Gå til innhold

Male gammelt tregulv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat pusset opp kjellerstua, bare listverk i taket og trappa igjen. I trappa blir det lagt belegg har jeg bestemt meg for... MEN så var det gulvet da... Det er et gammelt tregulv som er stygt, hakkete og "levende".. Det er kaldt også men har tenkt å ha teppe på om da jeg ikke går for gulvbelegg da, men kan ikke feste dette siden det er "levende"..

Men tenkte på å kanskje male det... hvordan går man frem ev da? Fargevalg?

Veggene er lyse, en "mørk" vegg, fargen heter krydder mener jeg. Sorte gardiner (ja det er tvstua til sønnen).

Andre forslag til trapp og gulv? Tenker økonomisk, derfor male gulv.. Sånn belegg er kostbart..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vinylbelegg med tekstilbakside kan legges "flytende" på tregulv, det vil isolere også.

Alternativet er å male og da vasker du nøye med gulvrens/ trerens, sliper lett over, avstøver og maler minst 3 strøk med gulvmaling.

Farger hjelper de deg med i fargehandelen :jepp:

• Liker 1
Skrevet

Takk til dere begge... Da skal jeg finne vinylgulv som jeg kan legge flytende oppå.... Det er jo lettest og varmer litt.... SKal også ha vinylteppe i trappa så kan jo finne det samme.. men hva skal jeg ha på kanten av trappa på trinnet ??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...