Engel Skrevet 24. november 2003 #1 Del Skrevet 24. november 2003 Vi tenkte å levere alle papirene (forlovererklæringer, egne erklæringer og fødselsattester) denne uken. Vi skal ha borgelig vielse, så disse papirene skal leveres til domstolen/tingretten her i Oslo. Det jeg lurer på er om vi begge to må møte opp personlig for å levere papirene? Det står nemlig noe om at vi må ha gyldig legitimasjon. Vi skal ikke vies i Oslo, men det er likevel her vi skal levere papirene. Det enkleste hadde vært om vi bare kunne sende dem inn... Vi må jo ta fri fra jobben for å få levert det personlig innenfor kontortiden. Noen som vet dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 24. november 2003 #2 Del Skrevet 24. november 2003 Vi bare sendte det pr. post vi. Men vi giftet oss kirkelig, da. Jeg foreslår at du ringer og spør... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusekatt Skrevet 24. november 2003 #3 Del Skrevet 24. november 2003 Det holder lenge å sende pr post. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bookwormgirl Skrevet 24. november 2003 #4 Del Skrevet 24. november 2003 Men husk at du tidligst kan levere papirene 4 måneder før bryllupet skal stå. Papirene er nemlig bare gyldige i 4 måneder! Og så får man ikke booke vielsestidspunkt før man har levert papirene - noe jeg ergrer meg grønn over!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Engel, ikke pålogget Skrevet 25. november 2003 #5 Del Skrevet 25. november 2003 Vi fikk faktisk beskjed om at vi kunne ytre ønske om tidspunkt for vielsen, så skulle de prøve å ta hensyn til det. Det er ikke akkurat høysesong når vi skal gifte oss i slutten av februar, så jeg er ikke så veldig bekymret. Men hvor lang tid tar det før man får tilbakemelding om tidspunktet? Noen som vet? Vi skal ikke vies i Oslo, så de må sende papirene dit vi skal vies først, og så får vi vel tilbakemelding derfra etter hvert. Håper det ikke tar lang tid, er litt vanskelig å planlegge når man ikke helt vet tidspunktet for vielsen. Vi må jo vite når vi skal bestille tid hos fotograf og frisør/pynting m.m. Men så bra at papirene kan sendes inn, det sparer oss for litt problemer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå