, men synes det er vanskelig så tidlig i forholdet.. Jeg har også vært sammen med denne sorten en gang. Til å begynne med tenkte jeg at det gjør vel ingenting, for det er jo bare til å holde seg unna sprit. Tenkte han hadde såpass selvinnsikt. Men så viste det seg at løftet om å ikke drikke nettop det ikke holdt lenge, fordi øl gjorde ham trøtt, og vin smakte dritt mente han. Og joda, han drakk sprit, gikk ut på byen og kranglet og sloss, og havnet i ene sammenstøtet etter det andre. Etter en stund viste det seg at det ikke bare var spriten som var problemet, men en hver form for motsigelse. Med andre ord så kom disse problemene frem også i edru tilstand når den første forelskelsen hadde gitt seg og vi begge var komfortable med å motsi hverandre. Jeg tror ikke at det er så enkelt som at det er spriten som er problemet for noen. Sinneproblemer ligger som regel dypere, og med det jeg vet i dag så ville jeg aldri tatt sjansen om jeg var deg. Alle er forskjellige, men hvorfor ta sjansen egentlig? 1
Gjest HunterLady Skrevet 10. august 2011 #5 Skrevet 10. august 2011 Han bør slutte å drikke sprit. Ser ikke problemet med det, og han burde ha selvinnsikt til å innse dette selv. Om han ikke har denne innsikten, så er han ikke noe å satse på.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2011 #6 Skrevet 10. august 2011 Slik var eksen min også. Han var fullstendig klar over at han ble slik av å drikke brennvin, men han ville ikke slutte. Jeg orket til slutt ikke mer. Hvis jeg var deg ville jeg gitt han klar beskjed om at du ikke ønsker å være i et forhold med en som slåss. Så får han enten velge og ikke drikke såpass at han gjør det, eller så får du gå din vei. Jeg skulle ønske jeg hadde gjort det tidligere med min eks, jeg ga han alt for mange sjangser.
lille-lure Skrevet 10. august 2011 #7 Skrevet 10. august 2011 Min samboer tåler ikke sprit I DET HELE TATT!! han må forholde seg til øl og vin. Nei, dette er ikke en grunn i mine øyne til å trekke seg unna om han følger dette og holder seg unna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå