AnonymBruker Skrevet 9. august 2011 #1 Skrevet 9. august 2011 Når man er på AAP, har man da noen ordning mot Lånekassen? De krever både renter og avdrag da jeg er over de 2 årene "karantenetid" Men AAP`en strekker ikke langt, så er det noe jeg kan gjøre?
AnonymBruker Skrevet 9. august 2011 #3 Skrevet 9. august 2011 Jeg har ikke sett at man har krav på noe ekstra utenom de betalingsfrie terminene man kan søke om. Jeg har brukt opp mine. Har AAP. Lånet mitt er nå oppsagt. Jeg betaler det jeg kan, men det hjelper ikke. Alle utgifter er skåret inn til beinet. Jeg har bare ikke mer å ta av.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2011 #4 Skrevet 10. august 2011 Til andre som lurer på det her senere, så lønner det seg å ta halve betalingsutsettelser i stedet for hele, for da kan man ha dobbelt så mange utsettelser.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2011 #5 Skrevet 10. august 2011 Til andre som lurer på det her senere, så lønner det seg å ta halve betalingsutsettelser i stedet for hele, for da kan man ha dobbelt så mange utsettelser. Jeg var faktisk ikke klar over at det var noe som het halve betalingsutsettelser. Dette bør det virkelig opplyses om for det kan ha stor betydning for mange.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2011 #6 Skrevet 10. august 2011 Du kan vel også få utsettelse og rentefritak om du tjener mindre enn x kroner pr måned? Lånekassa har også en egen bolk som heter AAP i søknaden om rentefritak, så jeg ville ha tatt kontakt med dem.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2011 #7 Skrevet 10. august 2011 Er usikker på om man kan få betalingsutsettelse ved lav inntekt, men sjekk det ut. Ellers er rentefritak absolutt en mulighet. Bare vær obs på at en ofte må betale avdrag + renter i første omgang, og så søke om fritak på grunnlag av selvangivelsen for det året (altså kan du ikke søke om rentefritak for 2011 før uti 2012), for så å få tilbakebetalt rentene.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2011 #8 Skrevet 11. august 2011 Jeg var faktisk ikke klar over at det var noe som het halve betalingsutsettelser. Dette bør det virkelig opplyses om for det kan ha stor betydning for mange. Det står ganske klart og tydelig på Lånekassens side om betalingsutsettelse, og alle som søker om betalingsutsettelse besøker vel akkurat den siden?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå