AnonymBruker Skrevet 9. august 2011 #1 Skrevet 9. august 2011 Er det slik at man får den kjolen man har prøver i salongen, og at det er denne de syr inn etc. eller tar de mål og man får en ny? Hva er vanlig? Forstår jo at det ikke er som på disse amerikanske programmene at alle har stor skredderavdeling, men da jeg var og prøvde kjoler hos Agape (er kun her jeg har vært forøvrig så har ikke annen erfaring å sammenligne med) spurte jeg, og da fikk jeg som svar at de bare hadde disse kjolene som var i butikken. Da fikk jeg litt avsmak. Mange av disse kjolene var ikke i god stand, og det er jo forståelig siden det er mange som har prøvd dem før meg, men jeg er ikke interessert i å betale 10 000,- ++ for en slik kjole. Da er jo de brukte kjolene på finn mindre brukt enn disse. Er det bare jeg som har blitt feilinformert eller er dette vanlig?
Charleene Skrevet 9. august 2011 #2 Skrevet 9. august 2011 Du er nok litt feilinformert. Kjolene som henger i butikken er prøvekjoler. Og den du bestemmer deg for blir bestillt fra leverandør om ikke de har din str på lager. Mulig hun i butikken missforstod spørsmålet ditt, men det er iallefall sånn det har vært i de butikkene jeg har vært i. Og ja, jeg kan være enig i at noen av de kjolene de har i salonger er i dårlig forfatning, men det er kanskje ett fåtall. De fleste salonger har og egen sydame. Er jo sjelden en kjole sitter helt perfekt.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2011 #3 Skrevet 9. august 2011 Du er nok litt feilinformert. Kjolene som henger i butikken er prøvekjoler. Og den du bestemmer deg for blir bestillt fra leverandør om ikke de har din str på lager. Mulig hun i butikken missforstod spørsmålet ditt, men det er iallefall sånn det har vært i de butikkene jeg har vært i. Og ja, jeg kan være enig i at noen av de kjolene de har i salonger er i dårlig forfatning, men det er kanskje ett fåtall. De fleste salonger har og egen sydame. Er jo sjelden en kjole sitter helt perfekt. Ja det var det jeg også trodde at de som henger ute i butikken kun er prøvekjoler. Jeg prøvde en kjole som jeg likte, men da det er litt tidlig i planleggingen og første plassen jeg var på (prøvde kun 3 kjoler da jeg ikke følte de hadde så mye i min stil da jeg ikke er så glad i de typiske "store" brudekjolene) var jeg ikke klar til å kjøpe kjole ennå. Ga beskjed om at dette var første plassen osv. og at jeg ville vente litt fordi jeg skal reise til London og vil se litt mer, og spurte derfor hvordan det var med kjolene, og om de hadde kjoler på lager eller kunne bestille denne til meg dersom jeg bestemte meg for denne. Fikk da som svar at det gjorde de ikke - at de kun hadde kjolene som var i butikken så hun kunne ikke garantere at kjolen var her, men at de kunne sy den inn/opp til meg. Kjolen kostet rundt 10 000,- og da måtte man betale for tilpassing utenom. Synes alt dette virker litt rart.
Ninnin86 Skrevet 9. august 2011 #4 Skrevet 9. august 2011 Den kjolen jeg har kjøpt, var den samme som de hadde i butikken! Grunnen til det var at de ikke skulle ta inn flere av den, og den var i min størrelse. Den måtte justeres litt i ryggen, og det hadde de egen sydame til å gjøre Jeg hentet kjolen 10 dager etter at jeg kjøpte den. Vanligvis er det ca 4mnd leveringstid på kjolene, i alle fall ifølge de brudesalongene jeg var i kontakt med, så det er greit å være ute i god tid Lykke til!
Charleene Skrevet 9. august 2011 #5 Skrevet 9. august 2011 Vanligvis er det ca 4mnd leveringstid på kjolene Det er dette som er min erfaring også 4-6 mnd leveringstid.
FruN Skrevet 9. august 2011 #6 Skrevet 9. august 2011 Jeg fikk med meg kjolen jeg prøvde i butikken. Det var null snakk om bestilling av ny kjole.
piapetrine Skrevet 9. august 2011 #7 Skrevet 9. august 2011 (endret) Da jeg kjøpte min spurte de om det var greit for meg at de bestillte en ny til meg da de gjerne ville ha modellen i butikken for at andre også kunne prøve (jeg måtte da vente ca 4 mnd noe som var OK for meg). Har inntrykket fra min brudesalong samt fra venner at det er vanlig å bestille om str ikke passer el. Jeg hadde aldri betalt full pris på en slitt kjole. Om de gjør seg vanskelige hadde jeg gått et annet sted! Sydamen de hadde i butikken tok ca 900 for å sy den litt inn rundt brystet. Det er vanlig at dette koster. Endret 9. august 2011 av piapetrine
AnonymBruker Skrevet 9. august 2011 #8 Skrevet 9. august 2011 Da jeg kjøpte min spurte de om det var greit for meg at de bestillte en ny til meg da de gjerne ville ha modellen i butikken for at andre også kunne prøve (jeg måtte da vente ca 4 mnd noe som var OK for meg). Har inntrykket fra min brudesalong samt fra venner at det er vanlig å bestille om str ikke passer el. Jeg hadde aldri betalt full pris på en slitt kjole. Om de gjør seg vanskelige hadde jeg gått et annet sted! Sydamen de hadde i butikken tok ca 900 for å sy den litt inn rundt brystet. Det er vanlig at dette koster. Denne kjolen som jeg likte var alt for stor for meg så det hadde blitt en omfattende jobb å sy den inn etc. Forstår at det er vanlig å ta betalt for å sy inn, men man vil jo ha en så rett som mulig str. som utgangspunkt Det var mest det at det fremstod som om de absolutt ikke bestilte inn eller hadde kjoler på lager annet enn det som hang ute, og det at enkelte av kjolene som jeg så var tydelig "godt brukt" som fikk meg til å reagere. Høstbryllup: Måtte du betale full pris, og var kjolen i god stand?
FruN Skrevet 9. august 2011 #9 Skrevet 9. august 2011 Kjolen var i god stand, men er usikker på om det ble full pris eller ei.. Den hang ihvertfall ikke på noe tilbudsplass! Har ikke fått sammenlignet pris med andre salonger, da jeg har bare funnet merket en annen plass. Men var 2010mod, kjøpt i aug 2010.
Portvinpiken Skrevet 15. februar 2012 #10 Skrevet 15. februar 2012 (endret) For meg virker det som det kommer an på hvilken type butikk en er i. Noen jeg har vært i har prøvemodeller i butikken og så bestiller de etter mål. Der jeg selv kjøpte kjole var det kun de i butikken de hadde, og det var den jeg fikk med meg hjem. Kjolene var slettes ikke "prøveslitne", og de blir dampet og ordnet før man får de med seg hjem. Ihvertfall der jeg kjøpte. I den butikken hadde de tatt inn x antall kjoler fra ulike Europeiske designere så det er kanskje grunnen. De hadde også kun en kjole i hver størrelse, og ikke alltid engang det. PS ser at tråden er gammel, men tenkte at disse temaene uansett ikke blir utslitte...:-) Endret 15. februar 2012 av Portvinpiken
Samulita Skrevet 15. februar 2012 #11 Skrevet 15. februar 2012 Min kjole ble sydd på mål Jeg kunne komme med forslag til endringer for å gjøre den mer unik, noe jeg satte veldig stor pris på! Anbefales!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå