Gå til innhold

Konfirmasjonsgave til lillebror

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en lillebror som skal konfirmeres nå til høsten. Jeg er bare 18 år selv, med en deltidsjobb ved siden av skolen så det sier seg selv at jeg ikke tjener all verden av penger heller.

Han er veldig fysisk aktiv med fotball nesten hver dag, glad i spill på ps3 ( har COD, Fifa osv) Er vel også glad i klær, men tror ikke jeg vil kjøpe det til konf...

Eller skal jeg rett og slett bare gi penger... ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ha gitt penger til konfirmasjon, da kan han bestemme selv og det er også veldig greit om han sparer til noe større.

Skrevet

Hva skal dine foreldre gi?

Du kunne jo ha snakket med dine foreldre og hørt om de hadde mulighet til å hjelpe deg med gaven. Kanskje dere kan gå sammen om å fikse en tur til deg og lillebror for å se et av hans yndlingslag spille en kamp der du spanderer deler av turen eller selve billetten til kampen (det du har råd til)? :ball:

Jeg tenker bare at nå når dere begge begynner å bli voksne etterhvert og du kanskje flytter ut -så hadde det vært fint med en tur hvor dere bare kunne vært dere to som opplevde noe sammen. :)

Skrevet

Jeg gir aldri penger til mine 3 søsken.. Finner alltid på noe. Gi han en fin lommelerke, et kult belte, et slipsnål eller noe som ikke blir så sabla dyrt. Er tanken som teller. Ellers kan du alltids lage scrapbook eller noe med bilder fra dere er født og oppover.

Skrevet

Da mine søsken konfirmerte seg ga jeg dem en eføy potteplante slik som denne

På hele "ringen" knøyt jeg på 50 lapper og et par 100 lapper på toppen som "blomst". Pengesedlene brettet jeg som små vifter og knøyt med sytråd på midten så de fikk to vinger. Vanskelig å forklare, men her er et bilde av en serviett som er brettet som en slik vifte.

Serviett vifte

Knøyt vel på ca 500 kr i sedler og planten kostet rundt 100 kr med potte. Så skrev jeg et kort ved siden av hvor jeg skrev at de måtte ta godt vare på treet så det ville bære frem flere frukter av samme slag ;) Gaven falt i hvertfall i smak og det er litt mer stas enn å bare gi pengene i en konvolutt.

Skrevet

Jeg stemmer for å gi ham en opplevelse, f.eks billetter til fotballkamp med favorittlaget (der du og han går sammen), 1 eller flere kinoturer (du og ham sammen her også, f.eks skriv et kort med "gavekort på 2 kinoturer med storesøster"). Eller noe liknende som passer hans interesser.

Tviler på at han forventer så mye fra deg siden du er såppas ung, jeg gav ikke gave til min søster da hun komfirmerte seg da jeg var 19, bare slang meg på mamma og pappa sin. Vet ikke hvor nære dere er, men det er sikkert fint med litt "søsken-bonding" over hyggelige opplevelser. Det blir gjerne mindre kvalitetstid med småsøsken når man flytter ut. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...