Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husker vagt et barneTV program fra jeg var liten. Det var en gjeng med klovneaktige voksne/ungdommer som gikk rundt og sang. De snakket ikke men det var mange lyder. En ting jeg husker godt var en trillebår der de prøvde forskjellige hjul. Først trekant, så firkant og til slutt rundt. De ristet også på hodet hvor det ble en ritsj ritsj lyd.

Noen som kjenner til det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Spinell
Skrevet

Åh, denne tråden vekket minner.

Etter et googlesøk med stikkord som barnetv, trillebår og lyder tror jeg serien het Pusling.

Ellers kan det også ha vært Klabb ob Babb.

Skrevet

Husker vagt et barneTV program fra jeg var liten. Det var en gjeng med klovneaktige voksne/ungdommer som gikk rundt og sang. De snakket ikke men det var mange lyder. En ting jeg husker godt var en trillebår der de prøvde forskjellige hjul. Først trekant, så firkant og til slutt rundt. De ristet også på hodet hvor det ble en ritsj ritsj lyd.

Noen som kjenner til det?

Tror kanskje du tenker på Pompel & Pilt:

http://www.youtube.com/watch?v=z0kNJNe7HGE&feature=related

Selvom dette ikke er den episoden du tenker på.

Skrevet

Åh, denne tråden vekket minner.

Etter et googlesøk med stikkord som barnetv, trillebår og lyder tror jeg serien het Pusling.

Ellers kan det også ha vært Klabb ob Babb.

Takker :)! det var pusling med Vibeke Sæther. Den melodien har vært i bakhodet siden 1973. Utrolig hvor slike tidlige minner setter seg fast.

Skrevet

VRÆÆÆL! Jeg har skrevet utallige innlegg på nett angående den serien, for jeg husker den vanvittig godt fra jeg var barn, og det er IKKE gode minner! Problemet er at det er nesten ingen andre som husker serien, og jeg har blitt beskyldt for å dikte opp ting. Denne serien var grusom, og jeg hadde mareritt og greier om dette. Alt ved serien er fælt, sangen, håret, lyden da de ristet på hodet, etc.

Grøss og gru, dette var et skremmende gjensyn! :sjokkert: Jeg har ikke sett serien siden 70-tallet, og hadde trodd og håpet at den var fortapt for alltid...

• Liker 1
Gjest Spinell
Skrevet

Unndkyld, Meaty! :kose:

Av ukjente grunner lot jeg meg ikke skremme av de vanlige skremmeseriene selv. Taremareby derimot... :sjokkert:

Skrevet

Å, Puslingen! *Nostalgi* :)

Skrevet

Noen som vet om den ble sendt i reprise senere? Jeg er født i 1975 og mener bestemt at jeg så denne serien som barn. Eller er det bare noe jeg innbiller meg fordi jeg har sett klipp og snutter i voksen alder? :klo:

Skrevet

Noen som vet om den ble sendt i reprise senere? Jeg er født i 1975 og mener bestemt at jeg så denne serien som barn. Eller er det bare noe jeg innbiller meg fordi jeg har sett klipp og snutter i voksen alder? :klo:

Jeg er også født i '75, og husker altså serien veldig godt fra jeg var liten, sånn 4-5 år, tenker jeg. Så den ble nok sendt i reprise, NRK var jo veldig "flinke" til å resirkulere Barne-tv allerede da. Jeg har definitivt ikke sett serien i voksen alder, før nå.

(Jeg tilgir deg Spinell, under tvil. :gjeiper: )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...