Gå til innhold

Ta alkohol aleine med et lite barn i hus

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og samboeren har en sønn på 1 år sammen.Jeg er den at jeg ikke vil han skal ta noe alkohol når han er aleine med han.Snak om en øl,me uansett!.Det er prat om da han har lagt seg.Liker det rett og slett bare ikke.Er det dumt av meg?Jeg tenker jo sånn at barn kan våkne,og han er et barn som hender gjør det.

Sier han kan vente til jeg kommer hjem etter som jeg ikke er sienere hjemme enn halv ti.Syns sjøl ikke det er mye og forlange.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Med mindre samboeren din har så liten toleranse for alkohol at han blir dritings av en pils, så synes jeg du overdriver, ja. Om ungen våkner blir han jo bare fulgt i seng, og skjer det noe annet er man faktisk ikke ute av stand til å handle rasjonelt selv om man har drukket en øl. Det er også bare tull at man endrer personlighet så mye etter én øl. Husk at det ikke er mange år siden man godt kunne kjøre etter å ha drukket en 0.33.

Å bli full, er selvsagt noe helt annet. Men dreier det seg om et glass vin eller en øl, synes jeg du lager masse styr av ingenting med mindre det er noe du ikke har sagt her.

• Liker 18
Skrevet

Jeg synes du overdriver ja. Signerer 18:15 over

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge vi snakker om en øl, mener jeg at du overdriver. Han er da i stand til å ta seg skikkelig av barnet, selv om han har tatt seg en øl.

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes også at du overdriver. Man er helt i stand til å ta vare på et barn med en øl eller to innabords. Ikke mer, selvsagt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke forstå at en øl spiller noe rolle.

En voksen mann kjenner knapt at man har drukket alkohol etter en øl, og er absolutt langt ifra full, endret personlighet, uansvarlig, e.l.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men hva om det skjer noe og vedkommende MÅ ut og kjøre, hva med den ene eller to øla da? Ikke ts, btw, har bare alltid lurt på det. Jeg hadde ikke turt å drikke alkohol om jeg var alene med et lite barn. Hva om jeg må kjøre til legevakt?

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg er enig i at en øl ikke er skadelig (bortsett fra at han jo ikke kan kjøre bil) og at han fint kan ta seg av sitt barn etter en øl.

Samtidig mener jeg: hvorfor kan han ikke vente med den ølen? MÅ han ha en øl? Hvis det er smaken så kan han jo drikke clausthaler? Hvis det er rusen, tviler jeg på at han stopper etter en øl og DA er saken en helt annen.

AnonymBruker
Skrevet

Men hva om det skjer noe og vedkommende MÅ ut og kjøre, hva med den ene eller to øla da? Ikke ts, btw, har bare alltid lurt på det. Jeg hadde ikke turt å drikke alkohol om jeg var alene med et lite barn. Hva om jeg må kjøre til legevakt?

Hva med alle mennesker som ikke har billappen? Er det tillat for dem å drikke?

• Liker 5
Skrevet

Synes det blir feil å tenke sånn også. Hva med de som ikke har lappen da? Skal de ikke få lov å ha barn? Bare fordi de ikke kan kjøre egen bil til legevakten om det skjer noe?

• Liker 7
Skrevet

Jeg har aldri drukket sammen med barna mine, men om mannen min tar seg en øl eller 2 gjør meg ingen verdens ting. Må et barn på legevakten, har man stort sett tid til å ringe en taxi. Har du ikke tid til å vente på den, har du mest sannsynlig ikke tid til å kjøre selv heller...

Hva gjør dem som ikke har bil mon tro?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva med alle mennesker som ikke har billappen? Er det tillat for dem å drikke?

Ja, da tenker jeg jo at de ikke kan kjøre uansett.. Når man HAR lappen, så ødelegger man litt for seg selv der og da ved å spolere sin egen mulighet til å komme seg til og fra steder, og heller måtte ringe rundt og spørre andre.

Det går jo selvsagt uansett å spørre andre, men det høres bedre ut med "jeg har jo ikke lappen.." enn "jeg har drukket.." om dere skjønner?

Ikke at jeg har fordommer eller noe, jeg bare tør ikke å drikke selv, men jeg liker å helgardere meg :)

AnonymBruker
Skrevet

Nei, men dere skjønte hva jeg mente. Det er i beste KG ånd å dra inn "ja, hvis man ikke har lappen eller bil, skal man ikke få ha unger heller?". Dere forstod godt hva jeg mente, jeg forklarte meg ganske bra :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Taxi? Naboer?

AnonymBruker
Skrevet

Ja, da tenker jeg jo at de ikke kan kjøre uansett.. Når man HAR lappen, så ødelegger man litt for seg selv der og da ved å spolere sin egen mulighet til å komme seg til og fra steder, og heller måtte ringe rundt og spørre andre.

Det går jo selvsagt uansett å spørre andre, men det høres bedre ut med "jeg har jo ikke lappen.." enn "jeg har drukket.." om dere skjønner?

Eller så kan man ta en taxi.....

• Liker 3
Skrevet

D

Da tar man taxi, enkelt og greit!

AnonymBruker
Skrevet

Eller så kan man ta en taxi.....

Ja, det var en mulighet jeg ikke tenkte på, fordi jeg heller ville latt være å drikke, enn å ta en taxi. Det er ikke en selvfølge at de rekvirerer taxi, og i blant må en betale selv om det er en "fillesak".

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er uansvarlig å drikke når man er alene med små barn - enten det er snakk om 1 øl eller 14.

AnonymBruker
Skrevet

D

Da tar man taxi, enkelt og greit!

Ja, det kan fort bli en dyr øl :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For å si det sånn, hadde ungen min blitt så dausjuk at jeg ikke vente på taxi, evt ambulanse, hadde jeg ikke kviet meg et sekund for å hive ungen i bilen og kjørt - om jeg så hadde drukket en øl.

Dog, etter 16 år som mamma og med hele fire barn (jepp, produktiv!) har jeg aldri vært i den situasjonen at det er så prekært. Om det så skjer, tror jeg krisesituasjonen har mer å si for kjøringa di enn promillen av 1-2 øl.

(Nei, jeg har aldri kjørt med promille, ikke drikker jeg særlig heller.)

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...