Gå til innhold

Sex...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg liker å bli tatt mens jeg sover. Selv om hovedandelen av tidligere KG tråder om emnet omtaler det som voldtekt.

Det er voldtekt, ikke fordi tidligere KG tråder omtaler det slik, men fordi Straffeloven §192 bokstav B sier det er voldtekt. Selv om du liker det, så er det fortsatt voldtekt etter norsk lov.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Raindrops
Skrevet (endret)

Jeg synes det er helt greit. Jeg våkner før morroa virkelig begynner, og da er det ikke et problem å si nei hvis jeg ikke har lyst (det har dog aldri skjedd).

Endret av Raindrops
Gjest Mahareth
Skrevet

Jeg ville ikke være komfortabel med at mannen min hadde sex med meg mens jeg sov. Å bli vekket av at han koser på meg er greit, men selve samleiet vil jeg helst være våken under.

Heldigvis for meg er min mann enig med meg ;)

Skrevet

så deilig å våkne å kjenne at han tar meg...mmm digg :sengekos:

Skrevet

Det er voldtekt, ikke fordi tidligere KG tråder omtaler det slik, men fordi Straffeloven §192 bokstav B sier det er voldtekt. Selv om du liker det, så er det fortsatt voldtekt etter norsk lov.

Ikke hvis man er enige om at det er greit først.

• Liker 1
Skrevet

Kan egentlig ikke forstå at noen kan synes at noe slikt er greit det hele tatt :klo:

Hvorfor ikke?

Skrevet

Når jeg sover vil jeg sove. Han kan godt ligge inntil og kose, men ikke mer enn som så.

Skal vi ha sex vil jeg for det første ha mulighet til selv å bestemme om jeg skal ha sex der og da. For det andre vil jeg være med og tilstede når vi har sex. Jeg vil være våken, bevisst og være deltakende. Det er jeg ikke når jeg sover eller nettopp er blitt vekket.

Dessuten sliter jeg med søvnproblemer, så om jeg først sover skikkelig så vil jeg ikke vekkes i det hele tatt med mindre jeg må opp.

• Liker 1
Skrevet

Jeg blir ikke tatt i søvne - typen synes ikke noe om det.

Men jeg kan finne på å starte sex i søvne, da er det greit :P

Har ev og til våknet av t jeg har tatt penis i munn, eller satt meg nedpå penisen. :P

Det å starte sex mens den ene sover, er noe man må diskuter/spørre om før det blir utført. Jeg skjønner godt at man kan føle det som overgrep, man er jo ikke tilstede for å gi samtykke. Vi to har diskutert dette, og begge synes det er greit å bli vekt med sex, om man så bare tafser eller penetrerer.

Skrevet

Ikke hvis man er enige om at det er greit først.

Jo, det er det. Straffelovens §192 sier tydelig at det er voldtekt når man "har seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen". Om man har uttalt på et tidspunkt at det er greit å bli tatt når man sover, så er det fortsatt voldtekt ettersom den bevisstløse sovende personen ikke kan ombestemme seg eller motsette seg handlingen. Dermed kan den sovende misbrukte personen anmelde kjæresten sin for voldtekt, dersom kjæresten finner på å ha sex med vedkommende mens han/hun sover.

Det er ingen unntak i Staffeloven for dem som "sier det er greit" på forhånd. Selv om man liker å bli voldtatt, så er det fortsatt ulovlig etter norsk lov.

• Liker 1
Skrevet

Så lenge det er avklart på forhånd (grenser, hva er ok etc.) så ser jeg ikke noe galt i det.

Problemet er at mennesker kan ombestemme seg, og mange mennesker kan på et tidspunkt si de ønsker noe som de i ettertid angrer. Dermed er det å bli utnyttet seksuelt mens man sover så alvorlig, for den bevisstløse sovende personen får ikke mulighet til å ombestemme seg, eller å motsette seg handlingen. Det er en grunn til at sex med sovende/bevisstløse personer er ulovlig i henhold til Straffeloven §192, bokstav B.

• Liker 3
Gjest fireflies
Skrevet

Hvorfor ikke?

Fordi det er ufrivillig sex? Man er jo ikke klar over at det skjer hvis man sover.

• Liker 2
Gjest "gjest"
Skrevet

Jeg hadde blitt fly forbannet hvis en fyr bare hadde kjørt den i meg når jeg sov.

• Liker 3
Skrevet

Hvis min (kvinnelige) samboer hadde tatt på meg mens jeg sov hadde jeg nok våkna med det samme, så hun hadde knapt fått begynt. Sover VELDIG lett, våkner av små lyder og av lys gjennom sida på gardina for å nevne noe. Men det hadde føltes rart, selv om jeg ikke hadde blitt sur eller noe.

Men ser for meg at heterojenter kanskje ville føle seg mer krenka, uten at jeg helt klarer å forklare hvorfor.

Skrevet

Neste gang typen spanker meg under sex - så skal jeg anmelde han for domestic violence! :sarkasme:

Å ha "sovesex" uten at man kjenner hverandre godt nok til å vite hvor grensene går, er risikosport. Men et forhold hvor temaet er diskutert og godtatt, bør tåle en slik misforståelse: "Men du sa jo at det var greit."

Synes man at slikt er voldtekt så bør sexpartner ha peiling nok til å ikke teste det ut.

• Liker 1
Skrevet

Kunne veldig gjerne tenkt meg å våkne av kjærtegn og kos - hadde vært deilig! Men, litt drøyt å våkne av at han faktisk har sex med meg synes jeg...

Skrevet

Jo, det er det. Straffelovens §192 sier tydelig at det er voldtekt når man "har seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen". Om man har uttalt på et tidspunkt at det er greit å bli tatt når man sover, så er det fortsatt voldtekt ettersom den bevisstløse sovende personen ikke kan ombestemme seg eller motsette seg handlingen. Dermed kan den sovende misbrukte personen anmelde kjæresten sin for voldtekt, dersom kjæresten finner på å ha sex med vedkommende mens han/hun sover.

Det er ingen unntak i Staffeloven for dem som "sier det er greit" på forhånd. Selv om man liker å bli voldtatt, så er det fortsatt ulovlig etter norsk lov.

Gud, for en bitter jomfru av en paragrafrytter du er

• Liker 3
Skrevet

Er det overgrep/voldtekt om man ikke føler det slik selv?

Skrevet

Hadde jeg klart å våkne, så hadde jeg sikkert syns det var greit fordi jeg er i et veldig bra forhold der begge stoler på hverandre :) Men når jeg sover, så sover jeg, og er generelt gretten når jeg våkner. Så jeg hadde vel vært for trøtt til å orke å ha sex.

• Liker 1
Gjest HunterLady
Skrevet (endret)

Jeg tenner på det i teorien, men tror ikke typen min tør å prøve seg på meg når jeg sover. Han tror nok da at jeg ender med å drepe ham. Jeg er usedvanlig sinna om nettene og tidlig på morgenene.

Dessuten så sover han rett og slett alltid om nettene. Er jeg som ligger våken, så scenarioet du beskriver er ikke så realistisk her i heimen. Men jeg kan jo alltids voldta han, og har slikket litt her og der ved noen anledninger.

Endret av HunterLady

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...