Engel Skrevet 24. november 2003 #1 Skrevet 24. november 2003 Vi tenkte å levere alle papirene (forlovererklæringer, egne erklæringer og fødselsattester) denne uken. Vi skal ha borgelig vielse, så disse papirene skal leveres til domstolen/tingretten her i Oslo. Det jeg lurer på er om vi begge to må møte opp personlig for å levere papirene? Det står nemlig noe om at vi må ha gyldig legitimasjon. Vi skal ikke vies i Oslo, men det er likevel her vi skal levere papirene. Det enkleste hadde vært om vi bare kunne sende dem inn... Vi må jo ta fri fra jobben for å få levert det personlig innenfor kontortiden. Noen som vet dette?
14062003 Skrevet 24. november 2003 #2 Skrevet 24. november 2003 Vi bare sendte det pr. post vi. Men vi giftet oss kirkelig, da. Jeg foreslår at du ringer og spør...
bookwormgirl Skrevet 24. november 2003 #4 Skrevet 24. november 2003 Men husk at du tidligst kan levere papirene 4 måneder før bryllupet skal stå. Papirene er nemlig bare gyldige i 4 måneder! Og så får man ikke booke vielsestidspunkt før man har levert papirene - noe jeg ergrer meg grønn over!!!
Gjest Engel, ikke pålogget Skrevet 25. november 2003 #5 Skrevet 25. november 2003 Vi fikk faktisk beskjed om at vi kunne ytre ønske om tidspunkt for vielsen, så skulle de prøve å ta hensyn til det. Det er ikke akkurat høysesong når vi skal gifte oss i slutten av februar, så jeg er ikke så veldig bekymret. Men hvor lang tid tar det før man får tilbakemelding om tidspunktet? Noen som vet? Vi skal ikke vies i Oslo, så de må sende papirene dit vi skal vies først, og så får vi vel tilbakemelding derfra etter hvert. Håper det ikke tar lang tid, er litt vanskelig å planlegge når man ikke helt vet tidspunktet for vielsen. Vi må jo vite når vi skal bestille tid hos fotograf og frisør/pynting m.m. Men så bra at papirene kan sendes inn, det sparer oss for litt problemer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå