straamann Skrevet 9. august 2011 #1 Skrevet 9. august 2011 - Psykologer kan gi barna til psykopat-forelder Skrevet av Rune Fardal, som er ganske omdiskutert. Jeg vet ikke hva som driver denne mannen og hva slags praksis han driver, men i utgangspunktet synes jeg han har mange gode poeng i denne artikkelen.
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2011 #2 Skrevet 9. august 2011 - Psykologer kan gi barna til psykopat-forelder Skrevet av Rune Fardal, som er ganske omdiskutert. Jeg vet ikke hva som driver denne mannen og hva slags praksis han driver, men i utgangspunktet synes jeg han har mange gode poeng i denne artikkelen. Hei. Har lest mye av artikkel med vedlegg. Er det ikke kvinners påvirkning der menn utdøver aggresiv oppførsel han vil fram til? Er kvinner mer narsissistiske en menn da de presser mannen til sien grense?
straamann Skrevet 9. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 9. august 2011 Hei. Har lest mye av artikkel med vedlegg. Er det ikke kvinners påvirkning der menn utdøver aggresiv oppførsel han vil fram til? Er kvinner mer narsissistiske en menn da de presser mannen til sien grense? Jeg opplever ikke artikkelen som en forsvarstale av mannen, jeg synes den er er ganske generell. Skjønt, mannen ofte er den som mister omsorgsretten, og dette har forfatteren av artikkelen personlig erfaring med. Men om man ser bort fra slike evt. personlige motiv og fokuserer på saken, så synes jeg poenget med at sakkyndige i rettsalen blir stilt overfor utfordringer de kanskje ikke alltid har kompetanse til å vurdere, er godt.
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2011 #4 Skrevet 9. august 2011 Det er også et poeng det du tar opp da de sakkyndige ikke har noen refferanse på personer som blir presset og så utfører negative irrasjonelle handlinger. Det kommer fram at det finnes lite opplysninger om dette da de ofte lever stilferdig helt til det smeller. Men blir alle også de som ikke har personligshetsforstyrrelser presset lang vil de handle i en slags forsvarshandling. Blir en mobbet psykisk lenge nok og ikke får hjelp kan en utføre negative handlinger selv om en ikke har neon prsonlighetsforstyrrelse. Dette finnes det utallige eksempler på og de fleste kjenner til dette mer eller mindre. En skal derfor være forsiktig med å presse/mobbe noen over tid. Det er ikke alle som sier fra t det er nok, det er ikke alle som gråter. Mange kvinner gråter om de blir psykisk mobbet, det synes når de gråter. Menn gråter i mye mindre grad men utfører agresive handlinger som kan være voldlige i stedet for å gråte. Denne forskjellen gjør at menn blir oppfattet som dens om mishandler (konen) uten at de nødvendigvis er de selv som er opphavet til volden da de selv er blitt utsatt for psykisk vold av andre (som kan være kvinnen i forholdet). Det er i samfunnet mer eller mindre akseptert psykisk vold i mindre grad, noe som er feil. Dette fordi det er abstrakt og vanskelig å få fram. Det brukes å si det er den lure som framdriver den fysiske volden i et forhold der en vil komme ut som en vinner når parforholdet ikke vil opphøre på annen måte. Dette høres grusomt ut og er grusomt. Den som har utøvd volden selv om det er i fortvilelse i stedet for gråt mister ofte omsorg og også foreldreansvar i rettsaker. Fysisk vold er ikke akseptert og kan lett påvises. Men den bakenforliggende psykiske årsaken er uvesentlig når det er utøvd vold. Dette selv om en påviselig har blitt mobbet. Det vil nok ofte få påvirking av straffeutmålingen men ikke skyldsspørsmålet.
straamann Skrevet 9. august 2011 Forfatter #5 Skrevet 9. august 2011 (endret) Sant det du skriver. Men husk at psykisk og fysisk vold fint kan kombineres. Det er ikke slik at en mann som utøver fysisk vold, ikke samtidig kan drive psykisk terror. Det pleier ofte å gå hånd i hånd, men de "smarte" manipulatorene i et forhold uansett kjønn, vil være forsiktig med fysisk vold, da dette lett kan bevise og brukes mot dem. Endret 9. august 2011 av straamann
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå