Gå til innhold

2/3-seter...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

heihei! kan noen hjelpe meg?

jeg lurer på om det finnes 2/3-setere som ikke ser ut som en varebil, ala. peugot partner osv. og ikke smart eller carbiolet eller liknende, det må nemlig være plass til et middels stort hundebur i bilen.

på forhånd, takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Spinell

Den eneste jeg kan komme på som ikke er HELT varebil, er Toyota Yaris Verso. Tror den kommer både med og uten bakseter. Her er i alle fall en uten.

PS: kom på en til, VW Sharan.

Hvilken prisklasse og størrelse kunne du tenkt deg? Jeg har bare satt inn ganske billige biler nå. Du har selvsagt store firehjulstrekkere som Toyota Land Cruiser i tosetersutgave, men da i en ganske annen prisklasse.

Endret av Spinell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeep Commander fåes som varebil, men er ikke noen typisk varebil å se på. Om den er i rett prisklasse er en annen sak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke kjøpe en liten stasjonsvogn uten bakseter? Polo eller lignende?

Det er visst ikke mulig lenger. Samboeren min nevnte faktisk det i går. Han selger VW så regner med at det var rett(men var lov før) :) Men Sharan og Touran er jo fine biler da. Søstra mi har en Touran med to seter og den er helt fin den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Det stemmer at reglene for hva som kan registreres som varebil er endret (men det skjedde i 2001, så det er en stund siden). En varebil må få plass til en "standardkasse" som er 140 cm lang, 90 cm bred og 105 cm høy.

Så vidt jeg vet, kan biler som ble registrert som varebil før dette kravet kom fortsette på grønne skilter, men nyere biler kan ikke registreres ned til varebil med mindre de oppfyller disse målene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...