Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er sikkert et dumt spørsmål, men jeg fikk gjeldsbrevet fra lånekassen i dag, og på det står det at jeg skal sende det i retur i den vedlagte konvolutten. Problemet er bare at det ikke er noen vedlagt konvoloutt. Spiller det egentlig noen rolle om jeg bruker en annen konvolutt? Kan jeg bare skrive adressen som står på gjeldsbrevet på en hvilken som helst konvolutt, eller må jeg kontakte lånekassen i morgen for å få dem til å sende meg en ny konvolutt jeg kan bruke?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk! Jeg forsøkte å finne informasjon på sidene deres, men jeg er tydeligvis enten stokk stein dum eller blind.

Gjest Anuket
Skrevet

Jeg fikk heller ingen konvelutt! :sur: Men det er bare å sende det i en egen - de har visst gjort en feil når de sendte ut brevene..

Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg fikk heller ikke konvolutt, og satt og forbannet lånekassen litt fordi jeg måtte ut i regnet å kjøpe frimerke og konvolutt. Syntes så tydelig de hadde konvolutter før, men nå fikk jeg iallefall forklaringen på det :)

Skrevet

Jeg fikk heller ikke konvolutt, og satt og forbannet lånekassen litt fordi jeg måtte ut i regnet å kjøpe frimerke og konvolutt. Syntes så tydelig de hadde konvolutter før, men nå fikk jeg iallefall forklaringen på det :)

Frimerke hadde du måttet kjøpe uansett..

Gjest Raindrops
Skrevet

Frimerke hadde du måttet kjøpe uansett..

Trodde de hadde gratis porto jeg, men det begynner å bli en stund siden jeg sendte inn noe gjeldsbrev :)

Skrevet (endret)

Min lokale rema 1000 har ikke frimerker, så i morgen blir det en løpetur innom posten på vei til jobb. Gleder meg til å få det sendt og ute av verden :fnise:

Jeg trodde forsåvidt også de var ferdig frankerte tidligere? Jeg irriterte meg nemlig også over å måtte kjøpe både kovolutt og frimerke. Er jo en grunn til at lånet haster :gjeiper:

Endret av Lykkelitenen
Skrevet

Mine to siste gjeldsbrev med konvolutt har ikke vært frankert iallefall. Det står bare fint "husk frimerke". ;)

Skrevet

Har lånekassen mottatt deres gjeldsbrev nå? Jeg sendte to brev samtidig, samme porto og alt, ene ble mottatt torsdagen i Oslo (sendt onsdag), mens lånekassen har ikke mottatt noe enda (i allefall ikke oppdatert på sidene mine). Litt bekymret siden kontoen nærmer seg bunnen ;)

Gjest Raindrops
Skrevet

Mitt ble sendt på onsdag, og da jeg sjekket lånekassen i går hadde de ikke fått brevet. Jeg som håpte jeg kom til å få penger på mandag :sukk:

Skrevet

Mitt ble sendt på onsdag, og da jeg sjekket lånekassen i går hadde de ikke fått brevet. Jeg som håpte jeg kom til å få penger på mandag :sukk:

Lånekassen har mottatt mitt brev for en stund siden og alt er klappet og klart for å få pengene så fort som mulig, men jeg får ingen penger før jeg har møtt opp første skoledag og betalt studieavgift. Men du følger kanskje et annet opplegg? :)

Gjest Raindrops
Skrevet

Lånekassen har mottatt mitt brev for en stund siden og alt er klappet og klart for å få pengene så fort som mulig, men jeg får ingen penger før jeg har møtt opp første skoledag og betalt studieavgift. Men du følger kanskje et annet opplegg? :)

Semesteravgiften er betalt for et par uker siden, og de har fått en bekreftelse fra skolen på at jeg er tatt opp som student. Ifølge nettsiden er det bare det (og gjeldsbrevet)de trenger :)

Skrevet

Har du kanskje vgs eller privat skole? Jeg tar høyskole og så lenge avgiften er betalt (betalt for leeeenge siden) skal jeg få pengene 1-2 dager etter at gjeldsbrevet er mottatt. Håper de får det oppdatert i morgen!

Skrevet

Semesteravgiften er betalt for et par uker siden, og de har fått en bekreftelse fra skolen på at jeg er tatt opp som student. Ifølge nettsiden er det bare det (og gjeldsbrevet)de trenger :)

Ja men da så! :klemmer: Håper du slipper å vente så lenge :jepp:

Gjest Raindrops
Skrevet

Ja men da så! :klemmer: Håper du slipper å vente så lenge :jepp:

Det håper jeg også, for jeg er nede på hundre kroner pluss panteflasker :fnise: Krysser fingrene lånekassen oppdaterer på mandag, og at pengene kommer på tirsdag :)

Skrevet

Har du kanskje vgs eller privat skole? Jeg tar høyskole og så lenge avgiften er betalt (betalt for leeeenge siden) skal jeg få pengene 1-2 dager etter at gjeldsbrevet er mottatt. Håper de får det oppdatert i morgen!

Hvis det er meg du skriver til så gjelder det høgskole :) Får vanligvis ikke betalt avgiften før 1. skoledag. De kan sikkert avvike fra "normalen" om man trenger penger kjapt i forbindelse med hybel osv., men trodde det var ganske like "regler" landet over. Men det er det sikkert ikke :)

Skrevet

Det håper jeg også, for jeg er nede på hundre kroner pluss panteflasker :fnise: Krysser fingrene lånekassen oppdaterer på mandag, og at pengene kommer på tirsdag :)

De er vel ganske kjappe når det først har alle papirer og slikt på plass, det er min erfaring i allefall :)

Skrevet

Hos oss kan avgiften betales på studentweb gjennom hele sommeren (så lenge du allerede er registrert, så er du førsteårs student er nok reglene anderledes). Så lenge den er betalt, planene godkjent og skolen har bekreftet opptaket er det bare gjeldsbrevet som må til :) Heldigvis, jeg begynner ikke før 22, hadde levd på havregryn en uke om jeg hadde måtte vente så lenge ;)

Skrevet

Hos oss kan avgiften betales på studentweb gjennom hele sommeren (så lenge du allerede er registrert, så er du førsteårs student er nok reglene anderledes). Så lenge den er betalt, planene godkjent og skolen har bekreftet opptaket er det bare gjeldsbrevet som må til :) Heldigvis, jeg begynner ikke før 22, hadde levd på havregryn en uke om jeg hadde måtte vente så lenge ;)

Da forstår jeg :sjenert: Fallt meg ikke inn engang at det finnes studenter som ikke skal begynne på 1.året :lete:

Lykke til med studiene :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...