loveyou Skrevet 9. august 2011 #1 Skrevet 9. august 2011 skal kjøpe hårfarge, men hvordan vet jeg at den IKKE har røde pigmenter i seg?
AnonymBruker Skrevet 9. august 2011 #2 Skrevet 9. august 2011 Da blir fargen grønn. Men uten rødskjær skal vel være mulig. Hvilken farge skal du ha, og hvilke produkter har du alt prøvd?
loveyou Skrevet 9. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 9. august 2011 skal ha brunt, litt lysere enn 'normalt' lys. Har fra før blondskjær i håret, og vil helst ikke at disse skal bli røde.
Eske Skrevet 9. august 2011 #4 Skrevet 9. august 2011 Jeg har lært at de fargene som er hele tall og ikke har desimaler (altså x.0 og ikke x.3 eller x.2) er de som er "rene" og uten rødskjær. Selv bruker jeg enten 4 (altså 400, 4.0 eller 4 - ulike merker har ulike måter å oppgi farge på) eller 3 og det er ganske mørkt. Vil du ha lysebrun ville jeg ikke gått lavere enn 5, men kanskje til og med så lyst som 6. (Fargenyansene varierer selvsagt litt fra merke til merke men jeg har i alle fall blitt fortalt at de hele tallene skal være de "reneste" og minst røde.)
sequin Skrevet 9. august 2011 #5 Skrevet 9. august 2011 (endret) Her er skalaen for hårfargenummer, det er dette som er standarden "fargedybde: (første siffer) 1- blåsvart 2- svart 3- mørk brun 4- mellombrun 5- lys brun 6- mørk blond 7- mellomblond 8- lys blond 9- ekstra lys blond 10- platinablond fargetone/refleks: (andre siffer) 0- nøytral 1- cendré/sølv 2- ask/perle 3- matt/grønn 4- beige 5- gull 6- brun 65- kastanje 7- kobber 8- rød 9- fiolett edit: Hentet fra L`Oreal. Endret 9. august 2011 av sequin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå