Gå til innhold

Gulvet i dusjen samler til seg alt av hår og dritt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gulvet i dusjen samler til seg alt av hår å dritt, det renner ikke ned i sluken! Hvordan kan jeg fikse dette problemet? Finnes det et slags produkt som gjør gulvet glattere eller noe? Dette begynner å gå meg på nervene.. Sluken er også dårlig, og man må somregel alltid stå med vann langt oppover beina når man dusjer, og det tar laaang tid før vannet i det hele tatt renner ned i sluken etter en dusj. Dette vil jeg gjerne ta opp med han som jeg leier hos, men jeg vil ikke at han skal drive å se inni dusjen når gulvet alltid er så skittent.. Jeg har liksom vaska det vekk, men etter én eneste dusj hvor jeg har barbert leggene er det alltid noe som har satt seg igjen. Andre som kjenner til dette problemet? eller vet hvordan jeg kan få fikset det? :/

Videoannonse
Annonse
Gjest Spinell
Skrevet

Du må renske sluket. Det tettes til av hår (fra hårvask og barbering), støv og lo fra håndklær, såperester osv osv.

Ta opp lokket, ta på deg gummihansker og neseklype, finn fram en plastpose til avfallet, grav med gummihanskehendene dine nedi sluket og ta opp alt du får med deg. Putt det i posen, og gå ut og legg posen i søpla.

Skrevet

...og etter at du har gjort det Spinell sier, så tar du vekk hår og andre ting hver gang du har dusjet. Da blir ikke sluket så fort tett igjen. :dusje:

Skrevet

Jeg har rensket sluken så godt jeg kan ettersom sluken sitter fast og man kommer bare til et lite stykke nedi på sidene, men jeg har prøvd å rusket ut fra røret på andre siden. Men som sagt så skal jeg ta dette problemet opp med huseier. Når vannet omsider renner ned så gjør ikke hårrestene det.. Mener dere at når sluken er fin igjen så renner det og ned med engang? For jeg trodde det var noe galt med gulvet i tillegg siden når vannet omsider renner ned så gjør ikke håret det..

Skrevet

Hårrestene skal ikke ned i sluket. Det er de som tetter igjen. Det kan være lurt å legge en løs rist over sluket (det får man i de fleste rørleggerforretninger), da er det enkelt å fjerne hår og slik før det renner ned i sluket og tetter det igjen.

AnonymBruker
Skrevet

Du skal være glad for at hårene ikke forsvinner ned sluken. Legg en rist. Er da kjapt å få opp etter en dusj. Hår, såperester mm tetter sluket. Ser at du ikke få renset det. Ikke bruk Plumbo men kjøp f.eks. Mudin fra et baderomsfirma. Plumbo kan forsteine seg i rørene og da blir det iallfall tett.

AnonymBruker
Skrevet

Forresten så har det ingenting med huseier å gjøre. Dette er ditt ansvar. prat med en rørleggerforretning sånn at du vet hvordan du skal gjøre ting framover. Dette er vanlig vedlikehold.

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar! :P Jeg mente ikke at det skulle renne helt ned i røret, men jeg er vant med at det liksom renner vekk fra gulvet i dusjen og under der med sluken og at man kan ta opp den sluken og rense den. Så jeg tenkte jeg skulle spørre huseier om hvordan dusjen er satt opp osv siden jeg ikke kommer til for å rense den skikkelig slik som jeg er vant til. Satser på at noen av disse tipsene fuker da! Ikke alltid like lett å flytte fra mamma :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...