Gå til innhold

GLAD,SPREK og en smuuule mer disiplinert

Bezingaa

Anbefalte innlegg

Oki, kansje ikke beste dagen å starte treningsdagbok på siden nesen renner og halsen føles tørrer enn knekkebrød, men men it starts in your head.. right? ehm ;)

OKay..litt om meg. Jeg er 24år, studerer, ofte glad men så har jeg mine faste månedlige perioder hvor lykketrollet liksom bare blir til troll. Jeg <3 sengen min og hopper av glede over god mat og snop..

....men jeg kan ikke forsette slik, jeg trenger et litt mer stabilt humør i mine perioder (for min egen del og forholdet mellom meg og samboeren min) Jeg vil se sprek og stram ut og føle meg sunn og full av energi (for det blir jeg jo glad av, og en flott kropp hjelper på å bedre selvtilitten min)

så hva er oppskriften?? For meg er det først å fremst..DISIPLIN

mål 1: disiplin og nye vaner :)

(treningen uteblir nok denne uken..siden formen min ikke er helt på topp)

- Holde meg helt unna snop,kaker,brus og andre sukkerIsh saker i ukedagen. (5dager)

- Telle kalorier og passe på fordeling av fett/proteiner og karbs ( bruke diett.no sin online dagbok ) Kjempe bra by the way og gratis, viser hvilke vitaminer og mineraler man får i seg av kosten man spiser.

here I GO!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fremdeles syk, det er sååå kjedelig! :filer: Har ikke helt klart å holde meg til målet mitt om å ikke spise godsaker i ukedagene, jeg klarer jo selfølgelig lage meg unnskyldninger siden jeg er syk, huff huff huff.. :sjenert: men har faktis spist litt sunt også..

Jaja jeg får bare holde meg i ro å bli frisk, vil ut å løpe i det fine været.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen skal du være! :)

Jeg føler også at disiplin er veldig viktig. Man kommer liksom ikke utenom å være streng med seg selv hvis man vil ned i vekt - sånn er det vel bare!

Blir spennende å følge med deg fremover! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg i bedre form, ikke 100% frisk, men MYE bedre!

Har nesten holdt målet mitt i dag, (i forhold til søtsaker)

frokost: 1 egg, skål m/cornflakes

Lunsj: 1 tostet grovtbrød + kaffe latte

Middag: Kylling, litt ris og en paprika

kvelds/snack: masse frukt(jordbær,kirsebær,eple,banan)som ble dyppet i 70% mørk sjokolade

Gleder meg til å starte å trene igjen, på mandag må jeg være frisk nok. Har tenkt å løpe om morningen før skolen.. opp kl 6 og løpe 5km :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeSS jeg gjorde det! Jeg sto opp kl 6 i mårres og løp 4,5km! :hoppendeglad:

(6timer tidsforskjell ettersom jeg bor i australia)

Jeg brukte nike + klokke min, som måler avstand,tid og hastighet, kjempe grei å bruke! Den måler i tillegg hvor mange kcal man forbrenner.

Frokosten: Egg, cornflakes, kaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes emne tittelen din var så fin, så måtte titte innom:)

Disiplin er viktig, men tror motivasjon er minst like viktig.

Har man virkelig lyst, og er skikkelig motivert går det meste :danse:

Så er jeg utrolig imponert over at du har stått opp klokka seks for å løpe!!!

Går forbi Sats til jobb, og når jeg begynner tidlig går jeg forbi i sju tida, og har aldri helt skjønt meg på de som da står å på tredemølla og løper, som om det var det naturligste man kan gjøre klokka sju om morran! All honnør til deg :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det krever både disiplin og motivasjon får å dra seg opp av sengen kl 6 om morgenen å løpe. Jeg er ikke noe mårenmenneske av natur, så jeg måtte kjempe litt med meg selv for å komme meg opp og ut..meen ååh så hærlig etterpå! Jeg har ikke noe mål om å løpe om morningen hele tiden, men skal klare å gjøre det hvertfall 1 gang i uken..rett og slett for å bli mer disiplinert. Men man trenger motivasjon også, og det kan faktis være like krevende å få frem som disiplin. Men som navnet ditt sier Hipphurra jeg er på vei! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde egentlig en plan om å stå opp tidlig i dag også å løpe om morgenen, meeeeen det var ikke like lett i dag...men jeg har trent eller løpt i dag.. kan jo ikke snike meg unna. 5 Km :D Johoo. Å så går jeg til skolen hver dag..tar ca 20min hver vei.. så det hjelper jo på også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg ikke vært så flink trenger egentlig litt :rope: (tilsnakk... hehe) Jeg har "treningsfri" i dag, men ikke "spis hva du vil fri" så det er her jeg har tabbet meg litt ut, hadde en liten snickers på skolen i dag fordi jeg manglet energi og simpelten ikke klarte å motstå fristelsen...(tabbe 1)Å ikke nok med det så toppet jeg det hele med en quarterpounder meny fra Mcdonalds etter skolen!! (tabbe 2) :nei: hufff.....så nå sitter jeg og gomler på en gulerot, for å rette litt på skaden. Men det er for sent, jeg må bare glemme det hele og starte med nytt mot imorgen! Da er det treningsdag og en ny sukkerfri dag :)

Visste ikke at det skulle være så vanskelig å kutte ut godsakene! men det er vel en vanesak. Jeg har holdt meg unna snus i 12 dager å det går helt greit..så alt handler vel egentlig om vaner??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er bra uansettt om det er noe man gjør en gang i uka, eller hver dag:)

Men kan tenke meg at det er ganske godt! Hvertfall å ha treninga unnagjort fra morgenen, så kan man gå inn i dagen med god samvittighet og god tid! Må starte å trene i høst jeg å, har hatt et alt for langt opphold! Så neste uke blir det innmelding i treningsstudio! Lykke til videre med trening og motivasjon:) Og hipphurra for oss begge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hatt en skikkelig herlig dag! solen varmet og jeg har vært flink å spise sunn mat og trene :) I like!

Det som ikke er så gøy, er vekta mi og målene rundt lår og mage..++ Men her er de :sjenert:

Vekt: 64kg

Midje: 73cm

Mage: 90cm

Lår: 61cm

Armer: 29cm

Målet mitt er å gå ned rundt 8-10kg og få slankere armer,lår og mage :)

Dagens trening: jogget 5km, + rengjøring av hele leiligheten

Frokost: Subway med kylling/salat

Lunsj: Bærsmoothie

Middag: Pastasalat + en hel paprika(full av C-vitaminer)

Kvelds: Kiwi + skål med frokostblanding

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18.08- jogget 5km

19.08 - 30min sykkel

I dag:

Skulle egentlig ikke trene i dag siden detter er friiidag! :D meeen jeg er inne i en god rytme for tiden så det ble en god joggetur likevel :D 7,5km joggetur, heerlig! I kveld blir det kino med min kjære og da kan jeg unne meg litt godsaker jippi!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5km i dag, løp litt fortere enn før og med kortere tid (det sier jo seg selv at tiden blir kortere hehe) Trodde ikke at jeg skulle like å jogge/løpe..men føler meg nesten litt hekta :danse: Før når jeg trente sånn innimellom gjorde jeg alt annet enn å løpe..jeg prøvde alltid å unngå det...but I kind of enjoy it now :hoppendeglad:

neste søndag skal jeg løpe 12km,(city surf maraton) Da løper vi fra sentrum ibyen til en stor strand, håper jeg klarer hele løpet, krysser fingrene for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok en grunn til at det er noe som heter Runner's high, ja! Man kan så absolutt bli hekta på det :)

Fortsatt i startgropa jeg da, men satser på at jeg skal bli kjempehekta selv etterhvert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5km i dag også :) slurvet litt med maten i dag da..jeg tror jeg må skjerpe meg litt på matfronten...ikke at det er så ille, men jeg kan absolutt gjøre forbedringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg et par nike sko og en nike+ armbånd til..Det er kjempe motiverende! Det er så gøy å se hvor langt man har sprunget og hvor mange kalorier man har forbrent osv.. Det er bare å ta beina fatt og gjøre det :hoppe: Jeg hadde ikke trodd at jeg skulle bli glad i å jogge, jeg har alltid sett på jogging som kjedelig.. but here I am..jogging. Lykke til!!

Jeg skal løpe 12km på søndag!! :omg: Det er et svært arrangement som heter city to surf, hvor man kan løpe ulike distanser til en svær strand. jeg gleder meg og håper jeg holder ut til målstreken. Det er meg, samboeren min og noen kolegar av han som skal jogge..så dette blir tøft. Jeg må jo klare å holde følge med dem og så har vi egne t-shjorter med for vårt "team" :fnise:

For å lade opp til søndagen har jeg sprunget 6km i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I did it!! 12km er unnagjort! *stolt* jogget hele tidenm også i motbakkene! Nå e jeg sliiiten, men utrolig fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enda litt sliten etter søndagen men klarte å få meg ut på en joggetur i dag, 6km :briller:

Så nettop resultate av søndagens jogging på nett også, plassering i løpet og tiden. Klarte det på 1time og 18min..så jeg er en smule stolt av meg selv...*kremt*

Jeg er spent på hva vekta sier...på torsdag er det 2 uker siden jeg veide meg..har lovet meg selv å ikke gå på vekten før nå på torsdag. Jeg har ikke veid meg i mellomtiden, nettop for å ikke bli så opptatt og opphengt i vekta..for den viser jo ikke alltid det man håper på. :vekt:

Jeg er også flink til å holde meg unna søtsakene...men unner meg som regel noe på lørdag evt søndag...ikke mye men litt...håper bare ikke dette ødelegger for mye??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...