Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå begynner det nye semesteret snart, og både jeg og mange andre trenger ny sekk! Er det noen som har tips om noen kule, smarte eller praktiske sekker?

Har en gammel Bergans 35-liter skolesekk, men den begynner å dra på årene og jeg synes ikke den er så fin :gjeiper: Selv om den er god!

Skrevet

Har en helt svart en fra Jansport. Den har holdt strålende gjennom hele studietiden, og jeg bruker den fortsatt en del på jobb. Jeg er lærer så det er fortsatt mye å bære på til tider. Anbefaler i hvertfall å velge en i en helt nøytral farge.

AnonymBruker
Skrevet

Hagløfs Tight Evo XL/XXL

Den var stilig! Finnes i flere størrelser hvorav de to største er 38 og 48 liter, så der bør det være plass til alt man trenger å ha med seg for en lang dag og kveld på universitetet! Dessverre kan den kanskje forveksles med Bergans Sirius, og det syns jeg ikke er noen fin sekk akkurat... Har ikke sett Hagløfsen live, men på bildet ser den stiligere ut da!

Hvor store sekker bruker folk egentlig? Jeg har også en 35L sekk og kunne gjerne hatt 5 liter til, og jeg har en 30L sekk som er for liten hvis jeg skal ha med både PC, bok og matboks, men den er det elendig form på... Smal og med trangt topplokk...

AnonymBruker
Skrevet

Hei, TS her. Den fra Hagløfs så jo fin ut! Ser den koster 1199/1299 som veil. pris, det var vel ganske mye? :haar:

Hva synes dere om utseende på denne sekken:

http://fjellrevenshop.no/produkter/ryggsekker-bagger/fjellreven-camper-30-dagstursekk//

http://fjellrevenshop.no/produkter/ryggsekker-bagger/fjellreven-camper-40-dagstursekk//

Er den OK? :)

Jeg synes den var enkel og stilig, og så virker det som den er laget for å bruke på skole/jobb! Innvendig PC-lomme og god plass. Det nevnes også på videoen at den er "padded" for at den skal se lik ut uansett om den er full eller ikke. Noen som har erfaringer med denne?

AnonymBruker
Skrevet

Bruker dere sekk? Jeg bruker alltid stor veske, jeg. Har dere med dere tonnevis med bøker, og 17"laptop? :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har denne sekken link og synes den er heilt grei, kostet 599 noe som ikke var så dyrt med tanke på at mange av de andre "fancy" sekkene er vesentlig dyrere :)

AnonymBruker
Skrevet

Bruker dere sekk? Jeg bruker alltid stor veske, jeg. Har dere med dere tonnevis med bøker, og 17"laptop? :)

Hvis jeg først skal ha med bøker, så er det veldig tunge bøker jeg har... Den ene boka vet jeg veier godt over 2 kg! Skal jeg ha med mer enn én bok, mat og drikke for en 10-12-timersdag på universitetet og kanskje i tillegg en PC eller en perm så blir det alt for mye og alt for tungt å ha i en veske, så ja, jeg bruker sekk! Ser på studiet mitt at det er veldig vanlig også. Det går selvsagt an å legge bøker i skapet på skolen, men noe bæring av bøker blir det jo uansett i løpet av en dag... Vil nødig ende opp med skjev rygg etter studiene :popcorn:

Den Beckmann-sekken var jo fin den, selv om jeg tror den kanskje kunne vært finere uten den store B'en? 599 er jo veldig studentvennlig pris også da :)

TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en Jansport sekk og den fungerer som bare det! Syns det er mange rom i den, god plass og veldig god å bære. Har hatt den i fire-fem år vel, og den ser fortsatt ny ut. Jeg har vært "lur" å glemt igjen frukt og matpakker i sekken, noe som jeg ikke har oppdaget før det har råtnet og mugnet kraftig. Jeg har først vasket den med zalo og sprayet den med biotex før jeg har kastet den inn i vaskemaskinen. Sekken er helt fin og som jeg skrev - den ser fortsatt ny ut ;)

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg først skal ha med bøker, så er det veldig tunge bøker jeg har... Den ene boka vet jeg veier godt over 2 kg! Skal jeg ha med mer enn én bok, mat og drikke for en 10-12-timersdag på universitetet og kanskje i tillegg en PC eller en perm så blir det alt for mye og alt for tungt å ha i en veske, så ja, jeg bruker sekk! Ser på studiet mitt at det er veldig vanlig også. Det går selvsagt an å legge bøker i skapet på skolen, men noe bæring av bøker blir det jo uansett i løpet av en dag... Vil nødig ende opp med skjev rygg etter studiene :popcorn:

Den Beckmann-sekken var jo fin den, selv om jeg tror den kanskje kunne vært finere uten den store B'en? 599 er jo veldig studentvennlig pris også da :)

TS

Sekken er faktisk mye "svartere" enn den ser ut til på bildet. Er nok fordi de har heftig belysning og bruker blitz når de tar bildene som gjør at trykket gir gjenskinn, men det viser egentlig ikke så mye ;) Veldig greit at det følger med regntrekk og spesielt kjekt at det er aluminiumsspile i rygg slik at den holder formen når en har ting oppi. Det aller kjekkeste er jo prisen, som er studentvennlig som du sier :)

Skrevet

Sekken er faktisk mye "svartere" enn den ser ut til på bildet. Er nok fordi de har heftig belysning og bruker blitz når de tar bildene som gjør at trykket gir gjenskinn, men det viser egentlig ikke så mye ;) Veldig greit at det følger med regntrekk og spesielt kjekt at det er aluminiumsspile i rygg slik at den holder formen når en har ting oppi. Det aller kjekkeste er jo prisen, som er studentvennlig som du sier :)

Det er en veldig grei sekk. Den har skikkelig pc-lomme og to rom. Min eldste sønn har denne som skolesekk, og du har helt rett, den ser egentlig helt svart ut. B-en er i et glattere stoff på en måte slik at når man tar bilder synes den bedre.

Ellers ville jeg gått for en fra JanSport tror jeg. Selv bruker jeg en tursekk, men den er egentlig litt smal og vanskelig å pakke.

Gjest Thessie!
Skrevet

Selv bruker jeg denne sekken (men i svart og ikke blå). Den har egen pc-lomme og er akurrat passelig i størrelse, men det er kanskje enda flere bøker å bære på universitetet i forhold til videregående.

Skrevet

Hagløfs Tight Evo XL/XXL

Den var stilig! Finnes i flere størrelser hvorav de to største er 38 og 48 liter, så der bør det være plass til alt man trenger å ha med seg for en lang dag og kveld på universitetet! Dessverre kan den kanskje forveksles med Bergans Sirius, og det syns jeg ikke er noen fin sekk akkurat... Har ikke sett Hagløfsen live, men på bildet ser den stiligere ut da!

Hvor store sekker bruker folk egentlig? Jeg har også en 35L sekk og kunne gjerne hatt 5 liter til, og jeg har en 30L sekk som er for liten hvis jeg skal ha med både PC, bok og matboks, men den er det elendig form på... Smal og med trangt topplokk...

Jeg kan varmt anbefale disse Haglöfs Tight sekkene!

Har selv en Haglöfs Tight Pro Large på 6-7'ende året og er storfornøyd. God ryggskinne, innsvingte bærereimer, solide glidelåser, stoff som ikke revner, m.m.

Rett og slett ett skikkelig kvalitetsprodukt. :jepp:

Skrevet

Jeg var overlykkelig da jeg fant denne SwissGear ryggsekken hos Clas Ohlson rundt jul (ca 900 kroner). Fikk plass til en tjukk laptop, kameraveske m/ 2 objektiver, kalkulatorer, harddisk, to feite Lonely Planet-bøker + alt dilldallet mitt (solbriller, lommebok etc.). Er spent på om jeg greier å få matboksen min i den nå til høsten da, matpakkene mine kan være ganske store... :ler:

Skrevet

Dakine!

Både jeg og mine søsken bruker dakine-sekker.

Gode og bære, og du finner garantert en som passer ditt plassbehov.

Spesielt Mission Pack synes jeg er fin. Har PC-lomme.

Ene søsteren min brukte sin når hun jobbet som lærer, og en annen søster bruker den på ungdomsskolen. (Selv hender det jeg bruker min på kortere fjellturer :P )

Sjekk feks www.srfsnosk8.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...