Gjest pauline Skrevet 24. november 2003 #1 Skrevet 24. november 2003 jeg vil gjerne bake en god kake som ikke nødvendigvis er proppet med sukker og fett...noen tips?
Gjest Anonymous Skrevet 24. november 2003 #2 Skrevet 24. november 2003 Jeg bruker ofte Fedon Lindberg`s mandelkake - kjøper ferdig blanding i en eske og lager den selv. Synes den smaker kjempegodt.
Thomasine Skrevet 24. november 2003 #3 Skrevet 24. november 2003 http://www.tine.no/oppskrift/15560/ Dette er oppskriften på en KJEMPEGOD sjokoladekake for smale dager!!! Barna liker denne kjempegodt også, og det er ikke nødvendig med krem eller noe "attåt". Den er saftig og god!!! ...nammmm.... :D Forresten er det flere oppskrifter på lettere varianter her, bare å lete seg fram!!! :D
nessi Skrevet 24. november 2003 #4 Skrevet 24. november 2003 Jeg baker boller hvor jeg bruker Cottage Cheese istedenfor smør. De blir kjempe gode.
Gjest Lady-M Skrevet 24. november 2003 #5 Skrevet 24. november 2003 Jeg baker boller hvor jeg bruker Cottage Cheese istedenfor smør. De blir kjempe gode. Sikkert en ide om en vil kutte ut fett. Men det er ikke det som er mest usunt/fetende i boller, det er hvetemel og sukker.
Gjest Poirot Skrevet 24. november 2003 #6 Skrevet 24. november 2003 Kake og sunn i samme setning? *skjønner ikke hva dere snakker om*
nessi Skrevet 24. november 2003 #7 Skrevet 24. november 2003 Sikkert en ide om en vil kutte ut fett. Men det er ikke det som er mest usunt/fetende i boller, det er hvetemel og sukker. Ofte så bytter jeg ut sukkeret (iallefall en del) med søtningsmiddel.
-Fisken- Skrevet 24. november 2003 #8 Skrevet 24. november 2003 Disse her er ikke så ille når det gjelder fett: KAKEMENN 80-100 g smør 3 1/2 dl sukker 1 ts hornsalt 2 1/2 dl melk 12 dl hvetemel Smelt og avkjøl smøret. Bland alt det tørre. Rør inn smør og melk, arbeid hurtig sammen. Legg plast over og legg kjølig 1-2 timer. Elt sammen og kjevl til 3-4 mm tykkelse. Stikk ut KAKEMENN! (bruk fantasien og lag artige figurer..) Legg på en plate dekket med bakepapir. Kakene stekes på 200 grader i 7-10 min. (jeg steker de ikke lenger enn 7 min, jo kortere tid jo "seigere" resultat) De skal være hvite og porøse når de er ferdige. Avkjøles på rist.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå