AnonymBruker Skrevet 9. august 2011 #1 Skrevet 9. august 2011 Vi gifter oss uten noe særlig ståhei, bare en koselig markering for oss selv og forlovere. Men hvordan spre nyheten om at vi er gift? Sikkert en del som reagerer + at det blir litt dumt å ikke si noe, men samtidig høres et jo ut som gavefisking hvis vi annonserer det for heftig. (Nær familie som foreldre og søsken er selvsagt allerede informert og har forståelse for vårt valg). Vet at annonse i avisa er en grei mulighet, men vi har familie, venner og bekjente spredd rundt omkring, så det er ikke særlig "effektivt".
AnonymBruker Skrevet 9. august 2011 #2 Skrevet 9. august 2011 Endre statusen på facebook? :gjeiper: 4
Gjest gurimalla Skrevet 9. august 2011 #3 Skrevet 9. august 2011 Jeg har ved flere anledninger fått sms etter at venner har giftet seg. Synes det er veldig hyggelig
AnonymBruker Skrevet 10. august 2011 #4 Skrevet 10. august 2011 Et vennepar sendte ut et bilde fra vielsen på mail til venner og bekjente. Teksten de sendte med var noe sånt som: "Se hva vi gjorde sist fredag " 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2011 #5 Skrevet 12. august 2011 TS her: Takk for gode innspill, blir nok en mms eller mail med bilde til de nære. I tillegg har mamma fått lov å sette det inn i avisa der jeg kommer fra på dagen. Og så kan det jo hende man etterhvert endrer status på facebook (men kjekt med noe litt mer personlig til de som står en nær).
AnonymBruker Skrevet 24. august 2011 #6 Skrevet 24. august 2011 Vi hadde bare forloverne tilstede, men hadde informert familien på forhånd. Jeg skrev en statusoppdatering på Facebook et par dager i forveien som indikerte at noe var i gjære, noen spurte hva som kom til å skje uten at jeg svarte dem selvsagt, og så postet jeg masse bilder etterpå. De fleste syntes det var helt flott - unntatt tanten min som ikke er på Facebook Til andre familiemedlemmer som ikke er på Facebook sendte jeg en epost med link til bildene.
Golde Skrevet 25. august 2011 #7 Skrevet 25. august 2011 Jeg synes ikke du skal være redd for at det høres ut som gavefisking når dere annonserer det. Selv ville jeg aldri ha tenkt noe slikt om jeg hadde fått høre at noen hadde/skulle gifte seg. Derimot ville jeg satt pris på å få høre dette på en "ordentlig" måte, ikke bare ved en ny status på Facebook, f.eks. Jeg kan faktisk ikke komme på noen måter å annonsere det på, som jeg ville synes er "for heftig", som du sier.
Brukernavn Skrevet 25. august 2011 #8 Skrevet 25. august 2011 Jeg synes ikke du skal være redd for at det høres ut som gavefisking når dere annonserer det. Selv ville jeg aldri ha tenkt noe slikt om jeg hadde fått høre at noen hadde/skulle gifte seg. Mens jeg alltid ville tenkt sånn om det hadde blitt annonsert på noe vis. Godt vi er forskjellige
Tillie Skrevet 28. august 2011 #9 Skrevet 28. august 2011 Da vi vurderte å stikke til utlandet for å gifte oss, var tanken å sende postkort fra bryllupsreisen. En venninne av meg informerte nærmeste venner og familie, slik at vi fikk anledning til å holde "utdrikningslag" (koselig middag hjemme med champagne og litt gaver). Det var utrolig hyggelig, og førte nok også til at vi som venner følte oss inkludert. Hos min familie er det familiesammenkomster HELE tiden, så da hadde det ikke vært verre enn å annonsere det i en sånn sammenheng på forhånd (eller i ettertid).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå