Gjest Regza Skrevet 10. august 2011 #41 Skrevet 10. august 2011 Hvis noen har sex med en sovende person, så er dette voldtekt. Grunnen til dette er at den sovende personen er ubevisst, har ikke gitt sitt samtykke, og kan heller ikke motsette seg handlingen. Straffeloven § 192, bokstav B sier følgende: b) Den som har seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen straffes for voldtekt med fengsel inntil 10 år. Ved vurderingen av om det er utøvd vold eller truende atferd eller om fornærmede var ute av stand til å motsette seg handlingen, skal det legges vekt på om fornærmede var under 14 år. HVIS de velger å anmelde. Det er viktig å huske på. Politiet har bedre ting å gjøre enn å arrestere folk i hytt og pine uten at noen føler de er "den fornærmede".
AnonymBruker Skrevet 10. august 2011 #42 Skrevet 10. august 2011 Fordi det er ufrivillig sex? Man er jo ikke klar over at det skjer hvis man sover. Man må jo bli enig om at det greit først! Og hvis den andre ikke vil så må man jo slutte. Ikke verre enn det. Greit at du ikke vil, men er det så vanskelig å forstå at andre liker det? 1
Gjest Katten. Skrevet 10. august 2011 #43 Skrevet 10. august 2011 Jeg liker å bli tatt mens jeg sover. Selv om hovedandelen av tidligere KG tråder om emnet omtaler det som voldtekt. Jeg suger også pikk i søvne, og puler i søvne. Så jeg må alltid advare nye partnere om den slags.... Jeg trenger et sted å sove. 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2011 #44 Skrevet 12. august 2011 Jeg trenger et sted å sove. Har ikke du kjæreste? 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2011 #46 Skrevet 12. august 2011 Det er voldtekt, ikke fordi tidligere KG tråder omtaler det slik, men fordi Straffeloven §192 bokstav B sier det er voldtekt. Selv om du liker det, så er det fortsatt voldtekt etter norsk lov. Hva som står sort på hvitt i Norges Lover er ikke alltid selve reglen. For å forstå paragrafen og regelen må du supplere med rettspraksis, lovforarbeider, tolkninger m.m. Tilbake til hovedtema: Syns det er fint med sex i søvne/halvsøvne hvis det begge er enige om at det er greit
Cathrine88 Skrevet 12. august 2011 #47 Skrevet 12. august 2011 Jeg får lov til å klå så mye jeg vil, men han sover kjempetungt og jeg synes ikke sex med en sovende mann virker så opphissende akkurat. Selv sover jeg ofte lett og har ofte voldsomme drømmer. Ser for meg at jeg kunne angrepet stakkaren hvis han prøvde seg på noe, fordi jeg ikke klarte å skille mellom drøm og virkelighet.
Gjest Katten. Skrevet 13. august 2011 #48 Skrevet 13. august 2011 Har ikke du kjæreste? Ja, jeg har virkelig tenkt til å sjekke opp KateW gjennom KG. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå