Gjest Tex Skrevet 24. november 2003 #21 Del Skrevet 24. november 2003 Tror frieriet hadde blitt ganske ille om han hadde gitt meg en ring jeg syntes var stygg... Tør han å kjøpe julegave til deg....? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. november 2003 #22 Del Skrevet 24. november 2003 Tør han å kjøpe julegave til deg....? hihi.. godt spørsmål der, gitt.. tror jeg hadde fått en smule angst av å være sammen med noen som var så "streng" min kjære har heldigvis fokus på tanken bak gaver osv, ikke på selve gaven.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vonnie Skrevet 24. november 2003 #23 Del Skrevet 24. november 2003 Jeg lurte på en ting! Jeg som går og leker med tanken på og fri selv... Vi har jo forlovet oss...men det var liksom bare noe vi gjorde... Selvfølgelig var det romantisk og alt det der , men ikke noe frieri inne i bildet. Jeg lurer da på: Hvis jeg skal fri....burde jeg gi han en ring? Eller gi han noe annet.... Og du som startet denne tråden.... Hva synes du som er mann om det å bli fridd til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zmurfette Skrevet 24. november 2003 #24 Del Skrevet 24. november 2003 Kjære gjest, Trenger ikke fri selv, for han fridde selv om jeg sa at han ikke fikk kjøpe ring først. :D Trives bedre med å gi klare beskjeder på forhånd om ting jeg har sterke meninger om enn å surmule/bli skuffet i etterkant fordi ting ikke ble som jeg hadde håpet. Og jeg vet at jeg hadde blitt skuffet om han hadde kjøpt en ring jeg ikke likte som det var forventet at jeg skulle bruke resten av livet. Men jeg har ingen problemer med å innrømme ærlig og uten blygsel at jeg er sær på det punktet. Kjære Tex, Jada, jeg pleier å få julegaver. Er ikke like sær og vanskelig å ha med å gjøre når det gjelder alt her i verden, men det er noe spes med en ring jeg skal ha på meg hver dag (forhåpenligvis) resten av livet. Stort sett ellers er jeg veldig snill og medgjørlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. november 2003 #25 Del Skrevet 24. november 2003 Jeg som går og leker med tanken på og fri selv... Vi har jo forlovet oss...men det var liksom bare noe vi gjorde... Selvfølgelig var det romantisk og alt det der , men ikke noe frieri inne i bildet. blir det ikke litt dumt å "fri" når dere alt er forlovet? kan du ikke legge opp til en hyggelig og romantisk overraskelse til ham og fortelle ham hvor mye du har lyst til å gifte deg med han osv, men uten et "frieri" (siden dere er forlovet alt) bare en ide! jeg synes at forlovelser som er noe man "bare gjør" sammen er mye "riktigere" (for meg!!) enn noe "frieri" jeg da.. da er det noe man gjør sammen.. i stedet for at den ene skal "be" den andre.. (det virker liksom litt "ulikeverdig" og unaturlig for meg) men om du vil "fri", så er det vel bare å knele ned å si noen pene ord og i stedet for ring, kan du jo gi ham en klokke, en månetomt, eller noe annet søtt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vonnie Skrevet 24. november 2003 #26 Del Skrevet 24. november 2003 Jeg er jo forsåvidt litt enig der! Han vet at jeg vil gifte meg! Det tror jeg ikke han kan ha ungått og ha fått med seg! :oops: Vell enten så frir jeg på skuddårsdagen eller så får jeg gjøre som "gjest" sa. Vi får sjå....dere blir oppdatert skal jeg love dere! :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 24. november 2003 #27 Del Skrevet 24. november 2003 Hvis dere er forlovet hadde jeg gjort som gjest sa her over. En romantisk kveld hvor du forteller han hva han betyr for deg og at du nå har lyst til å gifte deg snart. For meg er et frieri starten på en forlovelse. Og en forlovelse noe som fører til et ekteskap (dersom man ikke skulle være veldig uheldig, selvfølgelig). Så i mine øyne har han allerede sagt at han ønsker å gifte seg med deg siden dere er forlovet. Men det kan jo være hyggelig å fortelle ham på en romantisk måte at du nå ønsker å sette en dato for dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. november 2003 #28 Del Skrevet 25. november 2003 Når man frir til sin kjære er det for å fortelle at man ønker å dele resten av livet med han/henne.. Er det ikke vanlig å ha datoen for bryllyp klar når man frir? Hva gjør dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zmurfette Skrevet 25. november 2003 #29 Del Skrevet 25. november 2003 Vi ble enige om måneden samme dag som vi forlovet oss, men satte datoen et par uker etter at vi ble forlovet. (Måtte finne ut hvor vi skulle ha det først...) Jeg har alltid ment at forlovelse er noe man har inngått når man har bestemt seg for ikke bare AT man skal gifte seg, men også NÅR. Når man først har bestemt seg for å gifte seg med hverandre ser jeg ingen grunn til å ikke planlegge når det skal skje. Så kan man i alle fall begynne å spare til bryllupet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå