Gå til innhold

Går man ned i vekt om man er vegitarianer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heei. Jeg lurer på en ting, har hørt det men vet ikke om det er sant. Er det slik at de som er vegitarienere er tynne og har fin kropp. Liksom kan jeg gå ned i vekt og få en bra kroppsform om jeg blir vegitariener? Har hørt at en del kjendiser også er det, tenkte det kunne være noe bak...

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer helt ann på hva du spiser, men vegeterianere generelt spiser mye mer grønnsaker som da erstatter annen mat. Grønnsaker er jo veldig kalorifattig så da går man nok ned ja.

Du har jo også de vegeterianerene som lever på pasta..

Skrevet

Mulig du går ned. Men vil ikke tro du får noen "finere" form på kroppen din av den grunn. For å forme kroppen trenger man muskler på de rette stedene, og det aller beste for musklene er proteiner, hvilket vi først og fremst får fra kjøtt.

Skrevet

Ikke nødvendigvis. Jeg har to venninner som er veggiser. Den ene er lubben og den andre feit. Spiser mye godterier og kaker mistenker jeg.

• Liker 3
Skrevet

Det spørs akkurat hva du spiser.

Lever du på pasta og sjokolade går du ikke ned i vekt, enten du er veggis eller kjøttspiser.

At du kanskje blir litt sunnere fordi du er nødt for å finne på nye matretter med grønnsaker er en annen sak, men drukner du de nye rettene i smeltet ost så tror jeg ikke det har så mye å si på vekten uansett ;)

Skrevet

jaha, men får man fine former av å trene styrke? Jeg har noen lår jeg gjerne vill få litt mer muskler i, og en mage som jeg vil skal bli flat. Noen tips ? :D

Skrevet

jaha, men får man fine former av å trene styrke? Jeg har noen lår jeg gjerne vill få litt mer muskler i, og en mage som jeg vil skal bli flat. Noen tips ? :D

Ja, man kan gå ned så mye man gidder i fettprosent, men det er styrketrening som strammer opp og former kroppen.

En øvelse som er god for lårene er f.eks knebøy. Knebøy er en genial øvelse som tar godt på både lår og rumpe. Ellers er jo spinning og løping fint for lårene.

Planke, crunch og sit-ups er gode øvelser for å stramme magen.

Men husk å la musklene få den restitusjonen de trenger. Ikke tren samme muskelgruppe to dager på rad.

Skrevet

Om du går ned i vekt kommer an på hvor mange kalorier du spiser og hvor mange du forbrenner - ikke om du er veggis eller noe annet. Det viktigste er et sunt kosthold som har de næringsstoffene du trenger. :)

Magen kan du ikke trene flat, men om du går ned i vekt vil den minske der og. Men trening av magemusklene forbrenner jo fett, og hjelper på den måten. Og når man har lite nok kroppsfett til at det synes, gir trente magemuskler en fin form på mage og midje.

Skrevet

Ja, man kan gå ned så mye man gidder i fettprosent, men det er styrketrening som strammer opp og former kroppen.

En øvelse som er god for lårene er f.eks knebøy. Knebøy er en genial øvelse som tar godt på både lår og rumpe. Ellers er jo spinning og løping fint for lårene.

Planke, crunch og sit-ups er gode øvelser for å stramme magen.

Men husk å la musklene få den restitusjonen de trenger. Ikke tren samme muskelgruppe to dager på rad.

Mener du at jeg ikke foreksempel skal ta sit - ups to dager etter hverandre? For jeg tar alle øvelser hver dag i ca 15 min.

Skrevet

Man går ned om man inntar færre kalorier enn man forbrenner.

Skrevet

Mener du at jeg ikke foreksempel skal ta sit - ups to dager etter hverandre? For jeg tar alle øvelser hver dag i ca 15 min.

Kan være lurt å dele det opp litt. F.eks at du tar underkroppen en dag og overkroppen dagen etter. Det som skjer når du trener er jo at du bryter musklene ned, etterpå trenger de restitusjon for å bygge seg opp igjen, det er dette du blir sterkere av og får stremmere/større muskler av. Hvis man bare bryter ned og bryter ned uten at muskelen får muligheten til å bygge seg opp igjen, vil man ikke oppnå effekt.

Skrevet

Spiser du mindre enn kroppen forbrenner går du ned i vekt. Skal du bli vegetarianer MÅ du sette deg inn i hvordan du skal få nok proteiner i kroppen.

Når det gjelder hvor ofte du kan trener, så varierer det med hvor hardt du trener. En eliteutøver ville fått et rimelig stort tidsproblem visst h*n skulle trent annenhver dag fordi kroppen må ha hvile når de trener 1800 timer i året. Men selvfølgelig, hamrer du avgårde med knalltøff markløft til max 7 dager i uke, så vil du mest sannsynlig gå på en smell. I utgangspunktet er det ikke noe stress å trene ofte, så lenge du spiser bra og får nok søvn. Tenk på alle de tunge yrkene hvor folk jobber med fysisk tunge løft man-fre...

Bare husk å trene ryggen og visst du trener sit-up ofte (ryggen må trenes uansett). Helgene kan vel magen få slappe litt av da;)

Skrevet

Jeg er vegetarianer og har en slank, fin kropp. Trener styrke og får mer enn nok proteiner til muskelbygging gjennom vegetarkost. Proteiner finnes ikke kun i kjøtt:) Man trenger ikke uhorvelige mengder proteiner for å bygge muskler heller. Man får lett i seg anbefalt mengde på vegetarkost, jeg har aldri vært særlig obs på det, men lider ikke av noen mangler og har plenty av muskler.

Jeg spiser lite grønnsaker i grunnen. Spiser mindre middag enn folk flest, fordi det er ikke så mye som faller i smak. Spiser en del sjokolade, men totalt sett blir kcal-innholdet pr dag ikke for høyt. Spiser mye pasta, pizza, poteter osv og har aldri slitt med vekten eller helsen.

Jeg har troen på vegetarkosthold, både for å få fin kropp og helsemessig, og ikke minst av dyre- og miljøvennlige årsaker. Føler meg sjeldent tung i kroppen, slik som jeg var da jeg spiste kjøtt. De få gangene jeg spiser heavy middag ligger jeg strakt! Små måltider "hele tiden" er min løsning.

Men alt i alt kommer det an på hva du spiser som veggis, ikke at du er veggis. Det finnes både tynne og feite veggiser! Men sjansen for å bli tynn er større pga det er vanskeligere å feks kjøpe junk eller en baguett fylt med dritt i kantinen. Jeg blir litt matlei som veggis (fordi jeg er lat på kjøkkenet:p) og det senker matinntaket mitt.

Hilsen veggisjente gjennom 10 år:)

• Liker 1
Skrevet

Ikke hvis man spiser "rett" og sunt. Man kan selvfølgelig kutte kaloriene, men det at man går over til et vegetarisk kosthold er ikke ensbetydende med at man vil gå ned i vekt. Alt kommer an på hva man spiser, og en vegetarianer kan bli like feit på sin kost som en feit kjøtteter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...