Gå til innhold

OppvaskmaskinF****

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Okey, lang historie kort:

Kjøpe oppvaskmaskin, hurra - flytte, ikke plass til, sette på loftet - flytte igjen, hurra - mye styr med å finne riktig pakning til slangen fra vannkrana til maskinen, suksess, hurra...

Så... et lite problem. Vi fikk den til å funke et par ganger, dvs. at den gikk hele programmet, men når den var ferdig kom det opp en feilmelding. Vi tok det ikke så tungt, ting ble superrent og ingen oversvømmelse, så okey, greit nok.

Meeeeen ingenting er ment til å forbli bra i forholdet oss - oppvaskmaskin desverre. Nå slår den seg ikke på i det hele tatt, når jeg setter den på skjer det nada, og etterhvert begynner den samme feilblinkinga.

Jeg kan på dette stadiet innrømme at ethver handyman-gen har unnsluppet og gjemt seg et annet sted jeg ikke helt greier å finne.

Manualen sier at denne feilmeldingen kan bety to ting:

----Vannlåsen er tett, rengjør vannlåsen

Hvor, hva, hvem er vannlåsen, hvordan går jeg frem for å rengjøre denne?

---Avløpsslangen ligger ikke som den skal, kontroller at slangen ligger som den skal.

Tja, er det noen spesielle måter den skal/ikke skal ligge på utenom det veldig obvious?

HALP!

Edit: OOOOOPS, skrev vaskemaskin, mente oppvaskmaskin *facepalm*

Endret av freezepop
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vannlåsen er en dings som skal fange opp gjenstander som ellers kunne satt seg fast i pumpen.

På noen maskiner er dette bare et gitterformet filter av plast som er plugget i avløpshullet i bunnen av maskinen. Står det ikke i manualen hvor du finner vannlåsen?

Det er ikke noe spesielt du må ta hensyn til når det gjelder plasseringen av avløpsslangen, annet enn at den ikke må monteres for høyt i forhold til maskinen, og at den selvsagt ikke må bøyes så mye at den blir helt elle delvis tett.

Skrevet

Skriv melding til alle handymen du kjenner og håp at noen har litt velvilje! :fnise:

Skrevet

Vannlåsen er en dings som skal fange opp gjenstander som ellers kunne satt seg fast i pumpen.

På noen maskiner er dette bare et gitterformet filter av plast som er plugget i avløpshullet i bunnen av maskinen. Står det ikke i manualen hvor du finner vannlåsen?

Det er ikke noe spesielt du må ta hensyn til når det gjelder plasseringen av avløpsslangen, annet enn at den ikke må monteres for høyt i forhold til maskinen, og at den selvsagt ikke må bøyes så mye at den blir helt elle delvis tett.

Så det er i selve maskina? Hmmm, skal sjekke ut. Takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...