Focklop Skrevet 9. august 2011 #1 Del Skrevet 9. august 2011 Jeg er 17 år og leter etter deltidsjobb, og vil gjerne jobbe på en kles- eller skobutikk. Jeg har spurt på BikBok, og der var det visst 18-års aldersgrense, samme med Bianco. Hvis det er en plass hvor jeg virkelig har lyst til å jobbe, så er det på Carlings! Er det noen som vet om man må være 18 for å jobbe der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2011 #2 Del Skrevet 9. august 2011 Butikkene har 18-årsgrense fordi du må være 18 år for å håndtere penger/kasse. Da er du personlig ansvarlig dersom det forsvinner penger, mens det er foreldrene dine som er ansvarlig dersom du er under 18. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2011 #3 Del Skrevet 9. august 2011 wut? Jeg vet om noen jenter som er under 18 som jobber på bikbok o.O samme med en kiosk der de selger tobakk og lol.... det varierer vel fra butikk til butikk kanskje? Skader ikke å sende en søknad ihvertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 9. august 2011 #4 Del Skrevet 9. august 2011 wut? Jeg vet om noen jenter som er under 18 som jobber på bikbok o.O samme med en kiosk der de selger tobakk og lol.... det varierer vel fra butikk til butikk kanskje? Skader ikke å sende en søknad ihvertfall! Du må være 18 for å selge tobakk og alkohol! Hårreisende om det ikke er noen andre ansatte der over 18 om personen i kassa er under. Der jeg jobbet før var det en gutt på 16/17 i kassa, og jeg måtte alltid fysisk slå inn og håndtere slike varer. Du må være over 18 for å ha med tobakk og alkohol å gjøre, en ikke andre varer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 9. august 2011 #5 Del Skrevet 9. august 2011 Dette tror jeg butikken avgjør litt selv. Jeg har stengt og tatt oppgjør i butikk før jeg ble 18, men jeg vet om butikker som ikke ansetter folk under 20, fordi de har dårlige erfaringer med uansvarlig ungdom. På tobakk og alkohol er det selvsagt andre regler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cellar Skrevet 10. august 2011 #6 Del Skrevet 10. august 2011 I butikker hvor det selges alkohol og tobakk ser man sjelden noen under 18 bak kassa, for man må være over 18 for å få selge dette. I klesbutikker kan de ha slike regler innad i kjeden/butikken, men bortsett fra det er ingenting i veien for at noen under 18 kan jobbe der. Det enkleste er nok å gå inn å spørre, og ta med søknad samtidig om svaret er positivt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Focklop Skrevet 10. august 2011 Forfatter #7 Del Skrevet 10. august 2011 Tusen takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå