AnonymBruker Skrevet 9. august 2011 #1 Skrevet 9. august 2011 Heisann! Jeg har lest opp og ned i mente for å finne ut akkurat hva man trenger FØR graviditeten. Er det kun 0,4mg folat? Eller bør man bruke multivitaminer og annet i tillegg? Jeg blir ikke helt klok på det jeg leser... Og disse "Gravid"-pillene- er det kun for når man har BLITT gravid, eller dekker disse det man trenger i prøvetiden også? Er det 1 mnd eller 3 mnd før graviditet man bør bruke folat? Og til slutt: Får man bestilt dette på nettet? Noen gode tips til nettside? Det ble mange spørsmål her, og de har sikkert blitt stillt på forumet X antall ganger. Beklager det, og håper noen snille, kloke prøvere gidder å svare meg likevel!
Gjest Alabama Skrevet 9. august 2011 #2 Skrevet 9. august 2011 (endret) Det holder med folsyre. Man får kjøpt det på apoteket. Man bør begynne med folsyre når man begynner å prøve. Gjerne tre måneder før. Endret 9. august 2011 av Alabama
AnonymBruker Skrevet 12. august 2011 #3 Skrevet 12. august 2011 Takk for svar Noen som vet om jeg får bestilt dette en plass på nettet?
ih84 Skrevet 13. august 2011 #4 Skrevet 13. august 2011 Veldig lurt med tran også! Man tror at fosterets hjerte og karsystem påvirkes av mors kosthold under svangerskapet og tran er bra for dette!
La Luna Skrevet 13. august 2011 #5 Skrevet 13. august 2011 Vil si det spørs på hvor flink du er til å få i deg nok vitaminer og omega 3 gjennom kostholdet. Får du i deg nok av det, er det ingen grunn til å ta annet enn folat. Hvis ikke så kan det være greit å ta tilskudd. Du behøver ikke å ta disse kjempedyre gravidepakkene der alt er pakket i engangsdoser.....holder med multivitaminer, omega 3 og folat. Begynn å ta folat når du begynner prøvinga.
Athene Skrevet 13. august 2011 #6 Skrevet 13. august 2011 I utgangspunkt er det kun folat du bør ta, dette bør påbegynnes tre måneder før man blir gravid. Omega3, Evit, Bvit, og enkelte andre tilskudd er også anbefalt, men ikke nødvendig dersom kostholdet er godt. Det aller beste både for deg og barnet er å tilpasse kosten slik at du får i deg det du trenger på den måten. Spis mye fisk, og frukt og grønt. Kroppen klarer ikke alltid å utnytte tilskudd i pilleform godt, derfor mye bedre å få i seg det man behøver gjennom kosten. Jeg velger å kun ta folat da kostholdet mitt forøvrig dekker alle andre behov.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå