Gå til innhold

Interiørhjelp

Anbefalte innlegg

Gjest HunterLady
Skrevet

Vi har nylig flyttet inn i ny leilighet, og jeg vil gjøre det fint med gardiner, duker, lysestaker, lys og litt dill og dall.

Har tenkt på farger som hvit, sølv og limegrønt eller turkist som bryter litt (egentlig rosa, men da sa samboer nei. Merkelig!).

Jeg vil gjerne høre om noen som har tips til innredning, evt hvordan dere selv har det eller hvordan dere ønsker å ha det.

Jeg er ikke interessert i utrolig mye ting og "rot", sånn type Shabby chic, men heller litt mer minimalisme.

Og sist, men ikke minst, hvor kjøper dere ting og tang fra? Finnes det noen gode nettbutikker? Jeg har leta litt, men finner ikke noe spesielt bra, og jeg er ikke på utkikk etter steder som selger en pute for 500 kr. Litt dyrt er greit, men helst ikke så veldig dyrt at man blir blakk av å kjøpe en duk.

Tips og råd tas imot med stor takk! :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har helt lyse vegger som har littegranne gult i seg. Har turkise gardiner og detaljer. Ikke knallfarger, men mer dempet. Er utrolig fint og ikke minst en behagelig og rolig farge. Har sølv i tillegg.

Jeg velger å kjøpe i butikk for jeg vil gjerne se fargen. Jeg har kun valgt å ta turkisfargen i gardiner (et par steder turkis med brunt i seg), puter, løper/duk og lysestaker til telys. Har blandet inn litt koboltblått så det ikke blir helt ensfarget. Personlig så ønsker jeg ikke en komplimentærfarge akkurat nå for jeg trenger roen i stua.

Det jeg gjør er at jeg har bestemt meg for farge og så sveiper jeg med gjevne mellomrom innom ulike interiørforretninger. Med fargen(e) i hodet så finner jeg litt her og der, men det tar tid. Du må gjerne bryte fargen med komplimentærfargen for å skape litt liv. Er ikke så mye som skal til.

Skrevet

HM home har jo mye stilig syns jeg. Ellos også :) Ikke er det alt for dyrt heller!

Ellers hørtes jo hvitt, sølv og limegrønt + turkist veldig fint ut :) det fine med å velge en farge som man bryter litt med, er jo at man kan skifte den ut med en annen så fort man blir lei.

Gjest HunterLady
Skrevet

HM home har jo mye stilig syns jeg. Ellos også :) Ikke er det alt for dyrt heller!

Ellers hørtes jo hvitt, sølv og limegrønt + turkist veldig fint ut :) det fine med å velge en farge som man bryter litt med, er jo at man kan skifte den ut med en annen så fort man blir lei.

Hvitt og sølv er genialt ja, så det holder jeg meg til! Synes det er fantastisk stilrent og pent.

Var å så på HM home isted, mye stilig og moderne. Men skal ta en titt på Ellos. Hadde helt glemt de.. :gjeiper:

Jepp, knallfargene skal skiftes med årstidene tenkte jeg. :)

Skrevet

Hvilke farger (og stil) har dere på vegger, gulv, listverk, dører og møbler?

Vi har det ganske stramt og minimalistisk hjemme hos oss, men har en del treverk og varme toner i tillegg til det enkle og hvite/sorte, så det ser lunt og litt mer bebodd ut enn ren minimalisme. Liker fargeglade detaljer som er enkle å bytte ut etter årstid/humør! Handler en del på Ikea, Princess, Black Design Shop, Black&White, Kid, H&M Home, Søstrene Grene, Kremmerhuset osv. :)

Skrevet

Hei!

Det er vanskelig å begynne helt fra scratch, spesielt i en nøytral leilighet med hvite vegger. Stilen vi har valgt er ganske minimalistisk, med sorte og hvite grunnfarger, også fresher vi opp med én eller to farger.

Vi har f.eks. sort sofa, hvitt bord, sort og hvitt spisemøblement, også har jeg beige gardiner med litt mønster på som gjør det hele litt mer lunt, så bruker jeg lilla som detaljefarge for å freshe opp. F.eks. lilla duk, lys, puter osv.Det som er så fint med sort og hvitt pluss en farge som liver opp er at det er lett å bytte ut om man blir lei. Da kan du bare kjøpe nye duker, putetrekk og lys i en annen farge, så har du en helt annen stil:)

Jeg er veldig glad i kremmerhuset, ellers har nille også mye fint!

Gjest HunterLady
Skrevet

Listene er hvite, veggene er hvite og hele leiligheta er generelt veldig lys. HELDIGVIS.

Nå har jeg bestilt gardiner som er hvite (heisgardiner) med litt diskret sort mønster. De er mest hvit, bare littegranne svart dekor på.

Ellers har vi svart skinnsofa og persienner i sølv/grå. Kjøkkenbordet er av frostet glass og kjøkkenstolene er svarte. Har noen hyller i stua som er mørke. Kjøkkeninnredningen er også hvit.

På badet er det hvitt og fint, og der blir fargene turkis (håndkler, vaskekluter, såpe, tannglass osv).

Er ganske sikker på at jeg går for hvit duk og hvite silkeputer. Også skal jeg bestille et mørkebrunt pelspledd å henge over sofaen som vil matche hyllene. Sølvlysestaker og slikt har jeg også, så det blir litt av det. Men blir å satse på å freshe opp med turkist eller limegrønt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...