Gå til innhold

Kan man si fra?

Anbefalte innlegg

Gjest Forvirra!
Skrevet

Svigerinne og mann får barn. De er i en situasjon der når barnet kommer må mamma studere fulltid(Videregående) OG jobbe for at pappa(Som lider av depresjon) skal være hjemme med barnet. Jeg har kjent dem lenge og når de kom og sa at de skulle prøve ble jeg mildt sagt overasket. de står flere tusen i gjeld etter å ha prioritert dyre møbler framfor rekninger.

Det er ingen tvil om at de kommer til å elske barnet sitt, og jeg er jo kjempeglad i de og gleder meg til å bli tante, men så er jeg ganske bekymret også! Min mann er veldig knyttet til søstera og har ikke alltid grenser på hvor mye han kan gjøre for henne. Denne evnen er absolutt ikke gjensidig. Han er klar over at han har denne tendensen, men han merker det ikke selv når det skjer.

Jeg føler jeg sitter i to dilemmaer. 1: Burde jeg sagt ifra når de begynnte å snakke beibi om at de burde ha ventet (Iallefall til hun var ferdig med vgs!)? kan jeg si noe nå, når beibien snart kommer?

2. Min mann vet og prøver å la være å bli "slaven" til søstera, men hvordan sikre seg helt? Søstera gjenkjenner seg ikke i det heletatt i situasjonen. Det har tæret på ekteskapet vårt før, og jeg ønsker ikke å komme i samme situasjon igjen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke du burde si fra nå som babyen allerede er på tur. Da er det uansett for sent.

• Liker 1
Gjest Annaires
Skrevet

Du har strengt tatt ingen ting med hva svigerinnen din foretar seg. Og tviler vel på at de vil stoppe prøvingen bare fordi du sier i fra?

Men selvfølgelig det kan jo være at de i det minste tenker seg om en gang til ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...