Gå til innhold

Levere papirene

Engel

Anbefalte innlegg

Vi tenkte å levere alle papirene (forlovererklæringer, egne erklæringer og fødselsattester) denne uken. Vi skal ha borgelig vielse, så disse papirene skal leveres til domstolen/tingretten her i Oslo.

Det jeg lurer på er om vi begge to må møte opp personlig for å levere papirene? Det står nemlig noe om at vi må ha gyldig legitimasjon. Vi skal ikke vies i Oslo, men det er likevel her vi skal levere papirene. Det enkleste hadde vært om vi bare kunne sende dem inn... Vi må jo ta fri fra jobben for å få levert det personlig innenfor kontortiden. Noen som vet dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men husk at du tidligst kan levere papirene 4 måneder før bryllupet skal stå. Papirene er nemlig bare gyldige i 4 måneder! Og så får man ikke booke vielsestidspunkt før man har levert papirene - noe jeg ergrer meg grønn over!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Engel, ikke pålogget

Vi fikk faktisk beskjed om at vi kunne ytre ønske om tidspunkt for vielsen, så skulle de prøve å ta hensyn til det. Det er ikke akkurat høysesong når vi skal gifte oss i slutten av februar, så jeg er ikke så veldig bekymret. Men hvor lang tid tar det før man får tilbakemelding om tidspunktet? Noen som vet? Vi skal ikke vies i Oslo, så de må sende papirene dit vi skal vies først, og så får vi vel tilbakemelding derfra etter hvert. Håper det ikke tar lang tid, er litt vanskelig å planlegge når man ikke helt vet tidspunktet for vielsen. Vi må jo vite når vi skal bestille tid hos fotograf og frisør/pynting m.m.

Men så bra at papirene kan sendes inn, det sparer oss for litt problemer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...