Livets datter Skrevet 24. november 2003 #1 Skrevet 24. november 2003 Hvor opptatt er mannen din, i forhold til deg selv, av jul og alle jule-forberedelser? Har han et godt forhold til julen, og synes julen er koselig? Eller synes han dette med jul og alt som hører med bare er stress, mas og slit? Hvis LD-mannen hadde bodd alene, hadde det ikke blitt så mye som en eneste liten nisse i hele leiligheten. Og minst av alt et juletre!!!
Gjest Meg Skrevet 24. november 2003 #2 Skrevet 24. november 2003 Null interesse :o Syns det er koselig å lage god julemat, og kose seg med venner og familie i jula da, men alt det andre er vel kvalt av min interesse...
April Skrevet 24. november 2003 #3 Skrevet 24. november 2003 Nei, ikke så veldig interessert! Hvert år får jeg høre hvor tragisk jula er, hvor mye penger man bruker på gaver osv..Men i år har han fått beskjed om å holde kjeft, nå er det slutt på at han skal ødelegge julestemingen min!! Jeg elsker nemlig julen og alt som hører til den! -Julejunibrud04
Gjest Lea Skrevet 24. november 2003 #5 Skrevet 24. november 2003 Hos oss er det egentlig ikke så veldig stor interesse totalt. Ingen av oss gleder oss masse til jul og vi gjør ikke så veldig mye ut av det egentlig. Selvsagt pynter vi litt og lager julemat, men det overdrives ikke. Tror at interessen er ganske lik hos begge!
~sikka~ Skrevet 24. november 2003 #6 Skrevet 24. november 2003 Min mann synes det er kjempegøy at jeg er så opptatt av julen - og sier at jeg frambringer en ordentlig julestemning hos ham som han aldri har hatt før :D
Gjest Indianlady Skrevet 24. november 2003 #7 Skrevet 24. november 2003 joda han synes det er koslig og han kom hjem med en kjempe nisse fra Nille på lørdag.Jeg sa det er ikke jul enda og han var innom Kidds og kjøpte noen duker i samme slengen.
nessi Skrevet 24. november 2003 #8 Skrevet 24. november 2003 Han er langt fra så opptatt av julepynt og dill som meg, men han har da meninger om hva slags pynt vi skal ha, og hvor vi skal ha den. Dette blir bare vår 2. jul sammen, og han har allerede kommentert at jeg må lage sånn og sånn som jeg gjorde i fjor (granbar-oppsatser ute og inne). Julegaver og matinnkjøp er han med på, men han hadde nok gjerne sluppet.
Gjest Tex Skrevet 24. november 2003 #9 Skrevet 24. november 2003 I fjor kom faktisk det første glimt av en positiv kommentar ang julen fra min mann, og jeg ble helt overrasket. Jeg kjøpte meg en liten nisselandsby (ja, den føromtalte) og satte den inn i en liten bokhylle, med snø, lys i de små husene osv. En kveld vi satt og så på tv i romjulen, sa han helt plutselig: "Når skal du ta den igjen den nissebyen din? Den er jo egentlig ganske koselig der den står..." Jeg ble helt tatt på sengta, for han kan ikke fordra hverken jul, julemat eller annet som har med jul å gjøre. Han hater å handle julegaver, og kan ikke komme på en eneste positiv ting med julen, annet enn fri fra jobben. Så i forhold til meg, som syns jul er sånn relativt ok, så liker han ikke noe særlig nei....
Tusenfryd Skrevet 24. november 2003 #10 Skrevet 24. november 2003 Vi er like julete begge to. Og geipen hans henger fortsatt på tredje knapphull etter at jeg forklarte ham at det ikke blir juletre i år - siden vi skal reise bort. Han skjønner det altså, vil bare ikke akseptere det...
Fakse Skrevet 24. november 2003 #11 Skrevet 24. november 2003 Vi er vel omtrent like interessert vi. Diskuterer alltid hvordan ting skal være, og kommer frem til noe som begge er fornøyde med
Orthia Skrevet 24. november 2003 #12 Skrevet 24. november 2003 Mannen min er rimelig uinteressert. Julen kunne nok godt blitt avlyst uten at han hadde brydd seg.
¤Tiili¤ Skrevet 24. november 2003 #13 Skrevet 24. november 2003 Samboeren min er ikke like julegal som meg, men det skal en del til og da.Er et kjempejulemenneske! Men han liker og vere med og pynte 1.søndag i advent, + han elsker og kjøpe julegaver, så jeg kan vel ikke klage?
minniepus Skrevet 24. november 2003 #14 Skrevet 24. november 2003 Min kjære kommer med uspiselige kommentarer som "jeg vil avskaffe hele julen". Greit nok at han ikke trenger å være så julete, men sånne surmaga oppstøt ødelegger litt for meg også. Helt enig med han i at det går for mye penger, og prøver å fortelle ham at gaver kan like gjerne inneholde omtanke, som det skjerfet jeg strikker til mamma fordi hun har lyst på.
Maxine Grey Skrevet 24. november 2003 #15 Skrevet 24. november 2003 For tredve år siden var min mann for å si det mildt LITE opptatt av jul. Derfor innførte jeg tradisjoner hjemmefra og sa at slik blir det. Da han fridde satte jeg to betingelser: Pinnekjøtt på julaften og furutre som juletre. Og slik ble det, og slik er det. Nå tror jeg han synes julen faktisk er helt flott! (Men han gjør ikke så mye forberedelser, da...!)
Ruby Skrevet 24. november 2003 #16 Skrevet 24. november 2003 Mannen min elsker julen like mye som meg, heldigvis... Han er veldig ivrig etter å få være med på å pynte huset med nisser og juleting. Og han er med på bakingen også, i alle fall rullingen av kromkaker.... Og jeg kan jo innrømme at det er han som steker ribba her i huset etter en gml. trad. fra Hedmarken, og svoren blir fantastisk bra....
Saeria Skrevet 24. november 2003 #17 Skrevet 24. november 2003 Nei, ikke så veldig interessert! Hvert år får jeg høre hvor tragisk jula er, hvor mye penger man bruker på gaver osv..Men i år har han fått beskjed om å holde kjeft, nå er det slutt på at han skal ødelegge julestemingen min!! Jeg elsker nemlig julen og alt som hører til den! -Julejunibrud04 Mannen min er helt lik din, men i år får han ikke lov å syte. I fjor var det jeg som kjøpte gavene til familiene våre, og pakket dem inn. Alikevel var han sytete :o Han trengte bare å ordne en liten gave til meg. Jeg er som deg. Sitter å hører på julesanger nå. Gleder meg til jul!
¤Tiili¤ Skrevet 24. november 2003 #18 Skrevet 24. november 2003 Det er ikke gubben min, men jeg fikk likevel lyst til og få med pappaen min her. Mer julemenneske skal du lete lenge etter. Han blir en barnslig guttunge igjen på julaften, han elsker og pynte huset sitt og utendørs, han baker 5 sorter, han elsker og lage julemiddagen, og han er like spent som oss til og få begynne på gaveåpninga. Vet ikke om han gjør mye av alt fordi han bor alene, for jeg mener og huske at han var like voldsom når mamma bodde hos oss. ps. han kan og alle julasangene utenatt!
Arwen Skrevet 25. november 2003 #20 Skrevet 25. november 2003 Min er fryktelig opptatt av maten - han elsker all slags julemat. Ellers er han ikke så velldig opptatt av pynting og sånne ting, men synes jo det er koselig når alt er på plass. Jeg liker å vaske og ordne selv, så han holder seg stort sett unna/er på jobb lille julaften.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå