AnonymBruker Skrevet 9. august 2011 #1 Skrevet 9. august 2011 Sluttet på p-pillen for 39 dager siden, rett etter siste mens. Fikk da en uke mens "ekstra", rett etterpå, med siste dag for 32 dager siden. Hvor lang tid etter p-pilleslutt har dere fått igjen menstruasjonen? Må legge til at jeg har gått på pillen sammenhengende i nesten ti år. Vet ikke om det har noe å si..
chr1989 Skrevet 9. august 2011 #2 Skrevet 9. august 2011 Det kan jo ha hatt noe å si... Da har jo kroppen vendt seg til en syklus som ble styrt medisinsk... Jeg har normalt en ganske lang syklus, så uten piller har jeg gjerne rundt 35 dager. Den kom ganske greit tilbake etter jeg sluttet på pillene, så husker du hvordan syklusen din var før p-pillene?
Alethea Skrevet 11. august 2011 #4 Skrevet 11. august 2011 Dette varierer veldig fra person til person, mener jeg har lest at type/merke p-pille også kan påvirke hvor lang tid det tar. Noen går rett i syklus igjen etter at de har sluttet, hos noen skjer det etter et par måneder, mens andre må vente i opp mot et år før den blir regelmessig igjen.
sequin Skrevet 11. august 2011 #5 Skrevet 11. august 2011 Hos meg tok det seks måneder fra p-pilleslutt til første mens! men de fleste steder på nettet står det vel ca 3måneder?
AnonymBruker Skrevet 11. august 2011 #6 Skrevet 11. august 2011 Hei, Jeg sluttet for over ett år siden og min syklus er fortsatt ikke regelmessig. Fra dagen jeg slutta på pilla til første mens tok det ca 6 måneder. Så varierer nok veldig fra jente til jente tror jeg, er nok ingen fasitsvar på dette dessverre:)
AnonymBruker Skrevet 11. august 2011 #7 Skrevet 11. august 2011 Det kan jo ha hatt noe å si... Da har jo kroppen vendt seg til en syklus som ble styrt medisinsk... Jeg har normalt en ganske lang syklus, så uten piller har jeg gjerne rundt 35 dager. Den kom ganske greit tilbake etter jeg sluttet på pillene, så husker du hvordan syklusen din var før p-pillene? Hadde ikke stabil syklus før p-pillene.. :/
AnonymBruker Skrevet 11. august 2011 #8 Skrevet 11. august 2011 Blir egentlig glad bare jeg får den tilbake, regelmessig eller ikke, bedre å få den uregelmessig enn å vente på og være redd for at den har forsvunnet for godt :/ -TS.
pratesyk Skrevet 12. august 2011 #9 Skrevet 12. august 2011 (endret) oi tar det så lang ti`d før man får tilbake mensen? Jeg og mannen har også planer om å begynne å prøve snart, men jeg har ikke slutta på p plasteret enda.. Jeg visste ikke at det tok så lang tid Hvis jeg slutter nå, kan jeg da regne med å måtte vente 6 måneder med å få "vanlig" mensen?? Betyr det da at jeg ikke kan bli gravid på de 6 månedene jeg er uten mensen???? Jeg har også gått på p-piller/p-plaster i ca 10 år. Endret 12. august 2011 av pratesyk
LindaM Skrevet 13. august 2011 #10 Skrevet 13. august 2011 Jeg har gått på pilla sammenhengende i ganske nøyaktig 10 år. Tok ikke mer enn 40 dager før jeg fikk naturlig mens, og 30 dager til neste. Men etter det har det vært mye rare blødninger og spotting... Er ett år siden jeg sluttet nå, og håper at det snart stabiliserer seg. Har i allefall funnet eggløsning 2 mnd på rad Så da er det kanskje håp.
Athene Skrevet 17. august 2011 #14 Skrevet 17. august 2011 Ingen som kan svare på spm mitt?? Su har jo fått mange svar? Ingen kan si hvor lang tid det tar for deg. Det kan være at det tar et år før du får eggløsning igjen. Det kan være du står med en positiv test i hånda to uker etter at siste pille er tatt. Begge deler er like usannsynlig, sannsynligvis havner du et sted midt i mellom. Planlegger du ikke på bli gravid med en gang slutter du heller ikke på pillen. Men det går jo ann å slutte og så bruke kondom en stund, slik at du er stabil når dere begynner. Gravid kan du bli før du får tilbake mensen, dette fordi eggløsning kommer 14 dager før mensen. Men dersom du ikke har mensen har du heller ikke eggløsning, og kan heller ikke bli gravid.
pratesyk Skrevet 18. august 2011 #15 Skrevet 18. august 2011 (endret) Su har jo fått mange svar? Ingen kan si hvor lang tid det tar for deg. Det kan være at det tar et år før du får eggløsning igjen. Det kan være du står med en positiv test i hånda to uker etter at siste pille er tatt. Begge deler er like usannsynlig, sannsynligvis havner du et sted midt i mellom. Planlegger du ikke på bli gravid med en gang slutter du heller ikke på pillen. Men det går jo ann å slutte og så bruke kondom en stund, slik at du er stabil når dere begynner. Gravid kan du bli før du får tilbake mensen, dette fordi eggløsning kommer 14 dager før mensen. Men dersom du ikke har mensen har du heller ikke eggløsning, og kan heller ikke bli gravid. ok, takk for svar Endret 18. august 2011 av pratesyk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå