Gå til innhold

Hjelp, han er altfor sikker på oss...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har chattet med en mann på nett en stund nå. Vi har sett hverandre på kamera mange ganger, og over flere timer om gangen. Vi snakker om alt og ingenting, og vi føler begge en helt utrolig intens kjemi. Pga at vi bor langt fra hverandre, har vi ikke truffet hverandre enda, men om et par uker skal vi treffe hverandre for første gang.

Jeg prøver å ikke snakke for mye om hva som kommer til å skje videre, men at vi får ta ting som det kommer. Han derimot snakker veldig mye om hvordan det kommer til å bli. Han er helt sikker på at han kommer til å forelske seg i meg (det virker som om han tror han allerede er det..), og har sagt at hvis jeg forelsker meg i ham så kommer han aldri noen sinne til å forlate meg. Han er veldig opptatt av at jeg ikke er med andre, og sier han ikke har følt det slik som nå før. Jeg er utrolig betatt av ham på alle måter, og jeg tenker veldig mye på ham. MEN det er veldig skummelt å snakke så mye om slike ting når vi ikke har sett hverandre en gang enda! Jeg er livredd for at det ikke skal klaffe. Han er HELT sikker på at det kommer til å gjøre det, og jeg tror jo helt seriøst selv at det kommer til å gjøre det, men det er jo noe man ikke kan vite 100% sikkert!

Nå er jeg ganske redd for dette møtet.. han har jo så store forventninger, og jeg er rett og slett dødsredd for at jeg ikke kommer til å leve opp til disse. Noen som har noen råd? Er det fare på ferde når en mann "forelsker seg" før han har truffet deg irl? Burde noen varsellamper lyse? Sukk... jeg er redd for å treffe ham samtidig som jeg føler at denne kjemien vi har er helt utrolig.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde blinket ett par varsellamper hos meg ihvertfall. Men det kan jo hende han bare er veldig forelsket også?

Det er godt mulig å forelske seg før man har truffet personen, varsellampene blinker mer over at han er såpass oppspilt, og ikke ser ut til å ta signalene om at du prøver å dempe forventningene.

Du kan prøve å si rett ut at du føler deg ukomfortabel med ett slikt forventningspress, og at du er redd hele møtet vil bli ødelagt fordi du vil føle ett slikt press på deg, se om det hjelper?

AnonymBruker
Skrevet

Begynner navnet hans på S?

Skrevet

Hos meg hadde varsellampene blinket vilt. Han virker alt for intens, dere har jo ikke engang møtt hverandre.

Ser for meg at han er en fyr som "klikker" hvis han blir avvist.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde blinket ett par varsellamper hos meg ihvertfall. Men det kan jo hende han bare er veldig forelsket også?

Det er godt mulig å forelske seg før man har truffet personen, varsellampene blinker mer over at han er såpass oppspilt, og ikke ser ut til å ta signalene om at du prøver å dempe forventningene.

Du kan prøve å si rett ut at du føler deg ukomfortabel med ett slikt forventningspress, og at du er redd hele møtet vil bli ødelagt fordi du vil føle ett slikt press på deg, se om det hjelper?

Ja, jeg har på en måte sagt det.. Men jeg gleder meg jo veldig til å treffe ham, er bare litt redd for å skuffe ham. Da jeg fortalte ham dette igår spurte han om jeg trodde det ville bli veldig annerledes irl.. Jeg skrev at jeg TRODDE ikke det, men at en aldri kan vite slike ting! (Og jeg har aldri truffet en fra nettet før, så jeg har ingen idé om hvordan det vil bli.) Han skrev at han synes det vil bli annerledes, for da vil han ha muligheten til å klemme meg, kysse meg osv.. Men han tenker ikke på at det er noen mulighet for at vi ikke klaffer sammen, det er han så og si helt sikker på.

Begynner navnet hans på S?

Faktisk så gjør det det! Men tror ikke det kan være samme mann. Han bor på en plass som begynner på M.. hørtes det kjent ut? ;)

Hos meg hadde varsellampene blinket vilt. Han virker alt for intens, dere har jo ikke engang møtt hverandre.

Ser for meg at han er en fyr som "klikker" hvis han blir avvist.

Hm.. Ja, eller så blir han hvertfall ganske såra tror jeg. Har jo ikke lyst å avvise ham heller, men hvem vet om jeg kommer til å føle samme interesse når jeg ser ham i virkeligheten!? Dessuten, bare dette forventningspresset føler jeg kan ødelegge litt. Men jeg kjenner jo på meg selv at jeg blir betatt av at han er så betatt også, om det gir mening. ;)

TS

Skrevet (endret)

Jeg synes du skal møte hans betatthet men en sunn skepsis og en viss avstand (uten å bli uhøflig selvsagt).

Jeg ville også tatt opp at hans skråsikkerhet på at der er "dere to" gjør deg urolig. Reagerer han med sårhet/sinne så ville jeg brutt kontakten tvert.

Endret av Pria
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg har på en måte sagt det.. Men jeg gleder meg jo veldig til å treffe ham, er bare litt redd for å skuffe ham. Da jeg fortalte ham dette igår spurte han om jeg trodde det ville bli veldig annerledes irl.. Jeg skrev at jeg TRODDE ikke det, men at en aldri kan vite slike ting! (Og jeg har aldri truffet en fra nettet før, så jeg har ingen idé om hvordan det vil bli.) Han skrev at han synes det vil bli annerledes, for da vil han ha muligheten til å klemme meg, kysse meg osv.. Men han tenker ikke på at det er noen mulighet for at vi ikke klaffer sammen, det er han så og si helt sikker på.

Der hadde jeg STEILET! Det der tyder på at han har litt problemer med å respektere andres intimsoner.

Skal dere møtes på offentlig sted eller er den ene bedt hjem til den andre?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du skal møte hans betatthet men en sunn skepsis og en viss avstand (uten å bli uhøflig selvsagt).

Jeg ville også tatt opp at hans skråsikkerhet på at der er "dere to" gjør deg urolig. Reagerer han med sårhet/sinne så ville jeg brutt kontakten tvert.

Ja, altså jeg har jo på en måte sagt fra om at jeg vil ta en dag om gangen, og han viser respekt for det.. men allikevel snakker han mye om følelser og hvordan han da føler det. Men sier seg alltid enig i at vi må ta det når den tid kommer.

Der hadde jeg STEILET! Det der tyder på at han har litt problemer med å respektere andres intimsoner.

Skal dere møtes på offentlig sted eller er den ene bedt hjem til den andre?

Offentlig sted. Vi snakket om det igår. Han lurte på hvordan jeg så for meg første møtet. Jeg ga han to alternativer på plasser vi kunne treffes. Da fikk jeg til svar at det kanskje var lurt å treffes på en offentlig plass siden jeg foreslo disse to stedene. Da svarte jeg at ja, det ville jeg. Han respekterte det. Altså, han går med på hva som helst jeg sier. Hadde jeg sagt vi burde treffes hjemme hos en av oss hadde han helt sikkert gått med på dette også. Han sier han ville dratt til andre siden av verden for meg om det var det som måttes til... Blir litt nervøs selvfølgelig, samtidig som jeg liker at han er så betatt. Litt rar situasjon. Og siden det fremdeles er en liten stund til vi får sett hverandre, så blir det bare mer og mer snakk om dette. Vi ser hverandre i flere timer om dagen, hver dag, fordi vi har lyst. Men skulle ønske det kunne gå an å se hverandre ikveld, og ikke om noen uker.. Det gjør ventetida mer uutholdelig.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Hvor langt unna hverandre bor dere egentlig? Hvordan blir møtet arrangert?

Godt å se det blir offentlig sted, men altså, kommer han til byen din og skal bo noen dager på hotell eller...?

Spør litt, for hadde ei venninne som møtte en nettfyr som var betatt av seg. Han bodde i nordnorge, så når han først skulle treffe henne ble det til at han sov hos henne noen dager...

Ihvertfall så endte vi alle opp hos en felles kompis (der jeg møtte denne fyren) og venninna mi kunne ikke gå på do engang uten at han reiste seg opp og ville være med henne. Heldigvis for henne er hun ganske robust av seg så det ble ikke noen skrekkscenarioer, men jeg undrer på om ikke han fikk seg en real knekk når hun viste frem sin mindre flatterende side.

AnonymBruker
Skrevet

Anyway, han minner om en stalker jeg kjenner, heter han Stian, ligg unna.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor langt unna hverandre bor dere egentlig? Hvordan blir møtet arrangert?

Godt å se det blir offentlig sted, men altså, kommer han til byen din og skal bo noen dager på hotell eller...?

Spør litt, for hadde ei venninne som møtte en nettfyr som var betatt av seg. Han bodde i nordnorge, så når han først skulle treffe henne ble det til at han sov hos henne noen dager...

Ihvertfall så endte vi alle opp hos en felles kompis (der jeg møtte denne fyren) og venninna mi kunne ikke gå på do engang uten at han reiste seg opp og ville være med henne. Heldigvis for henne er hun ganske robust av seg så det ble ikke noen skrekkscenarioer, men jeg undrer på om ikke han fikk seg en real knekk når hun viste frem sin mindre flatterende side.

Jeg bor i utlandet nå, og han bor i hjembyen min. Jeg flytter hjem om 3 år (kanskje tidligere). Jeg har sagt til han at jeg tror et avstandsforhold er noe jeg egentlig ikke interessert i, men at om vi liker å være med hverandre så kan vi fortsette og prates og sees mer. Det er som om han tror at den uken jeg skal være hjemme, så kommer vi til å bli et kjærestepar.. Han har slettet seg fra date-siden. Han virker forelska om jeg kan si det ærlig. Men det går jo ikke an å forelske seg over en skjerm? Eller gjør det det?

Jeg er jo redd for dette at han kun har sett mine "flatterende sider".. han har ikke sett meg spise, sitte å slappe av i sofaen, pusse tennene, ja, alt man ikke gjør foran dataskjermen! Uff.. jeg har et litt for stort forventningspress på meg. Er livredd.

Anyway, han minner om en stalker jeg kjenner, heter han Stian, ligg unna.

Nei, han heter ikke det;) Han har en god profil og kan tenke meg jenter har tatt kontakt med ham. Allikevel har han bare vært ute med éi før meg. Han sier han aldri har følt det slik som han føler det nå.. Og jeg tror faktisk på ham. Kanskje litt dumt;) Men jeg føler også en utrolig sterk kjemi mellom oss.. Hm. Lurer på hvordan dette skal gå.

TS

Skrevet

Jeg bor i utlandet nå, og han bor i hjembyen min. Jeg flytter hjem om 3 år (kanskje tidligere). Jeg har sagt til han at jeg tror et avstandsforhold er noe jeg egentlig ikke interessert i, men at om vi liker å være med hverandre så kan vi fortsette og prates og sees mer. Det er som om han tror at den uken jeg skal være hjemme, så kommer vi til å bli et kjærestepar.. Han har slettet seg fra date-siden. Han virker forelska om jeg kan si det ærlig. Men det går jo ikke an å forelske seg over en skjerm? Eller gjør det det?

Jeg er jo redd for dette at han kun har sett mine "flatterende sider".. han har ikke sett meg spise, sitte å slappe av i sofaen, pusse tennene, ja, alt man ikke gjør foran dataskjermen! Uff.. jeg har et litt for stort forventningspress på meg. Er livredd.

Aha, da skjønner jeg.

Jo det kan gå an å forelske seg gjennom en skjerm, vet det har skjedd med flere jeg kjenner. Men alle har vært obs på at det KAN være annerledes IRL, heldigvis har det ikke vært det for de fleste.

Men det som uroer meg litt her er at han virker så skråsikker på at alt skal være det samme IRL, at han kanskje ikke har en viss form for fornuft/sperrer på det området?

Hehe med mindre du slafser som en gris så tror jeg han skal overlveve det der ;)

Når jeg nevnte min vennines mindre flatterende sider mente jeg at hun er ett uvær når hun klikker. Hun hadde skjelt han ut etter noter, bedt han å skaffe seg ett liv og sagt masse rart om at det ikke burde være fysisk mulig å være så patetisk som denne mannen var...

Da hadde han jo som nevnt hengt på henne som en siamesisk tvilling en godt stund uten å ta til seg mer og mer direkte oppfordringer om å la henne være litt ifred.

Skrevet

Du får ta det opp med han skikkelig. Diskutere det i detalj.

Det er smart å redusere forventningene mest mulig. Til begge.

Skrevet

Skjønner du blir mer eller mindre skremt..

Jeg og min kjæreste møtte på nettet, og han var også skråsikker helt fra før vi hadde møttes..

For min del følte jeg at det var han som kom til å bli skuffet om ting ikke var som han trodde, så jeg personlig tok det helt chilled.

I tiden etter vi møttes, til vi ble sammen og helt til nå, har han hele tiden vært like sikker på oss.

Og ja jeg bekymrer meg litt for akkurat dette.

Han sier han vil ha meg resten av livet, gifte seg med meg, få barn og alt dette.

Føler det kommer for raskt, selv om vi nå har vært sammen i 1,5år.

Tenker også mange gang som andre som har svar i denne tråden.

Hva vil skje om jeg velger å ikke være med han mer? Vil han klikke helt... :S

Når vi har våre ned turer, blir han som ofte VELDIG mye av seg selv. Og hver gutt som ser på meg er en STOR trussel.

Så sjalusi greier er ofte et tema vi krangler/diskuterer mye om, dessverre..

Nå er jo sikkert ikke du i en posisjon at du planlegger å være sammen med han du skal møte, men er ting å tenke på med slike personligheter.

Er man intens før man i det hele tatt har møttes, så kan man forvente å bli sammen med en ekstremt intens person også.

• Liker 1
Skrevet

Jeg og min kjæreste møtte på nettet, og han var også skråsikker helt fra før vi hadde møttes..

For min del følte jeg at det var han som kom til å bli skuffet om ting ikke var som han trodde, så jeg personlig tok det helt chilled.

I tiden etter vi møttes, til vi ble sammen og helt til nå, har han hele tiden vært like sikker på oss.

Han sier han vil ha meg resten av livet, gifte seg med meg, få barn og alt dette.

Når vi har våre ned turer, blir han som ofte VELDIG mye av seg selv. Og hver gutt som ser på meg er en STOR trussel.

Nå er jo sikkert ikke du i en posisjon at du planlegger å være sammen med han du skal møte, men er ting å tenke på med slike personligheter.

Er man intens før man i det hele tatt har møttes, så kan man forvente å bli sammen med en ekstremt intens person også.

Jeg oppfatter deg som at du fortsatt ikke har peiling på hva du vil.

Ikke noen morsom situasjon for ham som er sikker på hva han vil.

Derfor er det en stor fordel om du bestemmer deg snart, istedet for å bare la tiden gå. Det blir ikke noe bedre av det i lengden.

Skrevet

Jeg prøver å ikke snakke for mye om hva som kommer til å skje videre, men at vi får ta ting som det kommer. Han derimot snakker veldig mye om hvordan det kommer til å bli. Han er helt sikker på at han kommer til å forelske seg i meg (det virker som om han tror han allerede er det..), og har sagt at hvis jeg forelsker meg i ham så kommer han aldri noen sinne til å forlate meg. Han er veldig opptatt av at jeg ikke er med andre, og sier han ikke har følt det slik som nå før. Jeg er utrolig betatt av ham på alle måter, og jeg tenker veldig mye på ham. MEN det er veldig skummelt å snakke så mye om slike ting når vi ikke har sett hverandre en gang enda! Jeg er livredd for at det ikke skal klaffe. Han er HELT sikker på at det kommer til å gjøre det, og jeg tror jo helt seriøst selv at det kommer til å gjøre det, men det er jo noe man ikke kan vite 100% sikkert!

Der begynte varsellampene mine å blinke -her lukter det sykelig sjalusi og mann med kontrollbehov. "Jeg kommer alltid til å forlate deg" høres mer ut som trussel enn romantikk i mine ører...

• Liker 1
Skrevet

Der begynte varsellampene mine å blinke -her lukter det sykelig sjalusi og mann med kontrollbehov. "Jeg kommer alltid til å forlate deg" høres mer ut som trussel enn romantikk i mine ører...

Liten skriveleif der tenker jeg; fordi at "Jeg kommer alltid til å forlate deg" bør jo oppfattes som en trussel ;):ler:

Men alvorlig talt så betyr jo bare en uttalelse som "jeg skal aldri forlate deg" at man ikke tenker å svikte vedkommende.

At det i praksis bare er tomt romantisk pissprat er jo en helt annen sak :smoke:

Skrevet

Aha, da skjønner jeg.

Jo det kan gå an å forelske seg gjennom en skjerm, vet det har skjedd med flere jeg kjenner. Men alle har vært obs på at det KAN være annerledes IRL, heldigvis har det ikke vært det for de fleste.

Men det som uroer meg litt her er at han virker så skråsikker på at alt skal være det samme IRL, at han kanskje ikke har en viss form for fornuft/sperrer på det området?

Ok, så det er mulig altså? Hehe. Godt å høre.. Men ja, det er det jo som uroer meg også; at han er så skråsikker.

Du får ta det opp med han skikkelig. Diskutere det i detalj.

Det er smart å redusere forventningene mest mulig. Til begge.

Ja, vi får prøve på det. Tror allikevel hans forventninger ikke kommer til å roes uansett hva jeg sier til ham...

Jo, jeg er ganske sikker på at han er en intens person! Og sjalu er han også, det merker jeg! Han spør f.eks. om hva jeg kommer til å gjøre om jeg ser en veldig kjekk mann nå disse ukene før vi treffes. Han sier han ikke klarer å tenke på andre jenter enn meg, og for han er det helt umulig å skulle gjøre noe med noen andre før han har truffet meg osv.. Som om vi allerede er sammen.. :/ Han spør også om jeg ble sjekket opp etter å ha vært på treningsstudio f.eks. Eller da jeg her om dagen hadde på meg et skjørt, så sa han at mitt barns far (som hadde vært og hentet barnet vårt hjem til seg samme dagen) sikkert hadde husket tilbake på mye når han så meg i det skjørtet... Sånne småting som lyser sjalusi - men som han ikke gjør noe med, han er bare nysgjerrig, blir ikke sur e.l. Men ser for meg at i et forhold ville han nok vært ganske kontrollerende. Men så er det nå en gang slik at det er slike folk jeg faller for. Jeg liker at han er slik. Jada. Jeg er fornuftig. :/

Det var faktisk ganske romantisk da han sa det;) Men er ganske sikker på at han har problemer med sjalusi. Søtt i begynnelsen, VELDIG slitsomt i lengden. Av en eller annen grunn går jeg tilbake til det samme hver ENESTE gang jeg blir singel. Det er uansett en annen tråd. :/ Det jeg vet, er at jeg elsker å ha denne følelsen og spenningen i meg.. og vil ikke kutte kontakten med ham. Men jeg burde kanskje dempe ham litt. Tror han føler det litt som en jakt dette også. Han er mye mer frempå enn meg, og jeg svarer litt unnvikende av og til. Tror kanskje han synes det er spennende, jeg vet ikke.

Liten skriveleif der tenker jeg; fordi at "Jeg kommer alltid til å forlate deg" bør jo oppfattes som en trussel ;):ler:

Men alvorlig talt så betyr jo bare en uttalelse som "jeg skal aldri forlate deg" at man ikke tenker å svikte vedkommende.

At det i praksis bare er tomt romantisk pissprat er jo en helt annen sak :smoke:

Hehe. Pissprat? Mulig det! Romantisk? Åh, jaa ;) Selv om også kanskje litt creepy siden vi ikke har møtt hverandre. Ser for meg at andre ville ha løpt av sted om noen sa noe slik til dem..

TS

Skrevet

Han spør også om jeg ble sjekket opp etter å ha vært på treningsstudio f.eks. Eller da jeg her om dagen hadde på meg et skjørt, så sa han at mitt barns far (som hadde vært og hentet barnet vårt hjem til seg samme dagen) sikkert hadde husket tilbake på mye når han så meg i det skjørtet... Sånne småting som lyser sjalusi - men som han ikke gjør noe med, han er bare nysgjerrig, blir ikke sur e.l. Men ser for meg at i et forhold ville han nok vært ganske kontrollerende. Men så er det nå en gang slik at det er slike folk jeg faller for. Jeg liker at han er slik. Jada. Jeg er fornuftig. :/

Du må bare sørge for å finne ut at fyren ikke er voldelig.

Før det er for sent.

Skrevet

Jeg oppfatter deg som at du fortsatt ikke har peiling på hva du vil.

Ikke noen morsom situasjon for ham som er sikker på hva han vil.

Derfor er det en stor fordel om du bestemmer deg snart, istedet for å bare la tiden gå. Det blir ikke noe bedre av det i lengden.

Det er forskjell på å ikke vite hva man vil, og det å stresse seg inni greier man ikke helt er klar for..

De fleste når de blir sammen lever jo på forelskelsen i begynnelsen, og da begynne å tenke på familie og giftemål blir vel en del tidlig etter 1-2 år..!

For all del, er jo noen som hiver seg inni sånt med en gang. Men for min del vil jeg oppleve personen jeg er sammen med først, før jeg hiver meg inni greier jeg ikke personlig er klar for...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...