marre Skrevet 24. november 2003 #1 Del Skrevet 24. november 2003 God mandags morgen ... Har endelig fått tak i en som kan synge i kirken under vielsen , det blir en mann , og nå lurer jeg på om noen av dere har noen tips på hva slags sanger som egner seg og høres bra ut i en kirke , akkompagnert av orgel eller klaver ????? Alle tips mottas med et stoooooort smil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hallingbrud Skrevet 24. november 2003 #2 Del Skrevet 24. november 2003 Vi har tenkt på "Your Song" av Elton John, for han vi skal ha til å synge er kjempeflink til å synge Elton John-Sanger. Tror du bør snakke med sangeren og høre hva han kan best. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prinsesse-vil-ikke Skrevet 24. november 2003 #3 Del Skrevet 24. november 2003 Vi skal ha ei jente til å synte "The Rose" og "Det vacraste..." Synes de er kjempefine! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christinamor Skrevet 24. november 2003 #4 Del Skrevet 24. november 2003 Jeg hadde satset på "ett liv för mig" av Anders...... Fra The real Group. Den finnespå cd'n Original, og er en alldeles helskjønn sang (han skrev den til kona si da de giftet seg....) www.realgroup.se Her finnes noter og tekst!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zala Skrevet 24. november 2003 #5 Del Skrevet 24. november 2003 Ave Maria! "drømme, drømme" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marre Skrevet 24. november 2003 Forfatter #6 Del Skrevet 24. november 2003 Tusen takk for kjempe tips alle sammen !! Dere er noen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 24. november 2003 #7 Del Skrevet 24. november 2003 Hvor får man sånne sangere fra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 24. november 2003 #8 Del Skrevet 24. november 2003 Man kjenner dem selv, har venner som kjenner dem, eller spør organisten om h*n har kontakter. Ofte har organisten en liste med musikere som h*n bruker når det er noe ekstra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prinsesse-vil-ikke Skrevet 24. november 2003 #9 Del Skrevet 24. november 2003 Vi 'fant' vår på et brudeshow tidligere i år - altså helt tilfeldig! Men hør med kirken, kanskje de har navn på noen som har blitt brukt tidligere?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. november 2003 #10 Del Skrevet 24. november 2003 From this moment , den som shania Twain synger. Hvis man hører på teksten der så beskriver den så utrolig godt hva ett bryllup betyr , i alle fall for meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 24. november 2003 #11 Del Skrevet 24. november 2003 Den beskriver visst det omtrent halvparten av norske brudepar føler, for den er blitt en nesten like stor klisjé som "The Rose". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 24. november 2003 #12 Del Skrevet 24. november 2003 Jeg har dessverre ingen forslag å komme med, for jeg synes det er så mange fine sanger...når man hører på dem i en romantisk setting med kjæresten. Når man er i kirken er det litt andre krav - den skal være vakker, teksten skal ikke være klisjefylt, og helst ikke samme sang som alle andre har. Hvertfall føler jeg det sånn. Vanskelig å finne en sang som er fin og som samtidig ikke har blitt sunget ørten ganger før. Også skal den kanskje helst være på norsk? Eller går engelsk greit? I vårt tilfelle blir det kanskje noe på engelsk, da forstår hvertfall de engelske gjestene hva som blir sunget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cajsa Skrevet 24. november 2003 #13 Del Skrevet 24. november 2003 Har dessverre ingen gode forslag jeg heller... Er stadig på leting og vurdering etter den perfekte sangen. Det viktigste er at den er personlig, altså ingen av "standardsangene" som f.eks "The rose", "From this moment on" og "Det vackraste". Så min anbefalning er å unngå disse ihvertfall. Hjelper ikke for meg at de er fine, når så og si alle bruker dem. Er det ingen sanger som har betydd noe spesielt for deg og din tilkomne gjennom tidene? Moro med det en har minner knyttet til.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 24. november 2003 #14 Del Skrevet 24. november 2003 Jeg har lyst til at trompetisten vår skal spille "Gje meg handa di, ven", men jeg har ingen anelse om den passer for trompet... Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cajsa Skrevet 24. november 2003 #15 Del Skrevet 24. november 2003 Den sangen er vel nydelig uansett, Tex? Tror jeg ihvertfall.. Godt valg! Kanskje synd å ikke få med teksten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 24. november 2003 #16 Del Skrevet 24. november 2003 Joda, det er litt dumt med teksten kanskje men jeg syns ikke det gjør så mye egentlig... Jeg kommer fra en familie som har stor sans for den type musikk, så jeg regner med at de fleste skjønner hva det dreier seg om uansett..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cajsa Skrevet 24. november 2003 #17 Del Skrevet 24. november 2003 Hmmm... Høres fint ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snurre Skrevet 24. november 2003 #18 Del Skrevet 24. november 2003 Vi har bestemt oss for en sang, men trenger forslag på en til... ? Fyr løs jenter :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cajsa Skrevet 24. november 2003 #19 Del Skrevet 24. november 2003 Vil du fortelle hvem den ene sangen er da, Snurre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snurre Skrevet 24. november 2003 #20 Del Skrevet 24. november 2003 Klart det :D Kveldstur i blå april med Anne Grehe Prøys Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå