Gå til innhold

Hvor langt i km er 10.000 skritt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet selvfølgelig at det vil variere med personens skrittlengde - men omtrentlig?

Eller kanskje lettere - hvor lang tid tar det å gå ti tusen skritt? Er det noen som har testet dette?

Vi har blitt utfordret på jobben i en konkurranse :) Jeg må bare vite omtrent hvor omfattende det er, så jeg vet om jeg kan delta.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet selvfølgelig at det vil variere med personens skrittlengde - men omtrentlig?

Eller kanskje lettere - hvor lang tid tar det å gå ti tusen skritt? Er det noen som har testet dette?

Vi har blitt utfordret på jobben i en konkurranse :) Jeg må bare vite omtrent hvor omfattende det er, så jeg vet om jeg kan delta.

Hvor lang tid det tar kommer jo ann på hvor fort du går...........feks nå er jeg høygravid, og bruker laaaang tid på korte avstander pga bekkenet,til vanlig går det kanskje 3 dobbelt så fort.....Kan du ikke bare teste en gang da?

Skrevet

Jeg går med ca 60 cm lange skritt. Dvs 6km gåing for 10.000 skritt. Det er ikke så langt. Jeg ville nok brukt halvannen time på det i mitt tempo - jeg går saaaakte..

Skrevet

Jeg har en vei på 8,6 km jeg går rundt av og til. Når jeg er rundt så er det 13 000 skritt - 1t og 15 min :)

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Da virker det som det kan være snakk om ca en times aktivitet, pluss minus.

Det skal gå :)

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Da virker det som det kan være snakk om ca en times aktivitet, pluss minus.

Det skal gå :)

De fleste kvinner har en skrittlengde på 0,65 m - 0,75 m, og 10 000 skritt blir da 6,5 - 7,5 km.

Men du kan ikke tenke skrittlengde for å tenke hvor lenge du må gå for å gå 10 000 skritt.

Når jeg går med et tempo på 4 km/t, går jeg omtrent nøyaktig 100 skritt i minuttet, altså må jeg gå 1 time og 40 minutter for å gå 10 000 skritt.

For at du skal rekke 10 000 skritt på ca en time, må du altså gå raskere enn 6,5 km/t, og da er du nesten over på lett jogg. (ca 7 km/t er regnet for lett jogg)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...