Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei! Har siden midten av mai gått ned ca 5 kilo. Fra mai til juli brydde jeg meg ikke om kosthold eller mosjon, spiste det jeg hadde lyst på. Gikk da fra 55 til 52,5 kilo, kun ved hjelp av jobben min, samt småturer med hunden. Hadde gått opp nesten 6 kilo på fire mnd, bodde i utlandet og spiste og drakk MYE usunt. Fra begynnelsen av juli har jeg vært bevisst på alt jeg har puttet i munnen. Har gått ned fra 52,5 til ca 50,5/51 kilo per dags dato, altså på én mnd. Idealet er 50 kg, noe som er vanskelig. Jeg har på en måte stoppet opp i vektnedgangen, kommer meg ikke ned til 50 kg. Er bare 153 cm høy.

Jeg har gått veldig mye på tur denne mnd. Minst én time hver dag, de siste to ukene har jeg gått i 2-3 timer. Legger også inn en fjelltur per uke. Har en hund, så blir en del stopp underveis, men prøver å holde et godt tempo. Har tatt mest av på lårene, rumpen og brystene(:()

Problemområdet mitt nå er magen. Har kanskje fått en tanke mindre mage nå enn det jeg hadde i begynnelsen av mai, men flat er den ikke. Hvordan skal jeg klare å få flat mage? Jeg er ikke så opptatt av at den skal være supertrent med muskler og alt, men bare det at den ikke stikker så ut. Før frokost er den relativt flat, stikker likevel utenfor brystene. På kvelden ser jeg faktisk gravid ut! Er det slik for alle? Kan noen gi meg tips til flatere mage? Har hørt at jogging er bra. Problemet er at jeg virkelig ikke liker å jogge! Synes det er så tiltak, har ikke noe særlig kondis heller.

Kostholdet mitt ser ca slik ut:

Frokost: 50 gram havregryn med lettmelk eller ekstra lett samt en frukt.

Lunsj: Et knekkebrød med skinke, agurk og salat.

Middag: Kylling, fisk eller svinekjøtt med poteter eller ris samt salat og agurk.

Kvelds 1: Polarbrød extreme med skinke, agurk og salat samt en frukt.

Kvelds 2: Noe lett, enten et knekkebrød med frukt eller en q-skyr yoghurt.

Kommer ca opp i 1300 kcal med disse måltidene. I helgene kommer jeg opp i rundt 1600 kcal. Dette er som regel pga middag, (pizza, lasagne) ikke godteri.

Så tilbake til det jeg egentlig vil spørre om; er det nok med turgåing, eller må det mer heavy trening til?

Endret av Smores
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes kostholdet ditt ser forholdsvis bra ut. Skulle til å foreslå at magen din blåser seg opp i løpet av dagen pga maten du putter i den, men dette skal jo ikke være noe spesielt "oppblåsende".

For å få helt flat mage må du nok ty til både styrke og kondisjonstrening. Kan høres ut som du er litt "tynnfeit" stygt sagt. Altså at du er tynn, men har litt høy fettprosent. Fettprosenten må ned (men du må regne med at både bryst og rumpe forsvinner fort, da du nok er ganske slank fra før) og andelen muskler må opp. Selv om du ikke er ute etter vaskebrett må det magemuskler til for å stramme opp.

Planke og crunch er gode øvelser for magen, og utover det bør du nok jogge 1-2 ganger i uken. Styrketrening er en viktig del av treningen.

Og husk at om aktivitetsnivået skal opp, bør du nok unne deg enda litt fler kcal daglig!

Skrevet

Du kan jo variere turene dine litt? Jeg gjør ofte sånn at jeg f.eks. tar en tur med masse bakker, neste tur jeg tar er veldig lang, så tar jeg en tur der jeg går fort og roligere i intervaller. Jeg går ned i hvert fall :)

Skrevet

Ja, har litt forskjellige "ruter" jeg går :) Har også et slikt treningsstrikk hjemme, er dette greit å bruke til styrketrening?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...