Amidala Skrevet 10. august 2011 #1 Skrevet 10. august 2011 Jeg har siden fødsel for ca 6 mnd siden gått ned 15 kg. Jeg har etter tidligere erfaring prøvd å ikke spise for lite men holde meg på et greit nivå for ikke å ødelegge forbrenningen. Kostholdet mitt nå består av knekkebrød med sunt pålegg og en middag (gjerne kjøtt, fisk, kylling med grønnsaker) Prøver å gå en times tur evt. jogge lit hver dag. Jeg går daglig ned mellom 200 til 500 g. Er dette for fort? Er 160 høy og veier 70 kg så jeg har mye å ta av enda.
Gjest Daenerys Skrevet 10. august 2011 #2 Skrevet 10. august 2011 Det høres ut til å være alt for mye ja. Sunn vektnedgang er 0,5 kg i uka... Spiser du lunsj? Mellommåltider?
Aramee Skrevet 10. august 2011 #3 Skrevet 10. august 2011 I snitt har du gått ned 83,3 gram pr dag - 583,1 gram i uka, noe som ligger rett over halvkiloen som er anbefalt. Ville ikke bekymret meg helt enda
AnonymBruker Skrevet 10. august 2011 #4 Skrevet 10. august 2011 Når tenkter dere at man bør bekymre seg? Jeg har slanket meg siden i vinter engang og gått ned ganske mye. Men nå orker jeg ikke lenger tanken på mat, og vekten bare raser. Jeg ligger fortsatt aller øverst innen normal bmi, men likevel. Blir litt skeptisk her...
AnonymBruker Skrevet 10. august 2011 #5 Skrevet 10. august 2011 Spiser du selv om du ikke orker tanken? For det MÅ du uansett hva humøret sier. En dag nå og da med bare ei skive går bra, men gjentar det seg ofte må man rett og slett tvinge inn litt mat. Prøv å lage noe nytt og fristende, noe som stimulerer smaksløkene. Les i kokebøker eller søk på nett. Du skal være bekymret om du ikke orker tanken på mat og vekten raser.
Amidala Skrevet 10. august 2011 Forfatter #6 Skrevet 10. august 2011 I snitt har du gått ned 83,3 gram pr dag - 583,1 gram i uka, noe som ligger rett over halvkiloen som er anbefalt. Ville ikke bekymret meg helt enda For såvidt sant, men vekta har gått av i rykk og napp. Har bl. lagt om for ikke så lenge siden fra lavkarbo til lavkalori. Har da på ca 3 uker gått ned 5 kg med det kostholdet jeg har nå. Spiser to knekkebrød 3 ganger daglig + middag.
Aramee Skrevet 10. august 2011 #7 Skrevet 10. august 2011 For såvidt sant, men vekta har gått av i rykk og napp. Har bl. lagt om for ikke så lenge siden fra lavkarbo til lavkalori. Har da på ca 3 uker gått ned 5 kg med det kostholdet jeg har nå. Spiser to knekkebrød 3 ganger daglig + middag. Seks knekkebrød pluss middag pr dag? Jeg syns det høres litt lite ut - vet du ca antall kcal du ligger på daglig?
Amidala Skrevet 10. august 2011 Forfatter #8 Skrevet 10. august 2011 Seks knekkebrød pluss middag pr dag? Jeg syns det høres litt lite ut - vet du ca antall kcal du ligger på daglig? Vil tippe jeg ligger på rundt i underkant av 1000.
Smores Skrevet 10. august 2011 #9 Skrevet 10. august 2011 Høres litt lite ut. Jeg ligger på ca 1300 kcal. Merker jeg blir fort slapp og sliten hvis jeg tar meg en lang gåtur eller joggetur. Hvordan føler du deg selv? Har du mye energi?
Amidala Skrevet 10. august 2011 Forfatter #10 Skrevet 10. august 2011 Høres litt lite ut. Jeg ligger på ca 1300 kcal. Merker jeg blir fort slapp og sliten hvis jeg tar meg en lang gåtur eller joggetur. Hvordan føler du deg selv? Har du mye energi? Føler meg faktisk veldig bra. Slet derimot med lavkarbo, da det gjor vondt å trene/ gå turer. Men må jo innrømme at jeg til tider føler sult, før det er tid for neste måltid.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2011 #11 Skrevet 10. august 2011 AB #4 her. Jeg prøver å få i meg litt hver dag, men har endel dager uten noen ting. I dag har jeg spist middag -> 400 kcal og det føles altfor mye. Får vondt i magen av at jeg blir veldig mett av lite. Vet ikke lenger hva jeg skal gjøre. Har pratet med psykologen om det (går til h*n for andre ting), men h*n vil bare avvente å se. Jeg føler at jeg ikke kan gjøre det lenger. Har tilsammen gått ned 7kg den siste mnd. 5 av kg forsvant i løpet av to uker. Beklager Amidala, er ikke meningen å stjele tråden din, men det er jo samme spm på en måte. Derfor tar jeg det her istede for å starte en tråd til om samme tema. Håper det er greit!
AnonymBruker Skrevet 10. august 2011 #12 Skrevet 10. august 2011 Underkant av 1000 kcal pr dag er altfor lavt, du burde få i deg litt mer. Topp et av knekkebrødene med litt avocado eller spis noen nøtter så får du i deg mange sunne kcal på lite mat om du ikke orker mer.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2011 #13 Skrevet 10. august 2011 Mitt innlegg over AB #12 var forresten til TS. Du over som spiser 400 kcal om dagen, det du driver med er direkte helseskadelig.
Amidala Skrevet 10. august 2011 Forfatter #14 Skrevet 10. august 2011 AB #4 her. Jeg prøver å få i meg litt hver dag, men har endel dager uten noen ting. I dag har jeg spist middag -> 400 kcal og det føles altfor mye. Får vondt i magen av at jeg blir veldig mett av lite. Vet ikke lenger hva jeg skal gjøre. Har pratet med psykologen om det (går til h*n for andre ting), men h*n vil bare avvente å se. Jeg føler at jeg ikke kan gjøre det lenger. Har tilsammen gått ned 7kg den siste mnd. 5 av kg forsvant i løpet av to uker. Beklager Amidala, er ikke meningen å stjele tråden din, men det er jo samme spm på en måte. Derfor tar jeg det her istede for å starte en tråd til om samme tema. Håper det er greit! Helt i orden Mitt problem er ikke at jeg ikke greier å spise mer, men ønsker bare ikke å ødelegge forbrenninga eller sende kroppen i sultemodus. Et ekstra pluss er jo at vekta går av så fort.
Glynis Skrevet 10. august 2011 #15 Skrevet 10. august 2011 Føler meg faktisk veldig bra. Slet derimot med lavkarbo, da det gjor vondt å trene/ gå turer. Men må jo innrømme at jeg til tider føler sult, før det er tid for neste måltid. Det er jo meningen å bli sulten før måltider, men jeg synes det er rart at hvis du kjenner sult før lunsj så metter du deg selv med hele tre knekkebrød.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå