Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Candide
Skrevet

Etter en svært dårlig sommer værmessig og mangel sydentur i ferien, føler jeg for å prøve ut solarium. Jeg har aldri før prøvd dette, og har naturlig nok en del spørsmål, da jeg er helt grønn på dette feltet :)

1. Hvilken styrke skal jeg velge? (Om det er det man sier..) Har en ganske lys og nordisk hudtype, men jeg pleier å få en fin brunfarge. Det tar bare litt tid.

2. Hva må man ha med? Bør man ta med solkrem f.eks? Et håndkle? Er redd det er skittent, jeg.

3. Kler man av seg alle klærne? Eller er det vanlig å beholde undertøyet på?

4. Jeg har et snev av klaustrofobi, og bekymrer meg litt for å ta lokket over meg. Tenk om jeg ikke får det av?

5. Hvordan betaler man, og hvor mye koster det ca.? Er det selvbetjent?

Dette ble visst mange, og til dels dumme spørsmål :tongue:

Takk til alle som tar seg tid til å svare!

Forresten, dere som ønsker å komme med formaninger om hvor skadelig solarium er eller at jeg heller bør velge andre alternativ, kan spare seg for det, det er ikke det jeg spør om ;)

TS

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Det står hvordan du skal gå frem inne på solariumet et sted. Der kan du lese av din hudtype og hvor lenge om gangen du bør ta sol de første gangene. Når du er helt ny eller det er lenge siden du har solet deg, holder det med ca 10 minutter også sies det at du bør ta annenhver dag helt til du har oppnåd ønsket brunfarge. Da kan du også gå opp på minuttene. Solkrem og håndkle er ikke nødvendig. Hvis du er rett for at det er skittent så vasker du bare senga før og etter bruk, det er rengjøringsspray og papir i alle solarium. Du kan velge selv om du beholder undertøyet på, selv pleier jeg bare å sole meg i trusa. Det er selvbetjent ja. Enten kan du hive mynter på automaten utenfor et rom eller så kan du kjøpe solpass i den store automaten, det koster bare 20 kroner og du har det jo for alltid, samt du får 20% ekstra soletid så det lønner seg jo.. Da fyller du bare på solpasset i automaten enten kontant eller med bankkort. Prisen spørs jo på hvor lenge du skal sole deg og hvilken seng du tar, men en 50 lapp tilsvarer ca 20 minutt vil jeg tro.. Håper dette hjalp litt :)

Gjest Candide
Skrevet

Tusen takk for svar! Da ble jeg litt klokere ;) Ser fram til å bli brun!

Skrevet

Bare vær obs på at prisene varierer VELDIG i ulike studio i ulike deler av landet, og at noen solarium er mer fancy og effektive enn andre, mens noen er bare "vanlige". Selv koster supersolarier (mer effektive og man kan derfor velge kortere tid for samme effekt, samt ofte radio og fuktspray og "duft") i min by 5 kroner i minutter, ståsol (solarium man kan stå oppreist i) 4 kroner minuttet og de vanlige "dårlige" mellom 2 og 3 kroner minuttet alt etter hvilket solstudio man velger.

Om du har planer om å ta en del sol fremover kan det være lurt å gå for et solkort ja, om studioet ditt tilbyr det.

Skal la være å fraråde deg dette, men vær i alle fall forsiktig :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...