Gå til innhold

Folk som kommenterer andre

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lagt merke til en del de siste åra at om jeg er ute i det offentlige rom og gjør et eller annet som er bittelitt utenfor det vanlige så er det ofte at noen kommenterer det, enda de er bare noen få meter unna og jeg opplagt hører hva de sier.

Kommer ikke på noe godt eksempel men gjerne sleivete kommentar som viser at de ikke skjønner hva jeg holder på med men at de likevel føler en sterk trang til å kommentere. Tar meg ikke nær av dette men lurer på hvorfor det har blitt slik? Eller har det alltid vært slik?

Lurer litt på om folk har blitt så vant til å se og kommentere reality-TV foran TV-kassa at folk begynner å gjøre det samme i den virkelige verden også.. Noen som har samme inntrykk eller har noen teorier?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri lagt så mye merke til det før, men har en "ny" venninne som kommenterer sånt ganske ofte. Man ser det helt klart på blikket og ansiktsuttrykket hennes hva hun snakker om, og at hun på en måte ser ned på de hun prater om. Jeg antar det kommer av at hun har en trang til å heve seg litt over andre på grunn av mangel på god selvtillit ovenfor seg selv.

Om det har blitt mer av dette generelt nå enn tidligere kan jeg ikek svare på ettersom jeg kun har lagt merke til dette med hun ene venninnen.

Skrevet

Jeg tror kanskje alltid det har vært sånn.. Mange av de eldre damene jeg kjenner kalles "sjamerende" og "rett fra levra på en søt måte" når de holder på sånn.. Tror vel det bare er noen mennesker som kanskje ikke bryr seg så mye om de sårer andre eller rett og slett ikke vet at de gjør det..

Skrevet

Har en kamerat som IKKE HOLDER KJEFT om sånt. Blir så kraftig irritert når han avbryter en samtale; "SE, SE SE SE!!! HAHAH SEEE!!"

Så kommenterer han hvor feit personen er, hvor stygg h*n er og alt som er å kommentere på. Selv gir jeg f i hvordan folk ser ut med mindre det er noe helt sykt som faktisk kan kommenteres! Pleier å holde sånt for meg selv. Sikkert mange som sliter med selvtillit ja og liker å rakke ned på andre.

Det er jævlig irriterende... Da mener jeg VEEEEELDIG! Er ikke noe å tenke på sånne idioter... INGEN er perfekte, så man kunne kommentert noe på alle og enhver, men det er dårlig gjort uansett hvem man er.

Gjest Lebewesen93
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan folk får seg til å kommentere hva andre gjør eller hvordan de ser ut. Jeg mener det, jeg skjønner det ikke.

HVA er poenget og HVA bryr det deg om en person gjør noe " rart" eller går i andre klær enn du ville dratt på deg.

Og om en person veier 50 eller 100 kg...hva betyr det egentlig for deg ? Hvorfor MÅ noen bare kommentere andre ? Er de dumme, slemme, impulsive? Jeg kunne ALDRI sagt noe stygt til en tilfeldig person på gata, da ville jeg nok hatt dårlig samvittighet i åresvis.

Og hva er en stygg person ? Bortsett fra det jeg møter i speilet om morran kan jeg med hånda på hjertet si at jeg aldri har sett et stygt menneske før.

Men om det er noen her ute som bare MÅ kommentere andre på en negativ måte, hva er dere ute etter ? Blir dere glad av å såre andre ??

Skrevet

Min mor er sånn. Hun tror fullt og fast at kun den hun snakker til kan høre hva hun sier, ikke den som sitter ved siden av og blir snakket om. Hun sier forsåvidt ofte det mange tenker da. Feks "så motbydelige unger er nå om dagen, har de ikke foreldre?" (Mens både barn og foreldre sitter rett ved siden av. :sjenert:

Gjest CrazyCatlady
Skrevet

Dette er noe som irriterer meg noe så grenseløst!

Virker som om enkelte ikke eier evne til å forstå at folk kan bli såret når man kommenterer dem opp og ned eller at man skal diskutere alt man kan finne som er negativt ved noen.

Kan ikke fordra sånne som smiler falskt og sleiker ræv,men med en gang den personen forlater rommet så er det fritt fram for å snakke drit og rakke ned på den personen.Er det så vanskelig å holde kjeft?

Alle kan ikke like alle,men man kan faen meg holde det meste for seg selv.

Er så unødvendig å kommentere ting folk ikke kan noe for,men jeg tror enkelte elsker å rakke ned på andre for å føle seg bedre selv.

Så blir sånne som gjør sånt beskrevet som åpne og ærlige eller en som en som snakker rett fra levra.Du snakker ikke mye rett fra levra når du må gå bak ryggen til folk spør du meg :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...